Witam,
ja się też w końcu zabrałem za pompę, uszczelnienia od pół roku leżały. Niestety nie robiłem zdjęć z żeby pokazać co i jak. Za pierwszym razem zajęło mi to ok 5 godzin, za drugim (tak, tak wstyd się przyznać zapomniałem skasować błąd i auto gasł) cały zabieg z rozebraniem pompy zajął mi 3 godziny. Oczywiście jest to amatorski czas od zdjęcia do założenia zderzaka. Tak jak koledzy wspominali wcześniej, należy zacząć od zdjęcia zderzaka, wyjęcia wentylatora IC, demontażu zaworu EGR, wyjęcia IC (od góry - moim zdaniem najgorsza robota oprócz montażu IC), demontażu podstawy EGR i wyjęciu pompy oraz jej rozebraniu.
Montaż dokładnie w kolejności odwrotnej przy czym montaż IC mnie osobiście zajmował najwięcej czasu.
Co do poszczególnych procesów są opisane na http://www.evilution.co.uk. Nie trzeba auta lewarować, zdejmować tylnej belki (chyba, że nie mamy dostępu do giętkich końcówek i przedłużek - wówczas lepiej zdemontować belkę) ani tym bardziej wyjmować silnika. Także polecam uszczelnienie pompy we własnym zakresie - oczywiście trzeba dysponować narzędziami i podstawową wiedzą o mechanice jaką moim zdaniem każdy facet powinien posiadać .
jak założycie pompę i złączycie zapłon to skasujcie błąd chyba, że chcecie dojść do wprawy w temacie pompy
pozdrawiam
ja się też w końcu zabrałem za pompę, uszczelnienia od pół roku leżały. Niestety nie robiłem zdjęć z żeby pokazać co i jak. Za pierwszym razem zajęło mi to ok 5 godzin, za drugim (tak, tak wstyd się przyznać zapomniałem skasować błąd i auto gasł) cały zabieg z rozebraniem pompy zajął mi 3 godziny. Oczywiście jest to amatorski czas od zdjęcia do założenia zderzaka. Tak jak koledzy wspominali wcześniej, należy zacząć od zdjęcia zderzaka, wyjęcia wentylatora IC, demontażu zaworu EGR, wyjęcia IC (od góry - moim zdaniem najgorsza robota oprócz montażu IC), demontażu podstawy EGR i wyjęciu pompy oraz jej rozebraniu.
Montaż dokładnie w kolejności odwrotnej przy czym montaż IC mnie osobiście zajmował najwięcej czasu.
Co do poszczególnych procesów są opisane na http://www.evilution.co.uk. Nie trzeba auta lewarować, zdejmować tylnej belki (chyba, że nie mamy dostępu do giętkich końcówek i przedłużek - wówczas lepiej zdemontować belkę) ani tym bardziej wyjmować silnika. Także polecam uszczelnienie pompy we własnym zakresie - oczywiście trzeba dysponować narzędziami i podstawową wiedzą o mechanice jaką moim zdaniem każdy facet powinien posiadać .
jak założycie pompę i złączycie zapłon to skasujcie błąd chyba, że chcecie dojść do wprawy w temacie pompy
pozdrawiam