obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash
24.06.2012, 22:13
Na moje, przesuwając dźwigienkę w prawo pozostawiłeś otwarty częściowo zawór upustowy, a tym samym turbina nie doładowuje/przeładowuje. Jeżeli do tej pory miałeś problem z przeładowywaniem przez turbinę - z za wysokim ciśnieniem w kolektorze dolotowym, to może problem tkwił w sterowaniu zaworem/dźwigienką turbiny przez "gruszkę" zaworu, z którego wychodzi trzpień, na którym przestawiłeś nakrętkami ustawienie dźwigienki zaworu w prawo.
Może padła ta "gruszka", lub jest nieszczelność/zapchanie przelotu na przewodzie jej zasilania ? Wtedy "gruszka" nie przesteruje dźwigienki - nie upuści ciśnienia z turbiny.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
jakubo
Liczba postów: 840
Dołączył: Dec, 2010
Reputacja:
94
Imię: Kuba
Płeć: Mężczyzna
Skąd: .
smart roadster Brabus, BRABUS Xclusive, 2006
przesuwanie dźwigni pomaga ale tylko na to jak turbo przeładowuje (pojawia się błąd zbyt wysokiego ciśnienia turbo) ale nie jak turbo nie doładowuje (zbyt niskie ciśnienie)
Pomogłem daj
kapik
Liczba postów: 167
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
6
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Wrocław
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
a ja bym na waszym miejscu popryskał to miejsce gdzie sa nakretki i tą dźwigienkę dobrym środkiem na rdze
jeżeli klapka ciężko sie otwiera lub na moment blokuje to zawsze będzie przeładowanie
prawidłowe ustawienie to jest 1.2 bara doładowania silnika
ja to zawsze ustawiam z manometrem
Smart bałagan
450 cdi 2003r
Gas Gas txt 280pro
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash
25.06.2012, 10:57
Masz jakieś bliższe dane dotyczące ciśnienia doładowania ?
Np. w zestawieniu z obciążeniem - nie koniecznie fabryczne wykresy ?
U mnie przez pewien czas miałemn problem z trybem awaryjnym /obroty do 3tys. bez kontrolki check engine/. Ostatecznie okazało się to być winą emulatora EGR, który gdy zakładałem go zimą do wiosny działał OK, gdy zrobiło się ciepło zaczął płatać figle - ostatecznie odpiąłem go i podłączyłem EGR i wszystko jest OK. Ostatnio wysłałem ten emulator do allcapone i mam informację, iż nieprawidó działanie występujące czasami było spowodowane zastosowaniem nieprawidłowego kondensatora - elektrolitycznego zamiast tantalowego /dla mnie elektronika to magia/.
Miałem kiedyś /przy walkach z ww. trybem awaryjnym/ jeden błąd dotyczacy za wysokiego ciśnienia w dolocie. Założyłem wskaźnik ciśniena doładowania firmy Autogauge i cały czas obserwuję ciśnienie. Faktycznie jest tak, że przy normalnym użytkowaniu ciśnienie dochodzi do 0,8÷0,9 bar a przy dużym obciążeniu /gaz w podłodze i górka/ ciśnienie dochodzi do 1,2 bar, nie wiem czy tak powinno być, bo gdzieś/kiedyć mi się obiło, że zawór upustowy powinien otwierać się przy 0,8 bar.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
kapik
Liczba postów: 167
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
6
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Wrocław
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
nie prawda zawór zaczyna sie uchylać przy 1.2 bara przy tak małej turbinie lekkie uchylenie eliminuje większość ciśnienia idącego na wirnik na maxa otwiera sie tylko jak zrobisz redukcje i gaz w podłogę
przy spokojnej jeździe jest zamknięty obroty wirnika nie sa w stanie dać takiego ciśnienia
wielokrotnie rozbieram turbiny z zamulonych samochodów i klapa jest zardzewiała ze młotkiem nie idzie ruszyć
jak ktos chce spokojnie i powoli to nie cdi
Smart bałagan
450 cdi 2003r
Gas Gas txt 280pro
serwan
Liczba postów: 53
Dołączył: Aug, 2010
Reputacja:
0
Imię: Tomasz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450
a jak ten 'wskaźnik ciśniena doładowania' wyglada/dziala/skad tot wziac? tez bym na jakis czas zalozyl poobserwowal..
kapik
Liczba postów: 167
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
6
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Wrocław
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Smart bałagan
450 cdi 2003r
Gas Gas txt 280pro
serwan
Liczba postów: 53
Dołączył: Aug, 2010
Reputacja:
0
Imię: Tomasz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450
ok, ale jak/gdzie sie to podlacza? trzeba jakies dziury w jakichs przewodach robic, czy sa jakies przygotowane zawory/zlacza gdzie sie mozna podpiac? zakladam ze jakis przewod/czujnik mierzacy cisnienie gdzies kolo silnika trzeba w cos wetknac..