Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[450] 450 FAQ Turbina Naprawa, Regeneracja itd

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[450] 450 FAQ Turbina Naprawa, Regeneracja itd
#1
 Kanapa 
paliwo - Pb/ON
ccm - 599/698
rocznik - 1998-2004
problem - Uszkodzona turbina

Producent turbinki do Pb - firma Garret.
Producent turbinki do ON - firma KKK.

Firma Garret aktualnie nie przewiduje możliwości naprawy turbiny GT12.
Nie są dostarczane oryginalne zestawy naprawcze i nie udzielana jest autoryzacja na naprawę tych turbinek.
Są oczywiście zakłady które mają w ofercie naprawę GT12 ale warunki gwarancji są tak rozpisane, że właściwie za nic nie odpowiadają. Ideałem jest sytuacja: przyjeżdżamy i zakład dokonuje demontażu, regeneracji i montażu plus pierwszego uruchomienia - dotarcia regenerowanej turbinki. W każdym innym przypadku winny jest klient: źle uruchomiona turbina, nie dotarta, itd, itp.
Z doświadczenia użytkowników forum naprawa turbiny to 50/50 - uda się lub nie. Zdecydowanie częściej jest to nieudana inwestycja i polecamy zakup nowego zespołu.
Natomiast realny koszt regeneracji to 900 PLN plus montaż i demontaż, do tego dochodzi zakup następnej turbinki Evil or very mad.
Zatem zdecydowanie polecamy zakupić chociaż nowy element samej dmuchawki np. u http://stores.ebay.de/MW-Smart?_trksid=p2047675.l2563, http://stores.ebay.de/Turbodietrich/_i.h...=613106040 lub http://stores.ebay.de/smartmotorservice lub ...

Jest to dostępny za 250 jurków zespół:
   
To wersja po taniości.

Jeżeli mamy popękany kolektor - 99% benzynek tak ma, to warto nabyć poprawiony konstrukcyjnie kolektor wydechowy. Zdecydowanie będziemy mieli większą moc i przyśpieszenie się poprawi.
Koszt jurków 160 (podróbka) -
   

250 (oryginał).
   

Jeżeli jednak naprawdę kochamy swojego smarta to fundujemy mu nóffkę sztukę kompletnego zespołu turbiny za jurków
430 (podróbka)
   

- 595 (oryginał)
   

Tutaj należy uważać na właściwy dobór zamawianego zespołu z uwagi na różnice jakie były w osprzęcie i obudowach.
Na jednym zdjęciu jest wersja turbiny z metalową "gruszką", była też wersja z większą wykonaną z czarnego tworzywa. Kolektory do 599 i 699 różnią się budową. W 699 poprawiono troszeczkę chłodzenie kolektora.
Należy zatem przy zamówieniu podać VIN lub rocznik auta.
Sama dmuchwka jest identyczna w 599 i 699.

Polecamy poszukać na forum wątków o turbinach:
np. http://smartklub.pl/t-regeneracja-turbin...ght=garret
http://smartklub.pl/t-turbina-w-450-dane...ght=garret

Zaglądamy tutaj: -101- i -evilution-
http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/for...build.html itd


Maniakom tuningu czyli większość użytkowników Smartów należy wyjaśnić, że turbiny w wersji Brabusa oraz w Roadsterach wersje 60 kW (82 PS) oraz 74 kW (101 PS) są innej konstrukcji. Razz
-Zdjecia róznic pomiedzy 45 a 60/74 -
Można by toto zainstalować w zwykłym silniku ale należy wykonać adaptery - powodzenia. To samo mamy pomiędzy 599 i 699 - bezpośrednio nie zamienimy turbinek.

Wszystkie uwagi i wnioski są mile widziane.

Rolleyes
 Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
450 FAQ Turbina Naprawa, Regeneracja itd - przez Kanapa - 02.03.2013, 20:08

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [450][452] FAQ trzy poziome kreski na wświetlaczu 96 92.466 19.03.2024, 20:24
Ostatni post: Kanapa
  [450][451][452] FAQ Pilot (kluczyk) - problemy, wymiana baterii i inne SP7KH 98 135.275 15.08.2023, 09:23
Ostatni post: berthold61
  [450][451][452] FAQ Aktuator - modyfikacje SANT0 88 64.890 16.12.2018, 18:37
Ostatni post: krzyss
  [450] FAQ - Fotorelacja Montaż Systemu Audio tzw tub w smarcie ziemus 44 37.689 06.12.2015, 15:10
Ostatni post: psuwacz
Information [450] FAQ naprawa Halogenów TomekBomek 12 14.509 07.12.2014, 16:25
Ostatni post: frygi



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu