szukałem ostatnio świec do Smart FT, i znalazłem "cuś" takiego :
NGK Spark Plug Europe w lipcu 2006 roku wzbogaciło swoją ofertę o trzy nowe świece zapłonowe. Dwie z nich znajdują zastosowanie na oryginalnym wyposażeniu samochodów Grupy Volkswagena oraz w Smarcie. Trzecia z nich ma specjalne zastosowanie w skuterze wodnym Jetski Hondy.
Do połączenia elementów platynowych z elektrodami świecy zastosowano technologię laserowego spawania (nr części VAG 101 905 600). Pozwala to na stosowanie elektrod środkowych o bardzo małych średnicach i gwarantuje optymalne spalanie i zużycie paliwa. Kolejną cechą szczególną tej świecy jest brak barier prądowych na izolatorze ceramicznym, gdyż w tych silnikach cewka zapłonowa oraz końcówka przewodów świec zapłonowych tworzą jedną całość.
Drugą nową świecą zapłonową (LKR8A) jest świeca z dwiema elektrodami masy. Jej gwint posiada średnicę wynoszącą zaledwie 12 mm i jest bardzo długi - 26,5 mm. Również ta świeca nie posiada barier prądowych na izolatorze ceramicznym. Posiadając te własności dba ona o optymalne spalanie w 0,7-litrowych silnikach Smarta Roadstera (45 i 60 kW), Smarta (37 i 60 kW) oraz Smarta Fortwo (37 kW i 45 kW). Ta szczególnie wąska konstrukcja świecy zapłonowej jest uwarunkowana bardzo ograniczonym miejscem w komorze silnika. Już samo zastosowanie dwóch świec zapłonowych na jeden cylinder (Twin Spark) w modelach Smarta ogranicza dodatkowo miejsce w komorze silnika.
cały opis http://www.ngk.de/NGK__Nowe__wiece_zap3o...39.98.html
mathi
NGK Spark Plug Europe w lipcu 2006 roku wzbogaciło swoją ofertę o trzy nowe świece zapłonowe. Dwie z nich znajdują zastosowanie na oryginalnym wyposażeniu samochodów Grupy Volkswagena oraz w Smarcie. Trzecia z nich ma specjalne zastosowanie w skuterze wodnym Jetski Hondy.
Do połączenia elementów platynowych z elektrodami świecy zastosowano technologię laserowego spawania (nr części VAG 101 905 600). Pozwala to na stosowanie elektrod środkowych o bardzo małych średnicach i gwarantuje optymalne spalanie i zużycie paliwa. Kolejną cechą szczególną tej świecy jest brak barier prądowych na izolatorze ceramicznym, gdyż w tych silnikach cewka zapłonowa oraz końcówka przewodów świec zapłonowych tworzą jedną całość.
Drugą nową świecą zapłonową (LKR8A) jest świeca z dwiema elektrodami masy. Jej gwint posiada średnicę wynoszącą zaledwie 12 mm i jest bardzo długi - 26,5 mm. Również ta świeca nie posiada barier prądowych na izolatorze ceramicznym. Posiadając te własności dba ona o optymalne spalanie w 0,7-litrowych silnikach Smarta Roadstera (45 i 60 kW), Smarta (37 i 60 kW) oraz Smarta Fortwo (37 kW i 45 kW). Ta szczególnie wąska konstrukcja świecy zapłonowej jest uwarunkowana bardzo ograniczonym miejscem w komorze silnika. Już samo zastosowanie dwóch świec zapłonowych na jeden cylinder (Twin Spark) w modelach Smarta ogranicza dodatkowo miejsce w komorze silnika.
cały opis http://www.ngk.de/NGK__Nowe__wiece_zap3o...39.98.html
mathi