Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Problem w Smarcie CDI

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Problem w Smarcie CDI
#1
 Fireman 
Mój smartolek (przebieg 105000) miał upierdliwą przypadłość - mianowicie gasł w czasie jazdy po osiagnięciu temperatury 80st. C gdy redukowałem i chciałem przyśpieszyć wciskając pedał gazu w podłogę (naprzykład w czasie wyprzedzania) on gasł. Wyswietlała się żółta kontrolka z silniczkiem tzw. chek Engine, na wyśiwtlaczu pozostawał aktualnie zapiety bieg. Po odczekaniu ok. 5 minut auto odpalało i jeździło dalej. Nie przyśpieszajac gwałtownie można było przejeździć i pól roku bez problemu. Pod koniec sierpnia miarka sie przebrała i autu postawiłem do tzw, pompiarza. Wcześiejsze testy na kompie serwisowym identyfikowały występujący błąd jako "brak paliwa w zbiorniku, zanik ciśnienia na listwie rozprowadzjacej, uszkodzenie wtryskiwacza". Samodzielne poszukiwania przyczyny awarii - wymiana fltra paliwa, czujników cisnienia paliwa na listwie - bez rezultatu, Mechanik zaczął od wtryskiwaczy - ok. nastepny krok - pompa paliwa w zbiorniku - tu informacja mozna dobrać z zamiennika - szczegóły podam w oddzielnym wątku- wymiana na nową bez rezultau - nadal gaśnie. Pozostał ostatni element w układzie wtrysku paliwa czyli pompa wysokociśnieniowa - no i niestety trafiony zatopiony (wypracwne sekcje tłoczące). Rzecz istotna koszty - nowa pompa paliwa - 250 brutto, regeneracja pompy wysokocisnieniowej - pompiarz miał nowa pompe od Sprintera przełorzył bebechy do obudowy od smarcika i auto smiga - łaczna cena za jego robocizne i części do pompy wysokocisnieniowej 1200 netto. Cena dobra gdyż regeneracja pompy wysokociśnieniowej to koszt ok. 2000 lub zakup pompy regenerowanej w inter carsie to również 2000. Dotychczas auto zawsze tankowane na stacjach Orlen lu BP paliwo tylko Verva On lub On Altimate. Czesto tankuje na stacji Orlen w pobliżu domu (jak sie okazuje niestety franszyza) teraz czeka mnie jeszcze wymiana flitrów paliwa w pozostałych autkach (też diesle) oraz inspekcja czyli rozprucie filtrów paliwa żeby sprawdzić jaki syf sie tam osadził. Wspomnę, iż dwa inne auta jak narazie jeżdżą ok. zimą nie było problemów z odpalaniem. Nie życze nikomu takich problemów choćby ze wzgledu na koszty. Diagnozy i przypuszczenia były różne włacznie z problemami w elektronice samochodu w koncu niemwiem co było by lepsze i łatwiejsze do zdiagnozowania i usuniecia.
Co się spali to nie zgnije!!!
 Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Problem w Smarcie CDI - przez Kazimierz - 11.09.2010, 01:03
Odpowiedź: Problem w Smarcie CDI - przez Grzegorz - 13.09.2010, 08:14
Odpowiedź: Problem w Smarcie CDI - przez Paweł - 13.09.2010, 08:51
Odpowiedź: Problem w Smarcie CDI - przez Grzegorz - 13.09.2010, 09:06
RE: Problem w Smarcie CDI - przez lukskajwoker - 22.06.2020, 20:31
RE: Problem w Smarcie CDI - przez Fireman - 23.06.2020, 07:52
RE: Problem w Smarcie CDI - przez lukskajwoker - 26.06.2020, 21:26
RE: Problem w Smarcie CDI - przez lukskajwoker - 26.06.2020, 21:27
RE: Problem w Smarcie CDI - przez speedykielce - 26.06.2020, 22:11
RE: Problem w Smarcie CDI - przez lukskajwoker - 30.06.2020, 20:45
RE: Problem w Smarcie CDI - przez Fireman - 29.06.2020, 08:14
RE: Problem w Smarcie CDI - przez lukskajwoker - 30.06.2020, 20:47
Odpowiedź: Problem w Smarcie CDI - przez Piotrek - 11.09.2010, 06:42
Odpowiedź: Problem w Smarcie CDI - przez PKO - 11.09.2010, 08:02
Odpowiedź: Problem w Smarcie CDI - przez PKO - 11.09.2010, 16:21
Odpowiedź: Problem w Smarcie CDI - przez Mc.Finger - 12.09.2010, 20:44



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu