(19.09.2019, 21:59)LAZY. napisał(a): Też je znalazłem, chyba te same.Hehe... dzwoniłem sprawdzałem po vin.... pasują
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Smart 450 cdi cabrio
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Kupiłem nowy EGR- zupełnie niepotrzebne szaleństwo
Z przydatnych rzeczy sprzedawca miał też filtry paliwa, w moim masa odpadła to przy tej całej zabawie zmienię też filtr na nowy. Nowy większy zbiornik też czeka na zamontowanie, może się doczeka W końcu zniknie olej z powierzchni silnika, nie było sposobu żeby to uszczelnić. Czekam na przesyłkę, tymczasem poczyszczę i poskładam co się da.
Star diagnoza trójmiasto.
(19.09.2019, 23:16)LAZY. napisał(a): Kupiłem nowy EGR- zupełnie niepotrzebne szaleństwoJa po odślepieniu EGR też zapomniałem o oleju na.silniku i pod autem Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Smart 450 cdi cabrio
Jakieś 1-1,5L etyliny95 skrzynia biegów i cała okolica została w końcu pozbawiona warstwy olejowej pomieszanej z kurzem i piachem. Umyłem też IC, wszystkie węże, opaski i śrubki, wszelkie poprzeczki, belki i co wpadło pod pędzel też domyłem. Szczotka druciana, skrobaki, a nawet szpachelka i jest całkiem schludnie.
Czekam na graty i po niedzieli składam. Zastanawiam się nad rurką powrotu oleju i cienką metalową rurką z tyłu za turbiną, nie wyglądają najlepiej i przydało by się je wymienić. Boję się jednak że nie ruszę śrub tylko urwę. Pozostaje zatem obserwować. Umyłem wszystkie zaolejone kostki i czujnik temperatury IC. Tłumik przejdzie regenerację lub wymianę na nowy bez kata. Jutro się okaże jak mu przeprowadzę sekcję. Moja lista to-do znacznie się skróci. Dziś na tyle, może jakaś foto relacja z sekcji tłumika się zrobi- zobaczymy.
Star diagnoza trójmiasto.
(21.09.2019, 18:16)LAZY. napisał(a): Jakieś 1-1,5L etyliny95 skrzynia biegów i cała okolica została w końcu pozbawiona warstwy olejowej pomieszanej z kurzem i piachem. Umyłem też IC, wszystkie węże, opaski i śrubki, wszelkie poprzeczki, belki i co wpadło pod pędzel też domyłem. Szczotka druciana, skrobaki, a nawet szpachelka i jest całkiem schludnie.I to mi się podoba.... ja też lubię jak zajrzy się pod " maske" A tam błysk.... Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Smart 450 cdi cabrio
Składanie przebiega pomyślnie, trochę farby kilka śrub, młotkiem czasem łup łup łup i IC mamy zamontowany. Odmalowałem go nieco bo już amba go zjada, grucha turbiny też pryśnięta.
Co do tej pory złożyłem to dodatkowo ekstra uszczelniłem. Skrzynia umyta, odkurzyłem troszkę zakamarki i plakietkę mocy nakleiłem Myślę że lekko z 10 kucy przybyło. Szersza relacja w mojej galerii na FB. Martwi mnie tylko stan rurki spływu oleju i tej cieńszej z tyłu. Boję się ruszyć bo mam tendencję do urywania śrub. Tą cieńszą płynie olej? Bo jakby magistrala olejowa od góry turbiny jest podpięta,a ta cienka zaraza za co odpowiada?
Star diagnoza trójmiasto.
(22.09.2019, 21:23)LAZY. napisał(a): Składanie przebiega pomyślnie, trochę farby kilka śrub, młotkiem czasem łup łup łup i IC mamy zamontowany. Odmalowałem go nieco bo już amba go zjada, grucha turbiny też pryśnięta.No pieknie ... robota wreeee... Ale piękna plakietka .... A tak podpytam ... gdzie nabyles ? Egr nowy już dotarł? Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Smart 450 cdi cabrio
Plakietkę z 5 lat temu kupiłem- ale nie jest to jakiś duży kłopot kupić ją dzisiaj. Egr nie dotarł, stąd też pustka z lewej strony. Może wysłali to jutro będzie.
Co do tłumika to cały czas różne opcje mi w głowie krążą. Bo mam taką dokładkę jak na obrazku i się zastanawiam czy by ją w końcu na światło dzienne nie wystawić. Wymaga to znów zasobów finansowych ponieważ tłumika do tej dokładki nie udało mi się do dzisiaj trafić- przypuszczam też że wyskoczył bym z butów jak bym cenę zobaczył. Zostają opcje w typie: -dwa ślepe wyloty -jeden prawdziwy wylot, drugi ślepy -oba prawdziwe -pospawać stary tłumik -kupić nowy bez katalizatora- połowę tańszy od wersji z katem. Mam też dokładki progów, co tak samo jak tylna dokładka wymaga lakierowania. No ale jak się zrobi to dobrze to powinno zacnie wyglądać. Oj za dużo gadam, za dużo...
Star diagnoza trójmiasto.
Jak będziesz szukał tłumika, to polecam JMJ. Ja co prawda nabywałem dla siebie, więc do benzyny, ale o ile dobrze pamiętam, to mieli i wersję do diesla. Blacha aluminiowana albo nierdzewna (druga dwa razy droższa) Znalazłem po kodzie na allegro, ale okazało się, że zaprzyjaźniona hurtownia motoryzacyjna (znaczy zaprzyjaźniona na tyle, że mają tam naprawdę dobre ceny i sporo rzeczy tam kupuję, a że to po sąsiedzku, to odbieram na miejscu) może mi go dostarczyć ok. 20% taniej niż od JMJ na allegro Jak coś, to w wątku o moim smarcie, w pierwszym wpisie, są zdjęcia tego tłumika.
Jak dla mnie najtańsza opcja pospawać na krawędzi oryginał, bo pewnie tam skorodował.
Przed wymianą też tak zrobiłem i auto 5 lat jeździło na nim (do wymiany w na nie skorodowany na krawędzi) i nic się nie działo dalej z tłumikiem - był szczelny.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!! |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|