Smart ForTwo 0.8 CDI opisany w Auto Bild.
Przebieg
Właściciel przez 5 lat jeździł codziennie ~300 km a rok kalendarzowy zamykał przebiegiem ponad 100 tkm. Wszystko skrupulatnie notował. Auto w tym czasie było na 44 przeglądach co było odnotowywane w książce serwisowej. Z ciekawszych rzeczy... Przy 154.309 km skończyło się sprzęgło (naprawa 762 eur). Co bardzo ciekawe, później nie było już wymieniane!.
Wymieniane były po 136 tkm hamulce (tarcze 115 eur, klocki 65 eur). Podczas całego dystansu przeguby kulowe z łożyskami 3 razy wymagały wymiany co każde 182 tkm.
Z zupełnie nieplanowanych rzeczy, przy przebiegu 529.899 km wymiany wymagał pas kierowcy (123 euro) oraz kierownica (425 euro)
Po przebiegu widocznym na fotce wnętrze nosiło ślady zużycia, fotel kierowcy był wytarty, sprzęgło hałasowało a przednia szyba porysowana od kamieni.
Cały artykuł -> Przeszło pół miliona Smartem CDI - Auto Bild
Jeszcze coś... w artykule nie ma słowa o wymienianej turbinie. Auto na całym dystansie wykazało się zużyciem paliwa 4.8 l. diesla, więc raczej nie była to jazda zbytnio ekonomiczna (spokojna).
Do samego końca motor spalał nie więcej niż 0.13 l.oleju na 1000 km.
To tak w kwestii żywotności motoru CDI w Smarcie
Przebieg
Właściciel przez 5 lat jeździł codziennie ~300 km a rok kalendarzowy zamykał przebiegiem ponad 100 tkm. Wszystko skrupulatnie notował. Auto w tym czasie było na 44 przeglądach co było odnotowywane w książce serwisowej. Z ciekawszych rzeczy... Przy 154.309 km skończyło się sprzęgło (naprawa 762 eur). Co bardzo ciekawe, później nie było już wymieniane!.
Wymieniane były po 136 tkm hamulce (tarcze 115 eur, klocki 65 eur). Podczas całego dystansu przeguby kulowe z łożyskami 3 razy wymagały wymiany co każde 182 tkm.
Z zupełnie nieplanowanych rzeczy, przy przebiegu 529.899 km wymiany wymagał pas kierowcy (123 euro) oraz kierownica (425 euro)
Po przebiegu widocznym na fotce wnętrze nosiło ślady zużycia, fotel kierowcy był wytarty, sprzęgło hałasowało a przednia szyba porysowana od kamieni.
Cały artykuł -> Przeszło pół miliona Smartem CDI - Auto Bild
Jeszcze coś... w artykule nie ma słowa o wymienianej turbinie. Auto na całym dystansie wykazało się zużyciem paliwa 4.8 l. diesla, więc raczej nie była to jazda zbytnio ekonomiczna (spokojna).
Do samego końca motor spalał nie więcej niż 0.13 l.oleju na 1000 km.
To tak w kwestii żywotności motoru CDI w Smarcie
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
&