paliwo - Pb/ON
ccm - 599/698
rocznik - 1998-2004
problem - Uszkodzona turbina
Producent turbinki do Pb - firma Garret.
Producent turbinki do ON - firma KKK.
Firma Garret aktualnie nie przewiduje możliwości naprawy turbiny GT12.
Nie są dostarczane oryginalne zestawy naprawcze i nie udzielana jest autoryzacja na naprawę tych turbinek.
Są oczywiście zakłady które mają w ofercie naprawę GT12 ale warunki gwarancji są tak rozpisane, że właściwie za nic nie odpowiadają. Ideałem jest sytuacja: przyjeżdżamy i zakład dokonuje demontażu, regeneracji i montażu plus pierwszego uruchomienia - dotarcia regenerowanej turbinki. W każdym innym przypadku winny jest klient: źle uruchomiona turbina, nie dotarta, itd, itp.
Z doświadczenia użytkowników forum naprawa turbiny to 50/50 - uda się lub nie. Zdecydowanie częściej jest to nieudana inwestycja i polecamy zakup nowego zespołu.
Natomiast realny koszt regeneracji to 900 PLN plus montaż i demontaż, do tego dochodzi zakup następnej turbinki .
Zatem zdecydowanie polecamy zakupić chociaż nowy element samej dmuchawki np. u http://stores.ebay.de/MW-Smart?_trksid=p2047675.l2563, http://stores.ebay.de/Turbodietrich/_i.h...=613106040 lub http://stores.ebay.de/smartmotorservice lub ...
Jest to dostępny za 250 jurków zespół:
To wersja po taniości.
Jeżeli mamy popękany kolektor - 99% benzynek tak ma, to warto nabyć poprawiony konstrukcyjnie kolektor wydechowy. Zdecydowanie będziemy mieli większą moc i przyśpieszenie się poprawi.
Koszt jurków 160 (podróbka) -
250 (oryginał).
Jeżeli jednak naprawdę kochamy swojego smarta to fundujemy mu nóffkę sztukę kompletnego zespołu turbiny za jurków
430 (podróbka)
- 595 (oryginał)
Tutaj należy uważać na właściwy dobór zamawianego zespołu z uwagi na różnice jakie były w osprzęcie i obudowach.
Na jednym zdjęciu jest wersja turbiny z metalową "gruszką", była też wersja z większą wykonaną z czarnego tworzywa. Kolektory do 599 i 699 różnią się budową. W 699 poprawiono troszeczkę chłodzenie kolektora.
Należy zatem przy zamówieniu podać VIN lub rocznik auta.
Sama dmuchwka jest identyczna w 599 i 699.
Polecamy poszukać na forum wątków o turbinach:
np. http://smartklub.pl/t-regeneracja-turbin...ght=garret
http://smartklub.pl/t-turbina-w-450-dane...ght=garret
Zaglądamy tutaj: -101- i -evilution-
http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/for...build.html itd
Maniakom tuningu czyli większość użytkowników Smartów należy wyjaśnić, że turbiny w wersji Brabusa oraz w Roadsterach wersje 60 kW (82 PS) oraz 74 kW (101 PS) są innej konstrukcji.
-Zdjecia róznic pomiedzy 45 a 60/74 -
Można by toto zainstalować w zwykłym silniku ale należy wykonać adaptery - powodzenia. To samo mamy pomiędzy 599 i 699 - bezpośrednio nie zamienimy turbinek.
Wszystkie uwagi i wnioski są mile widziane.
ccm - 599/698
rocznik - 1998-2004
problem - Uszkodzona turbina
Producent turbinki do Pb - firma Garret.
Producent turbinki do ON - firma KKK.
Firma Garret aktualnie nie przewiduje możliwości naprawy turbiny GT12.
Nie są dostarczane oryginalne zestawy naprawcze i nie udzielana jest autoryzacja na naprawę tych turbinek.
Są oczywiście zakłady które mają w ofercie naprawę GT12 ale warunki gwarancji są tak rozpisane, że właściwie za nic nie odpowiadają. Ideałem jest sytuacja: przyjeżdżamy i zakład dokonuje demontażu, regeneracji i montażu plus pierwszego uruchomienia - dotarcia regenerowanej turbinki. W każdym innym przypadku winny jest klient: źle uruchomiona turbina, nie dotarta, itd, itp.
Z doświadczenia użytkowników forum naprawa turbiny to 50/50 - uda się lub nie. Zdecydowanie częściej jest to nieudana inwestycja i polecamy zakup nowego zespołu.
Natomiast realny koszt regeneracji to 900 PLN plus montaż i demontaż, do tego dochodzi zakup następnej turbinki .
Zatem zdecydowanie polecamy zakupić chociaż nowy element samej dmuchawki np. u http://stores.ebay.de/MW-Smart?_trksid=p2047675.l2563, http://stores.ebay.de/Turbodietrich/_i.h...=613106040 lub http://stores.ebay.de/smartmotorservice lub ...
Jest to dostępny za 250 jurków zespół:
To wersja po taniości.
Jeżeli mamy popękany kolektor - 99% benzynek tak ma, to warto nabyć poprawiony konstrukcyjnie kolektor wydechowy. Zdecydowanie będziemy mieli większą moc i przyśpieszenie się poprawi.
Koszt jurków 160 (podróbka) -
250 (oryginał).
Jeżeli jednak naprawdę kochamy swojego smarta to fundujemy mu nóffkę sztukę kompletnego zespołu turbiny za jurków
430 (podróbka)
- 595 (oryginał)
Tutaj należy uważać na właściwy dobór zamawianego zespołu z uwagi na różnice jakie były w osprzęcie i obudowach.
Na jednym zdjęciu jest wersja turbiny z metalową "gruszką", była też wersja z większą wykonaną z czarnego tworzywa. Kolektory do 599 i 699 różnią się budową. W 699 poprawiono troszeczkę chłodzenie kolektora.
Należy zatem przy zamówieniu podać VIN lub rocznik auta.
Sama dmuchwka jest identyczna w 599 i 699.
Polecamy poszukać na forum wątków o turbinach:
np. http://smartklub.pl/t-regeneracja-turbin...ght=garret
http://smartklub.pl/t-turbina-w-450-dane...ght=garret
Zaglądamy tutaj: -101- i -evilution-
http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/for...build.html itd
Maniakom tuningu czyli większość użytkowników Smartów należy wyjaśnić, że turbiny w wersji Brabusa oraz w Roadsterach wersje 60 kW (82 PS) oraz 74 kW (101 PS) są innej konstrukcji.
-Zdjecia róznic pomiedzy 45 a 60/74 -
Można by toto zainstalować w zwykłym silniku ale należy wykonać adaptery - powodzenia. To samo mamy pomiędzy 599 i 699 - bezpośrednio nie zamienimy turbinek.
Wszystkie uwagi i wnioski są mile widziane.