paliwo - ON
ccm - 1493
skrzynia biegów - automat
rocznik - 2006
problem - Szarpie przy odpaleniu i gaszeniu
Witajcie,
Zaraz po zakupie zauważyłem, że silnik w moim Forfourze dość mocno szarpie przy gaszeniu, łącznie z drobnym stukiem. Szybka lektura forum i okazało się, że bardzo często powodem tej usterki jest poduszka pod silnikiem. Podczas demontażu widać było wyraźnie, ze gumowa tuleja ma dość. Wymieniłem więc element na oryginalny (Lemforder) i problem nie ustał - wręcz przeciwnie, jest jeszcze gorzej. Telepie prawie tak samo przy gaszeniu, co więcej: telepie również przy odpalaniu, czuć też wibracje na biegu jałowym oraz podczas gwałtownego przyspieszania. Nie jest to jednak tak mocno odczuwalne jak przy uruchomieniu i wyłączeniu.
Przekopałem trochę literatury i doszedłem do kilku dość prawdopodobnych rozwiązań tego problemu:
a) zły montaż poduszki - źródła podają, że czasem warto poluzować śrubę, odpalić silnik, przejechać kawałek, zgasić i wtedy dokręcić. Tłumaczone jest to układaniem nowej poduszki, bo na zerwanej silnik przybiera nieco inną pozycję, przez co naprężenia są mocno przenoszone na karoserię
b) problem z innymi poduszkami (łapami silnika) - zauważyłem, że przy odpaleniu i gaszeniu silnik dość mocno wibruje przód-tył, sugerowałoby to więc problem z nimi. Pytanie jak sprawdzić ich sprawność. Mogę nakręcić film z odpalenia i gaszenia i pokazać Wam tutaj, jeśli to coś da
Pytanie dodatkowe: orientujecie się może gdzie najlepiej jest kupić łapy silnika i jakie to są koszta?
Pozdrawiam,
Michał
ccm - 1493
skrzynia biegów - automat
rocznik - 2006
problem - Szarpie przy odpaleniu i gaszeniu
Witajcie,
Zaraz po zakupie zauważyłem, że silnik w moim Forfourze dość mocno szarpie przy gaszeniu, łącznie z drobnym stukiem. Szybka lektura forum i okazało się, że bardzo często powodem tej usterki jest poduszka pod silnikiem. Podczas demontażu widać było wyraźnie, ze gumowa tuleja ma dość. Wymieniłem więc element na oryginalny (Lemforder) i problem nie ustał - wręcz przeciwnie, jest jeszcze gorzej. Telepie prawie tak samo przy gaszeniu, co więcej: telepie również przy odpalaniu, czuć też wibracje na biegu jałowym oraz podczas gwałtownego przyspieszania. Nie jest to jednak tak mocno odczuwalne jak przy uruchomieniu i wyłączeniu.
Przekopałem trochę literatury i doszedłem do kilku dość prawdopodobnych rozwiązań tego problemu:
a) zły montaż poduszki - źródła podają, że czasem warto poluzować śrubę, odpalić silnik, przejechać kawałek, zgasić i wtedy dokręcić. Tłumaczone jest to układaniem nowej poduszki, bo na zerwanej silnik przybiera nieco inną pozycję, przez co naprężenia są mocno przenoszone na karoserię
b) problem z innymi poduszkami (łapami silnika) - zauważyłem, że przy odpaleniu i gaszeniu silnik dość mocno wibruje przód-tył, sugerowałoby to więc problem z nimi. Pytanie jak sprawdzić ich sprawność. Mogę nakręcić film z odpalenia i gaszenia i pokazać Wam tutaj, jeśli to coś da
Pytanie dodatkowe: orientujecie się może gdzie najlepiej jest kupić łapy silnika i jakie to są koszta?
Pozdrawiam,
Michał