Dżenka
Liczba postów: 39
Dołączył: Sep, 2016
Reputacja:
0
Imię: Dżenka
Płeć: Kobieta
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 0,6, grandstyle, 2006
Witam.
Mam pytanie do użytkowników Smarta 450 fortwo z 2006 roku automat benzyna .Czy jak wyłączacie stacyjkę to jest takie odbicie silnika jakby samozapłon ? Wymieniałam świece w serwisie Gdynia i zwróciłam na to uwagę mechanikowi a ten powiedział , że to tak ma być. Coraz bardziej mnie to denerwuje, bardzo proszę o wyjaśnienie
Pozdrawiam Dżenka
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
99
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Proponuję to jakoś zwizualizować bo ciężko się odnieść do twojego opisu.
Klapa silnika w górę i nagraj ten moment.
Star diagnoza trójmiasto.
fazer72
Liczba postów: 210
Dołączył: Aug, 2016
Reputacja:
13
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Szczecin
smart forfour 1.3
fazer72 18.05.2017, 12:53
chyba wiem o co chodzi. Problemem może być:
-źle dobrana wartość cieplna świecy, nie wiem czy wymieniłeś na zalecane przez producenta
-może być dużo nagaru w cylindrach - tu bym radził zatankować lepszego paliwa 98, np V-power i auto przegonić na wysokich obrotach.
Problem nagaru może być skutkiem niesprawnego zaworu EGR
-ustawienie zapłonu, choć to raczej mało możliwe gdyż steruje tym komputer wtrysku. Ale możesz mieć uszkodzoną sondę lambda i w wyniku tego zbyt bogatą mieszankę, której silnik nie jest w pełni spalić. I dopala ją po wyłączeniu silnika
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.05.2017, 12:54 przez fazer72.)
Dżenka
Liczba postów: 39
Dołączył: Sep, 2016
Reputacja:
0
Imię: Dżenka
Płeć: Kobieta
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 0,6, grandstyle, 2006
(18.05.2017, 12:53)fazer72 napisał(a): chyba wiem o co chodzi. Problemem może być:
-źle dobrana wartość cieplna świecy, nie wiem czy wymieniłeś na zalecane przez producenta
-może być dużo nagaru w cylindrach - tu bym radził zatankować lepszego paliwa 98, np V-power i auto przegonić na wysokich obrotach.
Problem nagaru może być skutkiem niesprawnego zaworu EGR
-ustawienie zapłonu, choć to raczej mało możliwe gdyż steruje tym komputer wtrysku. Ale możesz mieć uszkodzoną sondę lambda i w wyniku tego zbyt bogatą mieszankę, której silnik nie jest w pełni spalić. I dopala ją po wyłączeniu silnika
Witam
Dzięki za odpowiedź , świece mam zalecane od producenta a paliwo cały czas tankuje 98 ale nie V-power. Jak będę tankowała to pojadę na Shella i zaleje cały bak V-powerem 98. A może to zła technika jazdy ? W jakim tempie powinno się jeździć Smartem , ja już powoli umiem wyczuć tą automatyczna skrzynię ale nie zawsze mi to wychodzi to dodawanie gazu .
Dżenka
Liczba postów: 39
Dołączył: Sep, 2016
Reputacja:
0
Imię: Dżenka
Płeć: Kobieta
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 0,6, grandstyle, 2006
(17.05.2017, 23:08)LAZY. napisał(a): Proponuję to jakoś zwizualizować bo ciężko się odnieść do twojego opisu.
Klapa silnika w górę i nagraj ten moment.
Witam
OJ Lazy nie za bardzo umiem zwizualizować ale to wygląda tak ; gaszę silnik i jest jeden raz odbicie i koniec
Pozdrawiam
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 19.05.2017, 10:24
Może poduszka środkowa-przednia jest do wymiany ?
To jest do zauważenia tylko z pomocą innej osoby, z kanału lub podnośnika.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
fazer72
Liczba postów: 210
Dołączył: Aug, 2016
Reputacja:
13
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Szczecin
smart forfour 1.3
fazer72 19.05.2017, 14:24
jeśli jest nagar w silniku może być to skutkiem jazdy na "emeryta" czyli do 2 tyś obrotów. Wtedy EGR jest otwarty (zamyka się powyżej 2 tyś) i cały czas wali spalinami do dolotu i stad ten nagar. Zalej V-power i porządnie go przegoń (z 50 km), najlepiej gdzieś poza miastem . Wcześniej można jeszcze wtrysnąć gdzieś do dolotu preparat Turbo-EGR Cleaner firmy Valvoline, Na pewno ułatwi oczyszczanie.
fazer72
Liczba postów: 210
Dołączył: Aug, 2016
Reputacja:
13
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Szczecin
smart forfour 1.3
fazer72 19.05.2017, 14:25
a czemu jeździsz na 98 ?
Dżenka
Liczba postów: 39
Dołączył: Sep, 2016
Reputacja:
0
Imię: Dżenka
Płeć: Kobieta
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 0,6, grandstyle, 2006
Poprzednio miałam Toyotę Avensis jeździłam na 98 , i tak mi pozostało , a po za tym 98 ma mniej szkodliwych
dodatków (bio paliwa) i Smart jest zrywniejszy a silnik lepiej pracuje. Takie są moje argumenty , może ktoś jeszcze cosik dołoży ??????
Pozdrawiam
A-ha ja jeżdżę na 2500 obrotów przynajmniej sie staram ale czasami mam też 2000 kurcze to źle ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.05.2017, 11:07 przez Dżenka.)
fazer72
Liczba postów: 210
Dołączył: Aug, 2016
Reputacja:
13
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Szczecin
smart forfour 1.3
fazer72 21.05.2017, 11:17
(21.05.2017, 11:05)Dżenka napisał(a): Poprzednio miałam Toyotę Avensis jeździłam na 98 , i tak mi pozostało , a po za tym 98 ma mniej szkodliwych
dodatków (bio paliwa) i Smart jest zrywniejszy a silnik lepiej pracuje. Takie są moje argumenty , może ktoś jeszcze cosik dołoży ??????
Pozdrawiam
A-ha ja jeżdżę na 2500 obrotów przynajmniej sie staram ale czasami mam też 2000 kurcze to źle ?
Nie, 2000 obrotow jest ok, pod warunkiem, że czasem auto się przegoni . Co do 98...kiedyś jak byłem w delegacji pół roku testowałem na trasie Szczecin-Warszawa paliwa 95 i 98. I szczerze mówiąc nie było żadnej różnicy w v-max i ilości przejechanych km. Nigdy tez nie stwierdziłem by silnik lepiej pracował
|