Cytat:Tomek napisał(a):
np: ... duża flota \"on the road\") gdzie zarządzanie nią potrafi generować wysokie koszty stałe i wtedy wynajem staje się po prostu tańszą i wygodniejszą opcją. Zestawienie kosztów.
Najważniejszy argument na NIE:
Pokaż mi firmę, która potrzebuje dużej floty i wejdzie w taki układ i docelowo mogłoby się okazać, że te samochody zostaną oklejone reklamą największej konkurencji tej firmy - paranoja, prawda??
Coś nie do końca piszesz dobrze.
Pokaż mi dużą firmę, która ma dużą flotę i funkcjonuje na wynajmie (np. takim jak w temacie), to byłoby samobójstwo.
Każda duża firma bierze auta w leasing, przeważnie na okres 3 lat lub na określony umową przebieg, potem przeważnie pracownik tej firmy, użytkujący ten samochód ma prawo pierwokupu po atrakcyjnej cenie (wszystko jest w umowie). Firma oczywiście bierze następne samochody, niekoniecznie u tego samego leasingodawcy i tak w kółko.
Omawiana oferta jest atrakcyjna na pierwszy rzut oka - ponieważ wabikiem jest reklama, wyklejana na samochód, która miałaby znacząco obniżyć koszt wynajmu, tyle że ta opcja często raczej pozostaje nieosiągalną opcją...
Poza tym piszesz o opcji wykupu za 10% po 4 latach od ceny szacowanej w momencie podpisywania umowy, więc nasuwają mi się dwie myśli, bo nie wiem co szacują wtedy - wartość samochodu 4 letniego? - w takim ukłądzie możliwość wykupienia go za 10000pln po 4 latach, to byłby jakiś kosmos, a druga myśl, która wyklucza szacowanie w dniu podpisywania umowy, bo przecież cena nowego auta jest znana - 10% od przypuśćmy nawet 50000pln daje nam 5000pln, ale jeśli weźmiemy wykup za 10000pln po 4 latach, to wyszłoby, że w dniu podpisania umowy Smart kosztuje 100000pln , więc mamy jakiś kosmos...
Nikt się pewnie nie obrazi, bo mamy forum, po to żeby sobie tutaj popisać i wymienić poglądy, a nie kłócić się i obrażać...