witam
Odgrzeje trochę temat, bo właśnie nabyłem Smarta z 2004 roku CDI 30kW i mam taki problem, szybkość do 100km/h bez górki no nieraz do 110, od startu do 80 km/h idzie dość żwawo ( tak myślę bo nie mam innego smarta i nie jeździłem innym) a potem gorzej. Jak się przyjrzałem dokładniej to okazało się że leci intercooler, więc wymieniłem na nowy przy okazji po przejrzeniu forum i poczytaniu, wywaliłem przy okazji EGR wstawiłem emulator, wszystko cacy wymyłem tzn. cały silnik wymieniłem olej filtry wszystkie paliwa też. No i.... jest lepiej tzn zbiera się lepiej ale dalej do 100km/h. Podłączałem go pod diagnoskop przed robotą zero błędów i po robocie też zero błędów ( co prawda po naprawie miał błąd ale okazało się że przerwałem przewód czujnika powietrza). Silnik ładnie pracuje, zapala po 1 obrocie, nie dymi. Dzisiaj przeczytałem ten wątek i speedykielce pisze o wężyku w kolektorze ssącym, więc poleciałem sprawdzić ale wężyk na miejscu, i tu pytanie gdzie on ma iść z kolektora do?? może jakaś podpowiedź. I co by jeszcze sprawdzić może ktoś miał tak samo? A jeszcze dodam że na postoju silnik wkręca się nawet do ok 5 tyś.
Odgrzeje trochę temat, bo właśnie nabyłem Smarta z 2004 roku CDI 30kW i mam taki problem, szybkość do 100km/h bez górki no nieraz do 110, od startu do 80 km/h idzie dość żwawo ( tak myślę bo nie mam innego smarta i nie jeździłem innym) a potem gorzej. Jak się przyjrzałem dokładniej to okazało się że leci intercooler, więc wymieniłem na nowy przy okazji po przejrzeniu forum i poczytaniu, wywaliłem przy okazji EGR wstawiłem emulator, wszystko cacy wymyłem tzn. cały silnik wymieniłem olej filtry wszystkie paliwa też. No i.... jest lepiej tzn zbiera się lepiej ale dalej do 100km/h. Podłączałem go pod diagnoskop przed robotą zero błędów i po robocie też zero błędów ( co prawda po naprawie miał błąd ale okazało się że przerwałem przewód czujnika powietrza). Silnik ładnie pracuje, zapala po 1 obrocie, nie dymi. Dzisiaj przeczytałem ten wątek i speedykielce pisze o wężyku w kolektorze ssącym, więc poleciałem sprawdzić ale wężyk na miejscu, i tu pytanie gdzie on ma iść z kolektora do?? może jakaś podpowiedź. I co by jeszcze sprawdzić może ktoś miał tak samo? A jeszcze dodam że na postoju silnik wkręca się nawet do ok 5 tyś.