romilk
Liczba postów: 8
Dołączył: Jul, 2017
Reputacja:
0
Imię: Roman
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ełk
smart forfour 1.5 cdi
Witam. Borykam się z usterką już dłuższy czas. Ciągle mam tryb awaryjny. Silnik to 1,5 CDI i ciagle ma zbyt wysokie ciśnienie na kolektorze dolotowym. Wymieniony zawór upustowy, sprawdzona turbina, wymienione sterowniki klapek i przepustnicy, wyczyszczony kolektor i klapki chodzą bez oporów. Chwile po kolejnym rozebraniu dolotu i złożeniu na postoju wydaje się ze jest ok, ale po ruszeniu błąd wraca. Mechanicy rozkładają ręce i wszyscy dochodzą do wniosku ze wina jest po stronie wiązki do sterownika klapek. Nikt nie chce się podjąć naprawy, bo „brak schematów i trzeba przywalić cała instalacje”. Chciałem zrobić to sam, ale rzeczywiście nie mogę znaleźć żadnego schematu instalacji do tego auta. Proszę o pomoc we wskazaniu miejsca gdzie mogę takie schematy znaleźć. Naprawdę autko jest fajne i nie chce już więcej tracić nerwów na to, ze nie działa, jak powinno. Z góry dziękuje
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
BASTOS
Liczba postów: 1.777
Dołączył: Nov, 2014
Reputacja:
31
Imię: Sebastian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Puławy
smart forfour 1.0, pure, 2006
smart forfour 1.5 Brabus, BRABUS Xclusive, 2005
A może sterownik padł?
"Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem"
romilk
Liczba postów: 8
Dołączył: Jul, 2017
Reputacja:
0
Imię: Roman
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ełk
smart forfour 1.5 cdi
Sterownik klapek wymieniony. Ewentualnie sterownik silnika, ale zanim zlecę wymianę kolejnej drogiej części chciałbym chociaż wykluczyć wadę wiązki. A do tego niezbędny jest schemat
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
99
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Jakie jest ciśnienie w kolektorze dolotowym? Od tego jest czujnik, pomiar z niego jest widoczny w star diagnozie.
Wszystko można sprawdzić i patrząc na ekran komputera diagnozować dalej. Na pałę można połowę samochodu wymienić bez trafienia w sedno.
Star diagnoza trójmiasto.
romilk
Liczba postów: 8
Dołączył: Jul, 2017
Reputacja:
0
Imię: Roman
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ełk
smart forfour 1.5 cdi
Problem jest z klapkami, które nie wysterowuja się jak powinne. Wszystko jest poprawnie do momentu kiedy powinne się przymknąć. Nie robią tego i wychodzi przeładowanie, które powoduje wejście silnika w tryb serwisowy. Po rozebraniu dolotu i złożeniu wartości są ok, później w czasie jazdy jakby coś się rozlaczalo, bo już nawet nie widać na kompie wartości otwarcia klapek. Chcę po prostu wykluczyć uszkodzenie przewodu między sterownikiem klapek a ECM, po to potrzebny mi schemat
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Marek
Liczba postów: 1.296
Dołączył: Sep, 2015
Reputacja:
17
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Szczecin
smart fortwo 450 cdi, passion, 2005
smart fortwo 451 cdi, BRABUS Xclusive, 2007
smart fortwo 451 cabrio, BRABUS Xclusive, 2008
Na logikę gdyby wiązka padła to by nie chodziło wcale a SD pokazało by stały błąd. A czym błędy sprawdzałeś jaki program?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
romilk
Liczba postów: 8
Dołączył: Jul, 2017
Reputacja:
0
Imię: Roman
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ełk
smart forfour 1.5 cdi
Ostatnio to chyba była dekra albo coś takiego. Ale było wiele systemów i każdy mówił o sterowaniu klapkami kolektorze
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
romilk
Liczba postów: 8
Dołączył: Jul, 2017
Reputacja:
0
Imię: Roman
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ełk
smart forfour 1.5 cdi
Tylko mi chodzi jedynie o schemat. Wiem ze to co mówi komputer nie wskazuje jednoznacznie na problem. Przerabiałem to dwa miesiące temu w BMW, gdzie po diagnostyce kazano mi wymieniać części za kilka k, a okazało się ze przewód był przełamany przy wahaczu. Naprawiłem to sam, ale miałem schematy. Do smarta nie mogę nic znaleźć
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Marek
Liczba postów: 1.296
Dołączył: Sep, 2015
Reputacja:
17
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Szczecin
smart fortwo 450 cdi, passion, 2005
smart fortwo 451 cdi, BRABUS Xclusive, 2007
smart fortwo 451 cabrio, BRABUS Xclusive, 2008
(30.05.2018, 20:49)romilk napisał(a): Ostatnio to chyba była dekra albo coś takiego. Ale było wiele systemów i każdy mówił o sterowaniu klapkami kolektorze
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Te dzikie programy często pokazują zupełnie dziwne błędy nie związane z autem. Smart to trochę uparty jest zwłaszcza twój model tam chłopaki go oszukują w programach mówiąc że jest colt-em to trochę więcej błędów pokaże. Poczekaj może ktoś coś więcej wie i przeczyta to opisze coś. Ale z schematami to będzie raczej cieżko.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
romilk
Liczba postów: 8
Dołączył: Jul, 2017
Reputacja:
0
Imię: Roman
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ełk
smart forfour 1.5 cdi
(30.05.2018, 21:19)Marek napisał(a): (30.05.2018, 20:49)romilk napisał(a): Ostatnio to chyba była dekra albo coś takiego. Ale było wiele systemów i każdy mówił o sterowaniu klapkami kolektorze
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Te dzikie programy często pokazują zupełnie dziwne błędy nie związane z autem. Smart to trochę uparty jest zwłaszcza twój model tam chłopaki go oszukują w programach mówiąc że jest colt-em to trochę więcej błędów pokaże. Poczekaj może ktoś coś więcej wie i przeczyta to opisze coś. Ale z schematami to będzie raczej cieżko.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jakim programem jest najlepiej sprawdzać Smarta? Jest kilka do obsługi MB. Najlepiej jakby miał możliwość uruchomienia sterowników z poziomu komputera. Można by wtedy sprawdzić czy są sprawne.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|