ForFour ma standardowo kola 195/50/15 wiec wynika z tego, ze kolo ma wysokosc 478.5mm. Zgodnie z wzorem ze szkoly podstawowej 2Pi*R otrzymyjemy obwod kola rowny 1503.2mm. Opona ze zuzytym bieznikiem, powiedzmy 2mm bedzie miala obwod 1490.6mm.
Jadac z predkoscia 140km/h kolo pokonuje droge 38.8m/s wiec nowa opona wykonuje ok 25.87 obrotow na sekunde, opona zuzyta ok 26.08 obrotow. Roznica to ponad 1/5 obrotu kola przy kazdej sekundzie jazdy z ta predkoscia wiec innymi slowy w przeciagu 5 sekund jazdy zuzyta opona wykona o jeden pelny obrot wiecej niz nowa.
ESP sprawdza czy kola wykonuja taka sama liczbe obrotow i dlatego w tym przypadku wywala blad...
p.s. Faktycznie w UK maja duzo baranich przepisow...tego z oponami nie rozumiem wcale.
Jadac z predkoscia 140km/h kolo pokonuje droge 38.8m/s wiec nowa opona wykonuje ok 25.87 obrotow na sekunde, opona zuzyta ok 26.08 obrotow. Roznica to ponad 1/5 obrotu kola przy kazdej sekundzie jazdy z ta predkoscia wiec innymi slowy w przeciagu 5 sekund jazdy zuzyta opona wykona o jeden pelny obrot wiecej niz nowa.
ESP sprawdza czy kola wykonuja taka sama liczbe obrotow i dlatego w tym przypadku wywala blad...
p.s. Faktycznie w UK maja duzo baranich przepisow...tego z oponami nie rozumiem wcale.