paliwo - ON
ccm - 799
rocznik - 2007
problem - zbyt późna reakca systemu grzania/chłodzenia na zmianę temperatury wewnątrz kabiny
Czy ktoś z forumowiczów wie gdzie znajduje się czujnik temperatury w kabinie?
Po tygodniu użytkowania Smarta zdiagnozowałem pewien problem. Polega on, jak mniemam na tym, że ów czujnik ukryty jest gdzieś w desce rozdzielczej, okolicach schowka lub tym podobnym miejscu, w każdym razie gdzieś pod szeroko rozumianą tapicerką.
Tezę taką wysunąłem, na podstawie zachowania systemu grzania/chłodzenia w pojeździe. Otóż, kiedy rano wsiadam do samochodu i jest on wychłodzony to po zapodaniu mu temperatury 17 stopni dmucha ciepłe powietrze. No i tak być powinno ale do czasu. Problem polega na tym, że trwa to zdecydowanie zbyt długo. Temperatura wewnątrz osiąga „na oko” ze 25 stopni i dalej dmucha ciepłe Dopiero po upływie dłuższego czasu czujnik „orientuje się”, że temperatura osiągnęła 17 stopni (!) i zaczyna dmuchać chłodnym powietrzem
Wnoszę stąd, że czujnik jest schowany gdzieś pod tapicerką, która niestety zdecydowanie dłużej się nagrzewa niż powietrze w kabinie. Czujnik cały czas „łapie” temperaturę tapicerki i stąd „jest kiepsko zorientowany” jak się sprawy naprawdę mają
Gdyby zlokalizować ów czujnik i ulokować go bardziej na zewnątrz to moim zdaniem sytuacja poprawiłaby się znacznie.
Moje przypuszczenia potwierdza wywiad z poprzednim właścicielem, który użytkował pojazd w okresie letnim i wspomniał, że podczas upałów, klima zapewniała chłód jak w lodówce. Była zatem sytuacja odwrotna – elementy tapicerki były bardzo nagrzane i system schładzał je bardzo długo, podczas gdy temperatura powietrza wewnątrz pojazdu była zdecydowanie niższa niż 17 stopni.
Nie wiem, czy macie podobne zjawisko i czy zgadzacie się z powyższymi wnioskami?
No i czy ktoś ma wiedzę, gdzie ten czujnik można znaleźć?
ccm - 799
rocznik - 2007
problem - zbyt późna reakca systemu grzania/chłodzenia na zmianę temperatury wewnątrz kabiny
Czy ktoś z forumowiczów wie gdzie znajduje się czujnik temperatury w kabinie?
Po tygodniu użytkowania Smarta zdiagnozowałem pewien problem. Polega on, jak mniemam na tym, że ów czujnik ukryty jest gdzieś w desce rozdzielczej, okolicach schowka lub tym podobnym miejscu, w każdym razie gdzieś pod szeroko rozumianą tapicerką.
Tezę taką wysunąłem, na podstawie zachowania systemu grzania/chłodzenia w pojeździe. Otóż, kiedy rano wsiadam do samochodu i jest on wychłodzony to po zapodaniu mu temperatury 17 stopni dmucha ciepłe powietrze. No i tak być powinno ale do czasu. Problem polega na tym, że trwa to zdecydowanie zbyt długo. Temperatura wewnątrz osiąga „na oko” ze 25 stopni i dalej dmucha ciepłe Dopiero po upływie dłuższego czasu czujnik „orientuje się”, że temperatura osiągnęła 17 stopni (!) i zaczyna dmuchać chłodnym powietrzem
Wnoszę stąd, że czujnik jest schowany gdzieś pod tapicerką, która niestety zdecydowanie dłużej się nagrzewa niż powietrze w kabinie. Czujnik cały czas „łapie” temperaturę tapicerki i stąd „jest kiepsko zorientowany” jak się sprawy naprawdę mają
Gdyby zlokalizować ów czujnik i ulokować go bardziej na zewnątrz to moim zdaniem sytuacja poprawiłaby się znacznie.
Moje przypuszczenia potwierdza wywiad z poprzednim właścicielem, który użytkował pojazd w okresie letnim i wspomniał, że podczas upałów, klima zapewniała chłód jak w lodówce. Była zatem sytuacja odwrotna – elementy tapicerki były bardzo nagrzane i system schładzał je bardzo długo, podczas gdy temperatura powietrza wewnątrz pojazdu była zdecydowanie niższa niż 17 stopni.
Nie wiem, czy macie podobne zjawisko i czy zgadzacie się z powyższymi wnioskami?
No i czy ktoś ma wiedzę, gdzie ten czujnik można znaleźć?
451 cdi