Nie sadze aby to wplynelo jakos straszliwie na silnik. Olej w nim na bank byl tylko ponizej poziomu bagnetu. Gdyby bylo pusto to by sie swiecila kontrolka od cisnienia oleju na licznikach.
A co do typowego spalania oleju przez te auto to moim prywatnym zdaniem winna tutaj jest konstrukcja turbiny. Ona jest smarowana olejem silnika, a przez nieszczelnosci olej przedostaje sie do sprzezarki. W moim aucie po wymontowaniu "kolanka" na laczeniu turbiny z intercoolerem znalazlem wewnatrz mnostwo oleju co tylko potwierdzilo nieszczelnosc turbiny.
Latwo to sprawdzic samodzielnie. Zlaczka ta trzyma sie tylko na dwoch oblemkach. Powinna byc ona sucha wewnatrz bo powietrze podawane z filtra na turbine jest przeciez suche.
A co do typowego spalania oleju przez te auto to moim prywatnym zdaniem winna tutaj jest konstrukcja turbiny. Ona jest smarowana olejem silnika, a przez nieszczelnosci olej przedostaje sie do sprzezarki. W moim aucie po wymontowaniu "kolanka" na laczeniu turbiny z intercoolerem znalazlem wewnatrz mnostwo oleju co tylko potwierdzilo nieszczelnosc turbiny.
Latwo to sprawdzic samodzielnie. Zlaczka ta trzyma sie tylko na dwoch oblemkach. Powinna byc ona sucha wewnatrz bo powietrze podawane z filtra na turbine jest przeciez suche.