Na przeglądzie diagnosta stwierdził luzy na sworzniach układu sterowniczego.Mam zamiar je wymienić i chciałbym uzyskać jakąś wiedzę na temat wymiany.Same sforznie już mam ale nie wiem jak może wyglądać cała operacja ich wymiany.Może ktoś już coś takiego robił i mógłby podzielić się jakąś wiedzą gdyż szukałem na forum i wyszukiwarka nic nie znalazła. Samego sforznia również jako części-elementu nie ma nawet na ilcats.ru . Bardzo to dziwne gdyż kupując te sworznie w hurtowni nie było ich w katalogu, na moją odpowiedzialność zamówiono sforznie wahacza bo gdzieś wyczytałem, że są takie same.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Sworznie układu kierowniczego
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Podnosisz samochód,odkręcasz koło,demontujesz zacisk hamulca -2śruby i klocki,demontujesz jarzmo zacisku-2 śruby,demontujesz tarczę hamulcową i już masz dostęp do wymiany sworznia.
Następnie odkręcasz nakrętkę sworznia i za pomocą ściągacza zdejmujesz drążek kierowniczy,teraz pozostało odkręcić dwie śruby mocujące sworzeń do zwrotnicy i demontaż zakończony,montaż w kolejności odwrotnej. Kupując sworznie najlepiej zakupić komplet ze śrubami mocującymi,stare śruby przy odkręcaniu potrafią się ukręcić lub klucz potrafi objechać w łbie śruby i potem jest problem z odkręceniem.
Dzięki, ta informacja-instrukcja powinna być przyklejona bo naprawdę nigdzie jej nie ma.Wiedziałem, że to raczej nie jest zbyt trudne ale wolałem się upewnić by uniknąć jakiś "pułapek". Z tymi końcówkami wcale nie jest tak prosto,oczywiście jakieś "markowe" kosztują ponad stówę za sztukę a to naprawdę nie tylko jest ździerstwo ale sądzę, nawet wyłudzenie.Kupiłem najtańsze po 48 zł/szt.,towar zamówiony, dostępny na drugi dzień (mam pod "nosem" hurtownię "Elite" do Smarta też można wszystko kupić) ale co ciekawe sworznie były albo różnych firm albo różnych partii gdyż jeden był w komplecie ze śrubami a drugi bez.Inne maja też końcówki śruby sworznia (do blokady w momencie odkręcania nakrętki),Jedna na kwadrat zewnętrzny a druga na torx wewnętrzny.Oczywiście nie ma to znaczenia dla samego sworznia.
Haha, jak się taki regionalny wątek zrobił, to i ja dodam swoje trzy grosze...
U mnie też nie było pięciokątnej śruby. W dodatku będę nieskromny i podlinkuję do swojego posta w wątku o wymianie łożyska w przednim kole. Są w nim informacje o śrubach, kluczach i momentach dokręcania: http://smartklub.pl/t-450-lozysko-kola-p...#pid180567 Wojtku, jakbyś potrzebował pomocy, to dzwoń / pisz |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Sworznie wahacza / drążka kierowniczego ? | lukskajwoker | 1 | 1.940 |
18.03.2018, 12:57 Ostatni post: Kanapa |
|
Nierówna praca elektrycznego systemu wspomagania układu kierowniczego | krzyspmac | 6 | 4.734 |
21.07.2014, 09:26 Ostatni post: krzyspmac |
|
Schemat układu kierowniczego | sewcio | 16 | 12.727 |
15.03.2013, 10:31 Ostatni post: kenny |
|
Przegląd układu hamulcowego i łozyska kół. | SANT0 | 7 | 4.474 |
06.02.2013, 08:27 Ostatni post: kifer |
|
Kontrolka układu hamulcowego - zapala się od czasu do czasu. | tstiller | 11 | 11.552 |
06.10.2010, 20:22 Ostatni post: plesniak |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości