(28.02.2016, 23:01)LAZY. napisał(a): Sprawdź stan alternatora, możliwe że zużyte masz łożyska i te ciężko pracują. Pasek będzie się ślizgał, aż do momentu jak się alternatorek rozrusza.Nie, pasek się ślizga ponieważ jest trochę za słabo naciągnięty, po rozruchu silnika prąd pobierany przez akku jest sporo większy i to powoduje piszczenie paska. Wystarczy go nieco naciągnąć ale wtedy powiększy się obciążenie łożysk osprzętu, pompy wody i samego altka.
Zdejmij prawe tylne koło, długim sztorcowym kluczem poluzuj śrubę blokującą w łukowatym wycięciu i dużym wkrętakiem nieco mocniej naciągnij pasek, powtarzam NIECO, następnie dokręć blokadę i załóż koło. Kilku sekundowe piszczenie nie jest problemem, za mocne naprężenie paska szybciej go wykończy a ponadto jak wcześniej pisałem może wykończyć łożysko pompy wody. Pozdro. L
Lolek - motoparalotniarz