witam
niestety benzynowe smarty lubia wciagac olej , głownie z powodu krótkozywotnej turbiny garreta.
producent smarta zaleca olej mineralny 15/40 lub pólsyntetyk
ja osobiście leje mineralny i zmieniam go co 8 tys km
smart posiada jeszcze jeden problem porednio olejowy , mianowiecie brak dolnego spustu oleju, czy ktos widział kiedys miske olejowa w smarcie po jej zdięciu ?
na dnie jest ok 5 mm smalcu olejowego poprostu wyssanie oleju przez rurke od bagnetu jest niedokładne i zawsze ok szklanka starego czarnego oleju zostaje tak więc polecam zrobienie spustu olejowego w misce olejowej jak ja to uczyniłem bo inaczej trudno by turbbina sprawnie działała jak na jej łozyska wpadnie chmura czarnego smalcu odrywającego sie z dna miski olejowej , pamietając ze wirnk kręci sie nawet do 120 tys obr na minute !!!
co do simeringa półosi to mozna go kupic na allegro za 50zł bodajże
pozdrawiam
Robert
niestety benzynowe smarty lubia wciagac olej , głownie z powodu krótkozywotnej turbiny garreta.
producent smarta zaleca olej mineralny 15/40 lub pólsyntetyk
ja osobiście leje mineralny i zmieniam go co 8 tys km
smart posiada jeszcze jeden problem porednio olejowy , mianowiecie brak dolnego spustu oleju, czy ktos widział kiedys miske olejowa w smarcie po jej zdięciu ?
na dnie jest ok 5 mm smalcu olejowego poprostu wyssanie oleju przez rurke od bagnetu jest niedokładne i zawsze ok szklanka starego czarnego oleju zostaje tak więc polecam zrobienie spustu olejowego w misce olejowej jak ja to uczyniłem bo inaczej trudno by turbbina sprawnie działała jak na jej łozyska wpadnie chmura czarnego smalcu odrywającego sie z dna miski olejowej , pamietając ze wirnk kręci sie nawet do 120 tys obr na minute !!!
co do simeringa półosi to mozna go kupic na allegro za 50zł bodajże
pozdrawiam
Robert
Wszystkie wiadomości proszę kierować na Brzostek911@o2.pl