To nie wtyczka.
Po wymianie wtyczki ma problem z odpalaniem jak miał. Alternatorozrusznik idzie do sprawdzenia.
Po wymianie wtyczki ma problem z odpalaniem jak miał. Alternatorozrusznik idzie do sprawdzenia.
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Niestety jeden eklektyk odmówił słysząc słowo SMART.
Drugi miał tylko chwilę i sprawdził wstępnie alternator na chodzącym silniku. Ładowanie zanika pod obciążeniem (światła lub/i nawiew). Bez obciążenia ładuje normalnie. Chociaż ponoć w większości samochodów młodszych jak 10 lat jest to normalne bo ładowaniem aku zajmuje się komp samochodu i przy dużym obciążeniu zwyczajnie wstrzymuje ładowanie aku ( ta uwaga jest od 3 diagnosty) Mam mu zostawić auto w przyszłym tygodniu do przejrzenia instalacji elektrycznej. Wg. niego to nie koniecznie musi być alternator-rozrusznik. Nigdy nie robił smarta i mam obawy czy mu zostawiać. Wkurzająca usterka. Jutro jadę na SD może on coś więcej powie
Dokładnie. Nie koniecznie przy klemie... ale sprawdź masę masz zwarcie na 100%. Jeśli objaw po włączeniu świateł szukaj w tych wiazkach przyczyny. Jak będzie zwarcie ładowania nie będzie... szukalbym zwarcia niskiego natężenia lub brak kontaktu masy... ( np.lamp ) może być przegnity kabel i zamiast cała zwijka nitek w kablu idzie kilkoma nitkami. Efektem będzie zanik prądu lub brak ładowania.
Sprawdź też alternator bo jak będzie miał zajechane szczotki to przy większym obciążeniu nie będzie wyrabial. Ale zaczął bym od kabli. Miernik w łapkę odpinasz minus miernik do klemy i do aku i sprawdzaj pobór. Za koleją po nitce do klebka. Albo dobry fachmen.... Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Smart 450 cdi cabrio
Jak miałem zjarane jedno uzwojenie w alternatorze to pod obciążeniem zdychało ładowanie.
Na wyłączonych światłach ledwo ładował ale udało się ze 20km przejechać- pilnowałem woltomierza całą drogę. Proponuję dalej z tym nie walczyć tylko wydłubać alternator i dać do sprawdzenia/ regeneracji. Ja się z ty męczyłem ze trzy razy aż wymieniłem alternator na regenerowany i to dwa razy bo lipny mi dali. Jak jest wizualny dostęp do niego to trzeba zerknąć na uzwojenia czy nie są przebarwione, przypalone.
Star diagnoza trójmiasto.
MAREK nigdy się nie spotkał z takimi objawami.
Jestem po SD. Wskazanie = brak wzbudzenia alternatora. Przyczyna wg SD to moduł sterujący start/stop. ALE .... duże ale to poza "zdechniętym" ładowaniem odpalanie po "bujnięciu" samochodu przód tył na biegu .... kręci i odpala. Gdyby był moduł to co ma do tego bujanie samochodem ? Albo by kręcił albo nie. ERGO tak jak rzecze LAZY alternator idzie do regeneracji. W drugiej kolejności jak nie pomoże to wymiana modułu start/stop (zgodnie z SD). Mam problem w Bydgoszczy ze znalezieniem warsztatu (zakładu), który zechce zregenerować alternatorozrusznik. Najbardziej uznany warsztat w Bydzi na słowo SMART odmówił przyjęcia do regeneracji |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|