LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
100
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Jak nie chcesz mieć z tym dalej problemu to trzeba by było zdemontować zamek, rozłożyć dokładnie wymyć ze starego smaru i na nowo nasmarować, mechanizm będzie pracował jak z fabryki. Niestety z czasem smar twardnieje i jedynym efektem może być urwanie klamki, linki, itp.
Star diagnoza trójmiasto.
Revilo
Liczba postów: 97
Dołączył: Apr, 2012
Reputacja:
2
Imię: Oliwer
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cdi
No tak, jak napisałem - myślę, że linka nie jest zerwana. A gdyby niedajboże była, to powinienem dać sobie radę z dorobieniem jej (pracuję w sklepie rowerowym). A co do smaru, to co byś polecał? Nie chciałbym jakoś specjalnie inwestować (nieprzewidziane wydatki na samochód mocno kaleczą mój studencki budżet). Czy jest jakiś środek, który być może "można spotkać w normalnym domu", albo czy ewentualnie mogę użyć jakiegoś smaru, czy czegoś podobnego, który znajdę wśród tych przeznaczonych do rowerów?
I jeszcze kwestia czyszczenia linki ze starego smaru - czy stare, poczciwe WD40 stanie na wysokości zadania?
krzyss
Liczba postów: 4.096
Dołączył: Sep, 2010
Reputacja:
79
Imię: Krzysiek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo C 453 cabrio, sunray, 2017
WD40 czysci, oliwa do maszyn smaruje. A ja na to wszystko jeszcze dodaje troche zwyklego poczciwego towotu tylko takiego odpornego na -30 stopni. I bedzie smigac
DaSza
Liczba postów: 1.805
Dołączył: Jan, 2011
Reputacja:
40
Imię: Darecki
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ursus
smart fortwo 451 mhd, 2010
Problem jest w tym, że niektóre smary "nie współgrają" z niektórymi tworzywami. Potrafią je np. rozpuścić. Do części plastikowych, najbezpieczniejszy jest smar teflonowo-silikonowy. Nie zamarza, ma dobre właściwości smarne i nie rozpuszcza plastików.
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.01.2014, 22:10 przez DaSza.)
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
100
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Smaruje różne rzeczy wazeliną kosmetyczną, tania, nie zamarza. Do takich elementów jak zamek nadawać się powinna aż za bardzo. Wyskrob 5zł i kup. Więcej zabawy będzie by to rozebrać i wydobyć zamek.
WD40 traktuję bardziej jako odblokowywacz na 5 minut, bo jak odparuje to robi większą szkodę niż jest z niego pożytek. Posmaruj sobie nim łańcuch w rowerze - powiedzmy połowę, a drugą zostaw tak jak jest. Przejedź się trochę po deszczu lub spłucz go wodą i zostaw rower na dwa, trzy dni i potem obejrzyj łańcuch.
Star diagnoza trójmiasto.
Revilo
Liczba postów: 97
Dołączył: Apr, 2012
Reputacja:
2
Imię: Oliwer
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cdi
Wiem jak działa WD40 - po prostu pomyślałem, że do tego się nada . Jutro spróbuję rozebrać klamkę i coś pokombinować
Revilo
Liczba postów: 97
Dołączył: Apr, 2012
Reputacja:
2
Imię: Oliwer
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cdi
Pochwalę się!
Zabrałem się dzisiaj za naprawę klamki - jak podejrzewałem - nie była ani zerwana, ani nie spadła z mechanizmu - po prostu zamarzła. Ale po kolei.
Najpierw posłużyłem się suszarką, która dosłownie po 15-25 sekundach załatwiła sprawę - mechanizm odpuścił, a klamka znowu zaczęła pracować. Postanowiłem więc wyjąć ją i przeczyścić. O dziwo wyjęcie też przebiegło bez większych problemów - po 3 minutach była "na zewnątrz". Zabrałem się do czyszczenia. Najpierw zastosowałem odtłuszczacz rowerowy (do usuwania starego smaru z łańcucha). Następnie patyczkami do uszu wygrzebałem te najbardziej uparte resztki. Później jeszcze raz użyłem suszarki, żeby klamka była sucha.
Następnie polałem linkę smarem rowerowym (na opakowaniu był narysowany płatek śniegu i napis, że nadaje się na wszystkie warunki atmosferyczne, więc zaryzykowałem). Dodatkowo samo "wejście klamki w plastik" przesmarowałem wazeliną.
Okazało się, iż największy problem sprawiło mi włożenie klamki ponownie na miejsce. Zajęło mi to z 7-8 minut.
Było to już kilka ładnych godzin temu i dotychczas klamka chodzi bardzo ładnie - kiedy próbuję ją "na sucho" (przy otwartych drzwiach zwyczajnie ciągnę za klamkę), to chodzi delikatnie, jak nigdy. Natomiast kiedy zamykam drzwi i otwieram je już normalnie za klamkę, to wyczuwam dziwny, delikatny opór, ale mam wrażenie, że nie tyle w samej klamce, co "gdzieś w drzwiach".
Tak, czy tak działa i jako osoba nie posiadająca zdolności w temacie majsterkowania jestem z siebie niesamowicie dumny. Nawet gdyby okazało się, że zastosowane przeze mnie środki są niewystarczające, to wiem już dokładnie co gdzie i jak, więc jest naprawdę super .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.01.2014, 19:17 przez Kanapa.)
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
100
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Witaj, jak byś z drugiej strony walczył to zrób kilka fot dla potomności, przyda się dla innych
Star diagnoza trójmiasto.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.01.2014, 20:15 przez LAZY..)
salam82
Liczba postów: 114
Dołączył: Feb, 2013
Reputacja:
3
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 0,6, pulse, 2000
salam82 21.01.2014, 22:17
Gratuluję, jeżeli nie masz fotek to mógłbyś w punktach napisać co i jak?
DaSza
Liczba postów: 1.805
Dołączył: Jan, 2011
Reputacja:
40
Imię: Darecki
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ursus
smart fortwo 451 mhd, 2010
To Revilo gratulacje, może się wciągniesz
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus
|