po tej zimie to jest jakaś masakra z tym... albo wywala olej przez odmę z dołu, albo zamarza woda w górnej i zawór PVC wtedy turbina wdmuchuje powietrze do skrzyni korbowej...
Ta odma z zaworem powinna byc wymieniana co 3 lata.
Do tego w oleju po jezdzie w zimie na zimnym silniku odpalaniu i po krótkich odcinkach jest pełno benzyny - taki rozcieńczony olej rozszczelnia silnik, puszcza kompresja, turbina również zaczyna "popuszczać" olej ...
Po zimie trzeba koniecznie sprawdzić i wymienić olej - ja własnie przeszedłem na dobry mineralny 15W40 z półsyntetyka + militec... niestety silnik powoli kwalifikuje sie do remontu i 10W60 jest już dla niego za rzadki.
Jeśli komus siadają powoli pierścienie a nie jest pewien niech zatankuje do pełna 98 i doda 0,5 litra oleju 2T do baku (mieszanka 1:50) jak silnik złapie kompresje to smart bedzie rwał asfalt i zamykał licznik
Wogóle zauważyłem że Smart jest bardzo wrażliwy na odpowiedni olej ... to nie V8 z Detroit.
Ta odma z zaworem powinna byc wymieniana co 3 lata.
Do tego w oleju po jezdzie w zimie na zimnym silniku odpalaniu i po krótkich odcinkach jest pełno benzyny - taki rozcieńczony olej rozszczelnia silnik, puszcza kompresja, turbina również zaczyna "popuszczać" olej ...
Po zimie trzeba koniecznie sprawdzić i wymienić olej - ja własnie przeszedłem na dobry mineralny 15W40 z półsyntetyka + militec... niestety silnik powoli kwalifikuje sie do remontu i 10W60 jest już dla niego za rzadki.
Jeśli komus siadają powoli pierścienie a nie jest pewien niech zatankuje do pełna 98 i doda 0,5 litra oleju 2T do baku (mieszanka 1:50) jak silnik złapie kompresje to smart bedzie rwał asfalt i zamykał licznik
Wogóle zauważyłem że Smart jest bardzo wrażliwy na odpowiedni olej ... to nie V8 z Detroit.