A kolega pyta o 450 bez ESP czyli produkcja do 2003 roku. W 450 nie ma znaczników, zębatek itp. co by ułatwiało lub pozwalało założyć taśmę tylko w jednej pozycji. Jeżeli taśma była zdemontowana i ktoś nią pokręcił to można zerwać przy złym ustawieniu. Nie ma innej opcji jak kręcić i ustawić środek, a następnie wpiąć do koła kierownicy i wszytko zmontować. Pleśniaczku w 451 sygnał do poduszki, łopatek i klaksonu idzie również po taśmie (czasami zwanej zwijaczem), inaczej było by nie możliwe przesłanie sygnału elektrycznego, bo przecież kierownica wraz z poduszka i łopatkami się kręci. Czujnik położenia koła kierownicy który posiadasz w swoim 451 składa się z kilku ponacinanych dziwnie tarczek. Dolny element taśmy wraz z podłączeniami wiązek elektrycznych jest osadzony na stałe na kolumnie kierowniczej, a część ruchoma z tarczkami położenia koła kierownicy i ruchomym elementem taśmy przytwierdzonym do koła kierownicy obraca się. Innych rozwiązań nie spotkałem, wyjątkiem będzie citroen C4, który ma nieruchomą poduszkę więc nie wymaga taśmy (zwijacza).
Co się spali to nie zgnije!!!