Cytat:Sebartus napisał(a):
Cytat:
Bo to niejest zaden mały Mercedes to Smart produkowany przez Mercedesa, a że jest na swój sposób inny dlatego to wymagało stworzenia nowego image = logo Mercedes był zawsze konserwatywny, a Smart to inny styl dlatego bardziej dochodowe było wymyslenie nowej marki.
Kurna, zniknęło przez przypadkową kombinację klawiszy to, co przed chwilą napisałem....
Do Twojej teorii pasuje taki scenariusz:
1997 rok. Nowa marka Smart wypuszcza na rynek dwa całkowicie rewolucyjne modele: maleństwo pod nazwą City-Coupe, i większy, 5-ro osobowy microvan ForFive.
DB uznał jednak inaczej - Smart został Smartem, bo był zbyt rewolucyjny jak na imidż producenta konserwatywnych i luksusowych aut. Natomiast niedoszły ForFive został ochrzczony imieniem A-klasy.
Dlaczego, skoro oba mają niemal identyczną koncepcję budowy nadwozia - wysokiego i o podwójnej podłodze. Oba postawiły przed DB nowe wyzwania - przedni napęd i podobna koncepcja w Smarcie - silnik zblokowany z osią napędową (czyli tak jak w przednim napędzie). Oba auta mają całkiem nowe w gamie DB silniki i skrzynie biegów.
Myślę, że DB bał się ewentualnego niepowodzenia rynkowego Smarta, stąd nowa marka. A-klasa miała już sporą przewagę - 4(5) solidnych miejsc i celowała w "normalniejszy" sektor rynku.
Pewnie dlatego Smart został Smartem, a nie Mercedesem (choć został stworzony siłami i pieniędzmi Daimlera-Benza).