Silnik przechodzi wtryb awaryjny kiedy w układzie sterującm jego pracą(Smart ma układ wtrysku paliwa tzw.wielopunktowy)zostanie wykryta jakaś nieprawidłowość tj.czujniki wysyłają nieprawidłowe wartości sygnałów lub nie wysyłają ich wcale.
Sprawdzane i porównywane są wartości sygnałów z czujników:
-czujnika temp.chłodzącej silnik
-czujnika zasysanego powietrza
-sondy lambda
-elektronicznej przepustnicy(czujnik położenia)
-potencjometru pedału gazu(charakterystyka logarytmiczna lub liniowa)
-czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym
-czujnika prędkości obrotowej
-czujnika położenia wału korbowego-uszkodzenie powoduje unieruchomienie silnika
Komputer sterujący pracą silnika zastępuje wtedy nieprawidłową wartość przez wartość zakodowaną w pamięci (tzw.mapa) przechodzi w tryb awaryjny -(zmniejszenie mocy silnika) i sygnalizuje to zaświeceniem żółtej lampki z ikoną silnika -check engine.
Błąd zostaje w pamięci nieulotnej i można go wykryć za pomocą odpowiednich programów diagnostycznych .
Sprawdzane i porównywane są wartości sygnałów z czujników:
-czujnika temp.chłodzącej silnik
-czujnika zasysanego powietrza
-sondy lambda
-elektronicznej przepustnicy(czujnik położenia)
-potencjometru pedału gazu(charakterystyka logarytmiczna lub liniowa)
-czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym
-czujnika prędkości obrotowej
-czujnika położenia wału korbowego-uszkodzenie powoduje unieruchomienie silnika
Komputer sterujący pracą silnika zastępuje wtedy nieprawidłową wartość przez wartość zakodowaną w pamięci (tzw.mapa) przechodzi w tryb awaryjny -(zmniejszenie mocy silnika) i sygnalizuje to zaświeceniem żółtej lampki z ikoną silnika -check engine.
Błąd zostaje w pamięci nieulotnej i można go wykryć za pomocą odpowiednich programów diagnostycznych .