andrew_no1
Liczba postów: 9
Dołączył: Jul, 2013
Reputacja:
0
Imię: Andrzej
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Koło
smart forfour 1.5 cdi
andrew_no1
16.09.2013, 12:16
paliwo - ON
ccm - 1499
skrzynia biegów - manualna
2005 -
szarpanie przy gaszeniu -
Nie wiem czy to normalne w tych autach, ale wydaje się mi że tak nie powinno być. W trakcie gaszenia smarta czuć lekkie szarpanie w środku. Znajomy mi powiedział, że może to być chyba jakaś poduszka pod silnikiem. Czy to jest poważna sprawa ? Jaki może być koszt naprawy ?
Ojciec jeszcze dzisiaj podjechał do jakiegoś gościa mechaniora i ten stwierdził że te diesele tak mają. Że jakby poduszka była uszkodzona to trzęsło by autem nawet podczas zmiany biegów. Co Wy na to?
ŁYSY13
Liczba postów: 9.227
Dołączył: Aug, 2008
Reputacja:
197
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa Zacisze
smart fortwo 451 Brabus, BRABUS Xclusive, 2011
smart fortwo C453 turbo, BRABUS, 2017
Tak poduszka jest warta wymiany .Ale to bardziej stukot .Sprawdził bym ustawienie sprzęgła
Poduszka wali przy ruszaniu i cofaniu dodaniu gazu
ŁYSY13 451. Cabrio Vmx 200 km emeryt SAMOTNY WILK
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.09.2013, 18:06 przez ŁYSY13.)
kuri3
Liczba postów: 255
Dołączył: Jun, 2013
Reputacja:
1
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 450 cdi, 2005
smart fortwo 451 cdi, pulse, 2007
Poduszkę silnika będziesz miał walniętą. Miałem to samo w 450 i miałem środkową już luźną i stąd te objawy.
mihailov
Liczba postów: 9
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
0
Imię: Michał
Skąd: Wrocław
smart forfour 1.5 cdi, passion, 2006
mihailov
18.12.2013, 10:22
paliwo - ON
ccm - 1493
skrzynia biegów - automat
rocznik - 2006
problem - Szarpie przy odpaleniu i gaszeniu
Witajcie,
Zaraz po zakupie zauważyłem, że silnik w moim Forfourze dość mocno szarpie przy gaszeniu, łącznie z drobnym stukiem. Szybka lektura forum i okazało się, że bardzo często powodem tej usterki jest poduszka pod silnikiem. Podczas demontażu widać było wyraźnie, ze gumowa tuleja ma dość. Wymieniłem więc element na oryginalny (Lemforder) i problem nie ustał - wręcz przeciwnie, jest jeszcze gorzej. Telepie prawie tak samo przy gaszeniu, co więcej: telepie również przy odpalaniu, czuć też wibracje na biegu jałowym oraz podczas gwałtownego przyspieszania. Nie jest to jednak tak mocno odczuwalne jak przy uruchomieniu i wyłączeniu.
Przekopałem trochę literatury i doszedłem do kilku dość prawdopodobnych rozwiązań tego problemu:
a) zły montaż poduszki - źródła podają, że czasem warto poluzować śrubę, odpalić silnik, przejechać kawałek, zgasić i wtedy dokręcić. Tłumaczone jest to układaniem nowej poduszki, bo na zerwanej silnik przybiera nieco inną pozycję, przez co naprężenia są mocno przenoszone na karoserię
b) problem z innymi poduszkami (łapami silnika) - zauważyłem, że przy odpaleniu i gaszeniu silnik dość mocno wibruje przód-tył, sugerowałoby to więc problem z nimi. Pytanie jak sprawdzić ich sprawność. Mogę nakręcić film z odpalenia i gaszenia i pokazać Wam tutaj, jeśli to coś da
Pytanie dodatkowe: orientujecie się może gdzie najlepiej jest kupić łapy silnika i jakie to są koszta?
Pozdrawiam,
Michał
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.12.2013, 10:47 przez rogas.)
Sebastian_O
Liczba postów: 107
Dołączył: Mar, 2013
Imię: Sebastian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Podkarpacie
smart fortwo 450 cdi, pulse, 2000
Sebastian_O
18.12.2013, 10:50
jeśli na nowej silnik Ci wibruje no to masz do wymiany pozostałe...
W takim wypadku ta nowa jest "sztywna" więc "telepie się" na pozostałych które już są kiepskie... Jeśli jedna była zużyta to pozostałe dostały w kość bardziej...
Jeśli tego nie zrobisz to stare pozostałe - padną w krótkim czasie, a przy okazji nowa też dostanie w tyłek niepotrzebnie...
Sebastian_O
Liczba postów: 107
Dołączył: Mar, 2013
Imię: Sebastian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Podkarpacie
smart fortwo 450 cdi, pulse, 2000
Sebastian_O
18.12.2013, 21:10
Sprawdzić czy nie szarpie
jak szarpie to do wymiany
Można wymontować i zbadać organoleptycznie...
Można podnieść silnik podnośnikiem o patrzeć czy mają pęknięcia...
Można np ruszać a druga osoba patrzy na których poduszkach najbardziej "chodzi" silnik, lub też np przygazować i patrzeć na których "chodzi"... A najlepiej jeszcze było by porównać z drugim takim samym, sprawnym...