heh....... z Krakowa do Wa-wy nie pojadę żeby sprawdzić o co kaman z moim smarakczem.... trudno poczekam na leczenie na przyszły tydzień - Smarek zostanie podłączony do EKG zrobi się mu ECHO i będzie wiadomo co jest grane....
a....propo jeśli chodzi o to ramię zaworu - to jest z tego co się nie mylę takie cuś??
Jeśli wyczyszczenie coś pomoże było by dobrze - bo mechanik za zrobienie tego w Krakowie zażyczył sobie 100 zł (chyba trochę za duuużo - tak przynajmniej mi się zdaje)
(prezentowane zdjęcie nie jest z mojego smarka)
Smart F2 0.6 b 54KM 1999 r.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.10.2013, 15:42 przez Andykrk25.)
A sprawdzales zebatki ABS na tylnej osi ?
Blokowanie predkosci auta na 70-80km/h to wlasnie robi ESP/TRUST jak nie moze odczytac predkosci obrotowej kola...
nie sprawdzałem - bo jeśli chodzi o naprawy i sprawy motoryzacyjne to maja wiedza z tego zakresu kończy się na umiejętności zmiany filtrów, wymiany oleju, zmiany klocków hamulcowych, wymianę świec i basta. nie wiem jak taki czujnik sprawdzić czy działa anie nawet dokładnie gdzie go szukać..... - ale jak dzisiaj dzwoniłem do serwisu smarta i przedstawiałem problem to właścicielka stwierdziła że to nie może być od ABS-u
Ogólnie to mam już mętlik w głowie.....bo żona niedawno wróciła smarkaczem z pracy i twierdzi że nie zauważyła niczego niepokojącego.. ale jak to kobieta może po prostu nie zwracała uwagi na problem.
Jeżeli problem występuje okresowo to tym bardziej stawiam na ten zawór, swoją drogą za 100 zł to ja kupiłem używany w bardzo dobrym stanie, więc jak za czyszczenie to raczej sporo.
skoro kilka osób mówi mi że to może być ramie zaworu upustowego - trzeba będzie to sprawdzić - jutro ma się smartek znaleźć na kanale u mojego meha u którego robię moje mitsubishi - raz już robił przy moim smarcie i twierdzi że jest w stanie sprawdzić o co kaman ....
Według mnie dalej może wchodzić w tryb awaryjny po dłuższym pompowaniu turbo, przestaw nakrętkę na tym ramieniu tak, żeby turbo się później załączało i zobacz czy pomoże. Jak bd przekręcał, to pamiętaj ile obrotów, żeby w razie czego wrócić na to samo miejsce
Mam taki dziwny objaw, Smart jest fajnie elastyczny, czuć za każdym razem jak ciągnie turbo ale jak przegonię go do powiedzmy 120km/h sprawia wrażenie jakby wszedł w tryb serwisowy i znika efekt ciągnięcia turbo, robi się mniej elastyczny, obroty maksymalne na N są 3400obr/min.
Myślałem, że to może EGR, ale wczoraj go wyczyściłem, auto jeszcze lepiej jeździło, aż do rozpędzenia dynamicznego do 120km/h.
Rano jak wsiądę to będzie znowu elastyczny... Jak podpinałem go pod komputer przy okazji wymiany węża i oleju i filtrów to były błędy EGR oraz szyny CAN (miałem choinkę przez chwilę, ale przeczyściłem styki i zalałem preparatem i już jest ok).
Też tak miałem za sprawą egr /a w zasadzie emulatora, w którym użyty został niewłaściwy kondensator, reagujący na temperaturę, po wymianie na właściwy wszystko działa OK/. Auto przechodziło w tryb awaryjny bez zapalania kontrolki check engine. Do 3000obr/min ciągnął a potem kicha, mulił. Po wyłączeniu auta i włączeniu jak się nie przekroczyło 3000 obr/min było OK.
Może masz coś z EGR, załóż lepiej od razu emulator egr za ok 50zł i zapomnij o problemie, skoro już zaślepiłeś dolot spalin do egr i wyprowadziłeś odmę na zewnątrz poza dolot.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
(09.02.2014, 21:11)obwd-crash napisał(a): Też tak miałem za sprawą egr /a w zasadzie emulatora, w którym użyty został niewłaściwy kondensator, reagujący na temperaturę, po wymianie na właściwy wszystko działa OK/. Auto przechodziło w tryb awaryjny bez zapalania kontrolki check engine. Do 3000obr/min ciągnął a potem kicha, mulił. Po wyłączeniu auta i włączeniu jak się nie przekroczyło 3000 obr/min było OK.
Może masz coś z EGR, załóż lepiej od razu emulator egr za ok 50zł i zapomnij o problemie, skoro już zaślepiłeś dolot spalin do egr i wyprowadziłeś odmę na zewnątrz poza dolot.
Jeszcze nie zaślepiłem dolotu spalin i nie wyprowadziłem odmy, rozebrałem wszystko, pomyłem, przeczyściłem i założyłem z powrotem. Ale wiem już co i jak, więc w sekund 5 zamówię emulator, zaślepkę i podjadę do tłumikarza po rurę 42mm i wykonam zabieg.
Też mi się nie zaświeca check.
Zamówiłem, przed chwilą emulator i zaślepkę. Jak dojdzie to wykonam zabieg i zobaczymy.