Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

ABS - Mocne szarpanie samochodem - PILNE

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
ABS - Mocne szarpanie samochodem - PILNE
#13
 Smartek 
Pilfered this method from various "guides".  Seemed to be the easiest to do in the driveway on a nice day
 
1) Jack up the rear of the car and put the jack stands under the frame not the DeDion tubes.  Wheels off.
  Loosen the hub bolt, then release the parking brake and put in neutral.
 
2)  X-frame bolt, is E18 bolt.  If necessary wrap a wet rag around the rubber bushing to protect it and use a torch on the 18 mm nut.
In a pinch you can use a 6 point if you don't have a E18 socket (I don't).  I think it was a 14mm.  I didn't detach the shock absorber.
 
3) To get the drive shaft out of the bearing housing, put a trolley jack under the engine bell housing and jack up the engine a bit to
 compress the engine mounts and give you just enough clearance.  It is very tight but possible.
 Push the driveshaft towards the centre of the car and wiggle the end of the shaft out right by the curve in the hub backing support.
 
4)  No need to lever the other end of the shaft out of the transmission.  I'm of the school to leave as much in place as you can.
 Pry off the old reluctor ring and use a Dremel tool grinder to the body of the driveshaft where the reluctor ring goes.
 
5)  You can try the heat method if you want.  I didn’t want to fry my CV joint boots.  Also worried about getting it part way on
 and then having it cool and lock in place.  I used a brass drift to get the new one on.  And some judicious grinding of the body
 with the Dremel. 
 
6)  Clean the ABS sensor with some brake cleaner (I forgot to do this).  Paint the CV joint body where you ground
 back to clean metal. 
 
7)  Get the driveshaft back into the bearing housing and lower the trolley jack, you can now use it to lift the DeDion tube so you
 can reassemble the X-frame.  I had to get the LHS of the car OFF the jack stand (at the time I was going to do both sides  
 but ran out of time) and back on terra firma so that the X-frame bolt would line up easily.
 
8)   Axle nut back on and torqued! (put on the hand brake). Wheels back on etc.

To jest chyba najlepszy opis. Caly proces wymiany pierscienia jest prosty, chociaz wydaje sie ze tym sposobem nie da sie wyciagnac poloski - trzeba troche "pomoc" rozpierajac DeDion kawalkiem belki. Trzeba takze dobrze oczyscic z rdzy przed zalozeniem nowego pierscienia. Aby wcisnac pierscien uzylem kawalka rurki PVC (nie moze to byc zbyt ciasno). Warto takze przed zalozeniem pomalowac. Cala wymiana zajela mi ok 0.5 godziny.
Pierscienie sprowadzilem gdzies z Anglii za $35 (za dwa)
 Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: ABS - Mocne szarpanie samochodem - PILNE - przez Smartek - 01.06.2015, 00:13

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  450 0,6 benzyna 1998r ABS/ESP/RĘCZNY kifiu 1 1.109 25.03.2021, 23:37
Ostatni post: PepiTo
  Wymiana pierścieni (zębatek, koronek) ABS tylnej osi SMART ForTwo Kris-O 3 11.604 07.07.2017, 13:03
Ostatni post: natalkaxo
  Koronka ABS - jakaś dziwna :/ Python013 23 11.037 02.01.2016, 11:55
Ostatni post: Gapa.
  [450] pali się kontrolka ESP i ABS MariozOntario 1 3.884 10.12.2014, 11:38
Ostatni post: MariozOntario
  Problem z ABS Python013 8 5.837 27.11.2014, 17:52
Ostatni post: Jasio
  Osłona zębatki ABS / czujnika ABS + szuranie po wymianie łożyska koła przód. Mlody 8 7.705 26.06.2013, 13:43
Ostatni post: Mlody
  ABS włącza się przy spokojnym hamowaniu (zawsze) kris 11 9.427 07.04.2012, 20:38
Ostatni post: qlimax
  kontrolka ABS zielony 7 5.109 04.01.2011, 17:23
Ostatni post: kamiloo98
  Co z tym ABS-em?? 13 8.328 30.07.2010, 07:56
Ostatni post: andrzejmc
  Lekkie "drżenie" ABS'u w końcowej fazie hamowania 17 8.473 20.04.2009, 14:18
Ostatni post: miksell



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu