Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

450 vs 451 wady zalety

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
450 vs 451 wady zalety
#7
 psuwacz 
Całkowicie subiektywnie:

Design:
Ergonomia w 450 jest na 6+, wszystko jest widoczne i czytelne, asymetryczna deska rozdzielcza jest dziełem absolutnego geniuszu, wszystkie przełączniczki i pstryczki "wchodzą" same pod palec; idealnie w zasięgu ręki i bezwzrokowo. Więc 451 ze swoją nudną deską rozdzielczą z Vana przegrywa tą konkurencję w przedbiegach.
Widoczność w 450 z panoramadachem i szybkami z tyłu jest porównywalna do widoczności w myśliwcu, lusterka w 450 wymagają przyzwyczajenia, a ogólnie są słabe i mało uniwersalne - tu wygrywa 451. W 451 jest to samo lusterko wsteczne, które w Cabrio w obu wersjach jest bardziej dla dekoracji.
Z zewnątrz 450 też podoba mi się bardziej (kwesta gustu, wiem, wiem), za to 451 ma większy bagażnik.

Właściwości jezdne:
450 przedlift jeden skasowałem, brak pełnego ESP jest zabawą dla ostrożnych i wytrwałych, ten pojazd nie wybacza błędów, polift jest bardzo w porządku, na dobrych oponach w zimie i latem. Na oryginalnym zestawie zaweiszenie+koła 451 bardziej nadaje się w trasę od 450 (gdy jeździ się wolniej!) , jednak moja 450 z szerokim laczem i obniżonym - odrobinę sztywniejszym - zawieszeniem zdecydowanie kasuje żony 451 - dla śmigających na trasie pierwszy zalecany mod to co najmniej niższe i twardsze sprężyny w obu modelach . Jeśli chodzi o 450, jak mawiają anglosasi "the car feels planted" co luźno przetłumaczę, że klei się do drogi i dużo bardziej wiadomo co dzieje się z kołami - w ogóle zmodzony nieco daje poczucie prowadzenia większego auta. Małżonki brabusowaty 451 jest strasznie podatny na podmuchy (powyżej złotówki z VATem na budziku jedzie się z duszą na ramieniu, co nie jest przyjemne) - np. na powrocie ze zlotu wpadłem na most i prawie zmieniło mną pas - czytaj wylew zawał i udar, do tego trudno jest wyczuć ile tak na prawdę mamy jeszcze marginesu przyczepności.
Skrzynia marginalnie lepsza, w 451, lepiej rusza pod górę, szybciej zapina sprzęgło ze stania (450 zawsze musi pomyśleć); brak szóstego ekonobiegu w 451 trochę mi przeszkadza.
Silniki:
450 CDI - na firmowym setupie jest do przyzwyczajenia, klekot znośny w trasie, jest ekonomiczny i wciąż daje radę łykać TIRoloty, ogólnie akceptowalny.
451 CDI - miałem okazję pojeździć, silnik wydaje się zestrojony nieco żwawiej, z resztą z fabryki wyjeżdżał z dwoma kilowatami więcej pod klapą.
450 600 - bardzo mało jeździłem zwykłym, więc nie wiem - po mieście na pewno się ogarnia, za to 600tka wykręcona na ponad 50kW jest brutalna, szczególnie, że wciąż mamy tą samą mułowatą skrzynię, więc każda zmiana biegu klepie pasażerami o fotele.
450 700 - pojeździłem troszeczkę po mieście, mogę stwierdzić, że będzie to moja preferowana benzyna, choć też raczej po mieście.

451 mhd - zrobiłem parę km, do miasta OK, w trasę pewnie podobnie. Pomysł z systemem start stop uważam za pomyłkę.

Ostatni ujeżdżany i to sporo, czyli 451 1.0 wolnossący zmodzony, w tym przypadku 60kW pod klapą. W kategoriach Smartowych to jest rakieta, nie wyprzedza tylko połyka wszystko za co się zabierze, do złoty czterdzieści ciągnie się jak przestraszony jelonek. Podejrzewam, że jak zrobimy zawieszenie i obdarujemy go właściwym zestawem kół to będzie rewelacja i do miasta i w trasę. Na razie powiem, że przy rozwijanych prędkościach może zabić, a na pewno wysadza w powietrze mój żenadometr.

Awaryjność:
-Sprzęgło w moim CDI wymieniłem przy 180 kkm, w 451 było zmieniane jakoś tak przed 90kkm.
-Silnik z turbo to dużo osprzętu, w Starym smarcie będzie sporo zabawy z typowymi rzeczami jak chłodnica powietrza doładowującego, turbina i węże maści wszelakiej.
-Żywotność 600tki jest powszechnie znana (śmiech, oklaski za dobry żart)
-W 450 elementy gumowe zawieszenia i rózne takie przydatki jak końcówki drążków czy sworznie idą się czesać dość szybko ( w moim przypadku raz na rok/30kkm mniej więcej wymiana)

Wnętrze:
451 - nuda. 450 rewelcja. W obu jest dużo miesca, w 450 nie ma tej wstrętnej półki do ściskania i łamania nóg. Sysytem audio w naszym 451 spowodował, że znienawidziłem to pseudopremium w 450 (mam radio CD i tuby plus gwizdki - gra jak z wiadra). Radio 451 Highline 6 to podobno szajs, który lubi pójść z dymem, ale sub pod fotelem i głośniki cywilizowanie w drzwiach na prawdę robią robotę, gra jak premium grać powinno. Nawigacja w radiu działa, jednak w obu wolę mieć uchwyt na telefon z gugle maps...
Panoramadach tak jak przedmówcy - szkło jest szkło i basta, boczne szybki z PMMV w moim już są całkiem nieźle utlenione, więc pod kątem widać prawie tylko żyłki białe....

Obiema rencyma podpisuję się też pod postem Kanapy w temacie zamków i linek. U siebie kupiłem nowe klamki i oryginalne linki. Efekt? Działa lepiej, ale jak zmrozi to znowu będzie pewnie kiszka i wsiadanie od pasażera, chuchanie, dmuchanie suszarką i inne atrakcje.
 Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
450 vs 451 wady zalety - przez Vapor2005 - 12.10.2018, 08:20
RE: 450 vs 451 wady zalety - przez Smarkacz - 12.10.2018, 09:14
RE: 450 vs 451 wady zalety - przez seba842005 - 12.10.2018, 15:10
RE: 450 vs 451 wady zalety - przez Arczi100 - 12.10.2018, 15:22
RE: 450 vs 451 wady zalety - przez seba842005 - 12.10.2018, 15:25
450 vs 451 wady zalety - przez Kanapa - 12.10.2018, 15:29
RE: 450 vs 451 wady zalety - przez psuwacz - 15.10.2018, 10:53
450 vs 451 wady zalety - przez Kanapa - 30.10.2018, 22:44
RE: 450 vs 451 wady zalety - przez krzyss - 30.10.2018, 22:53
450 vs 451 wady zalety - przez Kanapa - 30.10.2018, 22:57

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Serwis Smarta 450/451 Vapor2005 2 1.794 21.01.2020, 23:58
Ostatni post: LAZY.
  Koła z 450 do 451 Saimon 24 9.921 04.11.2018, 23:43
Ostatni post: zibi smark
  [450][451] Czy pasuje dach z 451 do 450? modusoperandi 2 2.187 21.08.2018, 08:26
Ostatni post: modusoperandi
  Mycie silnika w 450/451 CDI dr-big 5 4.238 02.11.2016, 14:49
Ostatni post: dr-big
Question [450][451] Różnice w jeździe między 451 a 450 (cdi) Pavvel 5 4.516 01.05.2016, 15:02
Ostatni post: Pavvel
Tongue [451] Porównanie modelu fortwo 451 do 450 - różnice Sakuu 4 6.316 20.01.2015, 21:20
Ostatni post: Sakuu



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu