Dzięki za zainteresowanie.
Przed zaworem EGR jest tylko olej. Od momentu kiedy mam Smarta (to będzie jakieś trzy lata) zawsze po wyjęciu przepływomierza w IC było "mokro" a za zaworem EGR w tej gumowej rurze i w kolektorze wyło tyle syfu nalepionego z kurzu, że można go usunąć tylko mechanicznie. Teraz kiedy wymieniam sprzęgło i mam silnik na wierzchu, chciałem to wszystko wyczyścić i zrobić gdzieś odprowadzenie z odmy (może do atmosfery... ), a przy okazji sprawdziłbym jak bardzo zużyta jest turbinka. Pogwizduje dosyć głośno, zresztą jak w każdym smarcie głośniej niż w jakimkolwiek innym silniku (samochodowym), ale może być nieszczelna. Przebieg mam 130kkm, ale IMO coś było kręcone. Zużycie oleju 500ml na 10kkm. Co do ręczników papierowych, one zostawiają takie mikrowłoski, a to może być niebezpieczne dla silnika (tak mi się wydaje).
Przed zaworem EGR jest tylko olej. Od momentu kiedy mam Smarta (to będzie jakieś trzy lata) zawsze po wyjęciu przepływomierza w IC było "mokro" a za zaworem EGR w tej gumowej rurze i w kolektorze wyło tyle syfu nalepionego z kurzu, że można go usunąć tylko mechanicznie. Teraz kiedy wymieniam sprzęgło i mam silnik na wierzchu, chciałem to wszystko wyczyścić i zrobić gdzieś odprowadzenie z odmy (może do atmosfery... ), a przy okazji sprawdziłbym jak bardzo zużyta jest turbinka. Pogwizduje dosyć głośno, zresztą jak w każdym smarcie głośniej niż w jakimkolwiek innym silniku (samochodowym), ale może być nieszczelna. Przebieg mam 130kkm, ale IMO coś było kręcone. Zużycie oleju 500ml na 10kkm. Co do ręczników papierowych, one zostawiają takie mikrowłoski, a to może być niebezpieczne dla silnika (tak mi się wydaje).