witam wszystkich! Dzis za mna wymiana sprężyny prawy przód. Trochę się zbierałem i zbierałem narzedzia i części. Po pierwsze jeśli nie masz odpowiednich narzedzi nie zaczynaj. Ja mieszkam w Niemczech. Oferowane mi ceny za wymiane bylyby nawet jak na tutejsze warunki spore, wiec : jakos niedawno przy okazji kupiłem klucz elektryczny udarowy ponad 200Nm za 25E. Super sprawa. Dodatkowo musisz mieć klucze: oczko wygiety 18, 20, 9, 21 ja jezszcz nasadka 21 dluga. Nasadke zeszlifowalem na tarczy wlozonej do wiertarki bo krawedz wewnetrzna miala ponad 1mm a to kicha. Zaczynamy. gril wypinamy ( 7 zatrzasków ) góra 3 i dół 4. Wystarczy srubokret. Dalej odkrecamy panel. w krawedziach drzwi po 4 sruby z kazdej strony. dodatkowo po jednej przy trojkoatach na gorze. Odkrecamy oczywiscie antene. Najczesciej sie ulamie i tak bylo u mnie. Kupilem nowa krotka. Po odkreceniu srub wyciagamy trojkaty i odchylamy panel. Odpinamy kierunkowskazy. odpinamy panel na dole z dwoch zatrzaskow. calosc sciagamy. Dalej lampa na 4 srubach. Trzeba odkrecic tez z gornej listwy srube na srodku. Odpinamy lampe. Mocowanie amorka na wierzchu. Klucz 21 i torx 45. Auto do gory. Kolo wypad. Torx w trzpien amortyzatora a 21 oczko odkreca nakretke. Odkrecilem lacznik stabilizatora na gorze i wyjalem ze stabilizatora. Odkrecilem drazek kierowniczy i wybilem. calość na dól. nie trzba odkrecac sworznia wachacza. Amorek wyjdzie poza nadkole. Oczywiscie sciagaczami lapiemy sprezyne. U mnie byla walnieta i lezala na dole. wyciagasz McPersona na zewnatrz ( gora ) i odkrecasz kolejna nakretke na trzepieniu amorka. Nakretka 21. wyciagasz stara sprzeyna. Zakladamy nowa. Musi byc mocno scisnieta scigaczami. Lapiemy pierwsza nakretka ( musi byc sporo nakrecona zeby kolejna zlapala ) Skladamy gumy i wkladamy w gniazdo McPersona. Wachacz spokojnie na dol. Lapiemy talerzem u góry i lapiemy górna nakretka. Podkladamy cos pod tarcze hamulcowa i auto powoli na dół. Łapiemy łacznik stabilizatora i koncówke drazka. Zakladamy kolo i auto na dół. dokrecamy łącznik i drazek kierowniczy. Teraz dokrecamy amorka u gory. Ja to robilem kluczem elektrycznym z lamana koncowka. Wszystko fest. A Teraz lampa. No i kolej na panel. Przykladamay i podlaczamy kierunki. Pozniej pasujemy i dokrecamy sruby. Koniec. Calosc mi zajela ok 4 godziny ale musialem wymyslec co i jak. Pozdrawiam i zycze lepszych czasow. W tygodniu jeszcze Tylne hamulce do zrobienia.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
wymiana sprężyny przód Cabrio 450
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
wymiana sprężyny przód Cabrio 450
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości