Kilka dni temu smarkacz nagle stracił moc (przy 110 na 5-ce). Nie wkręcał się na obroty wyżej 3 tyś obr . Prędkośc max 70-80 .
Podejrzewałem że cosik się może zasyfiło (jakiś syf oberwał się i zablokował) w zaworze EGR bo od zakupu nic z tym nie robiłem bo dobrze działał smarkacz.
Rozebrałem a tam czyściutko więc chyba silniczek w bdb stanie (był bo teraz nie ma mocy).
Postanowiłem zajrzeć do turbo a tam wirnik stoi na dębowo :( . Rozebrałem i co się okazało? Urwała się turbina od osi. Nie dziwota że nie było doładowania.
Zamówiłem nowy , regenerowany rdzeń turbo (koszt 325zł z wysyłką) poskładałem wczoraj wszystko i będę zakładał w sobotę przy okazji zmieniając olej i filtry pomimo że wymieniane było jakieś 4 tyś km temu.
Jaka mogła być przyczyna rozpadu turbo?
Dam znać czy smarkacz ożył jak zamontuję i wymienię olej.
Podejrzewałem że cosik się może zasyfiło (jakiś syf oberwał się i zablokował) w zaworze EGR bo od zakupu nic z tym nie robiłem bo dobrze działał smarkacz.
Rozebrałem a tam czyściutko więc chyba silniczek w bdb stanie (był bo teraz nie ma mocy).
Postanowiłem zajrzeć do turbo a tam wirnik stoi na dębowo :( . Rozebrałem i co się okazało? Urwała się turbina od osi. Nie dziwota że nie było doładowania.
Zamówiłem nowy , regenerowany rdzeń turbo (koszt 325zł z wysyłką) poskładałem wczoraj wszystko i będę zakładał w sobotę przy okazji zmieniając olej i filtry pomimo że wymieniane było jakieś 4 tyś km temu.
Jaka mogła być przyczyna rozpadu turbo?
Dam znać czy smarkacz ożył jak zamontuję i wymienię olej.