Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Silnik 0.8 cdi przekładka

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Silnik 0.8 cdi przekładka
#1
 easy81 
Dzień dobry, nowy na forum także chciałem się przywitać i pozdrowić wszystkich. Jakoś nie odszukałem takiej informacji, ale jeśli była już to przepraszam. Otóż mam smarta 450 cdi coupe rocznik 2005 pólautomat i padł mi silnik (uszkodzenie mechaniczne, nie badane głębiej, zatarty). Miałbym dawcę ale z rocznika 2002 też diesel. Czy taka zamiana byłaby możliwa w miarę bezproblemowo czy są to różne silniki, w sensie np. sterownik inny, bądź inne aspekty. Patrząc na zakup części to zazwyczaj pisze 2002-2007 więc w mojej naiwnej teorii powinno pasować, ale wiem, że to nie takie proste Smile proszę o wyrozumiałość i z góry dziękuję za informację.
 Odpowiedz
#2
 raffa 
Cześć Smile

matko, jesteś chyba pierwszym użytkownikiem, który zabił diesla Very happy Zupełnie bez przekąsu, za to z powodu mojej niechęci do tego paliwa: gratuluję! Przez ciekawość, jaki miał przebieg?

O ile mi wiadomo i według mądrych źródeł (evilution) to silnik diesla był ten sam od początku do końca produkcji 450, co więcej - w 451 jest technicznie ten sam silnik, ale tam może się różnić oprogramowanie i elektronika. Wg evilution przez cały czas produkcji w 450 i do lipca 2009 roku w 451 diesel spełniał tę samą normę EUR4.

Natomiast w katalogu części są zapisy dotyczące np. rozrusznika, że nie pasuje do diesla 30 kW / EUR3...

Można więc wywnioskować, że silniki różniły się jednak normą.

Znasz https://www.ilcats.ru/smart/?language=en ? Wpisz sobie swój VIN, zobaczysz model silnika (i jego numer), no i jakieś inne, przydatne informacje. Może uda Ci się dostać VIN z tego drugiego samochodu? Miałbyś porównanie.
 Odpowiedz
#3
 easy81 
No właśnie na pewno nie jestem pierwszy, bo wiele wątków czytałem przy innych awariach i natykałem się na uwalone diesle też. Powiem szczerze, że też myślałem, że będzie niezniszczalny przy dobrym traktowaniu. Po ogłoszeniach trafiałem na cdi Motorschaden u Niemców. Przebieg ok. 200 tys. więc troszkę już miał, wiem wiem, widziałem tutaj takie po 400 tys. przebiegu Wink tym się sugerowałem wybierając CDI . Ogólnie padł mu egr a potem przy próbach odpału już były jakieś mechaniczne zgrzytania, parę sekund tak pochodził i potem już stop i nie próbowali nic więcej. Może zbieg okoliczności nie wiem. W Aso nie wiedzieli co mu jest i dalsze diagnozy były już zbyt kosztowne, nie wdaję się tutaj w przypuszczenia. Dzięki wielkie za info w sprawie podobieństw tych silników. Też dzisiaj czytałem trochę i przypuszczam, że 2002 jest Euro 3 a od 2003 Euro 4, czyli mogą być różnice. Jeśli ekologia, to na pewno inny soft, więc EGR był po 2002, czy 2002 też go miało ? Spróbuję ogarnąć vin do tego silnika z 2002 roku i porównam. Ale ogólne też doczytałem, że sama jednostka ta sama była z tymi właśnie różnicami.
 Odpowiedz
#4
 raffa 
No to zabrałeś moim przeciwnikom argument, że ten diesel taki cudowny i bezawaryjny! Smile

Jest tu trochę specjalistów od tych silników, pewnie ktoś się jeszcze wypowie i rzuci światło na tę sprawę Smile
 Odpowiedz
#5
 Kanapa 
(12.10.2023, 16:21)raffa napisał(a): Cześć Smile

matko, jesteś chyba pierwszym użytkownikiem, który zabił diesla Very happy Zupełnie bez przekąsu, za to z powodu mojej niechęci do tego paliwa: gratuluję! Przez ciekawość, jaki miał przebieg?

O ile mi wiadomo i według mądrych źródeł (evilution) to silnik diesla był ten sam od początku do końca produkcji 450, co więcej - w 451 jest technicznie ten sam silnik,

Można więc wywnioskować, że silniki różniły się jednak normą.

Znasz https://www.ilcats.ru/smart/?language=en ? Wpisz sobie swój VIN, zobaczysz model silnika (i jego numer), no i jakieś inne, przydatne informacje. Może uda Ci się dostać VIN z tego drugiego samochodu? Miałbyś porównanie.

W 451 cdi są zmiany w konstrukcji wobec 450.
Ukraińska strona jest pewna na 80% i pewnych informacji tam nie ma więc trzeba być w miarę ostrożnym.
Nie zawsze dane sa dobrze wyświetlone po wpisaniu VIN, szczególnie jak było kilka opcji wyposażeniowych.
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#6
 easy81 
(12.10.2023, 19:17)Kanapa napisał(a):
(12.10.2023, 16:21)raffa napisał(a): Cześć Smile

matko, jesteś chyba pierwszym użytkownikiem, który zabił diesla Very happy Zupełnie bez przekąsu, za to z powodu mojej niechęci do tego paliwa: gratuluję! Przez ciekawość, jaki miał przebieg?

O ile mi wiadomo i według mądrych źródeł (evilution) to silnik diesla był ten sam od początku do końca produkcji 450, co więcej - w 451 jest technicznie ten sam silnik,

Można więc wywnioskować, że silniki różniły się jednak normą.

Znasz https://www.ilcats.ru/smart/?language=en ? Wpisz sobie swój VIN, zobaczysz model silnika (i jego numer), no i jakieś inne, przydatne informacje. Może uda Ci się dostać VIN z tego drugiego samochodu? Miałbyś porównanie.

W 451 cdi są zmiany w konstrukcji wobec 450.
Ukraińska strona jest pewna na 80% i pewnych informacji tam nie ma więc trzeba być w miarę ostrożnym.
Nie zawsze dane sa dobrze wyświetlone po wpisaniu VIN, szczególnie jak było kilka opcji wyposażeniowych.

Dzięki za wskazówkę, będę brał poprawkę, jak dostanę jutro vin. Chodzi o dwa modele 450ki, 2002 jako dawca sprawny i 2005 uszkodzony. Po 2002 była druga generacja 450ki, bardziej w wyposażeniu, w stylu esp, zawieszenie z tego co czytałem.
 Odpowiedz
#7
 raffa 
Tam, znaczy przy liftingu, było wbrew pozorom dużo zmian, ale raczej mniej związanych z samym silnikiem. To był typowy facelifting, nie nowy model. Producenci starają się oszczędzić kasę i nie robią takich wielkich rewolucji co kilka lat. A opracowanie nowego silnika pochłania kupę kasy...

'W silniku' podejrzewam, że może różnić się raczej osprzęt, więc może i okablowanie i na pewno oprogramowanie. Ale podkreślam, to przypuszczenia.
 Odpowiedz
#8
 LAZY. 
Z przedlifta do polifta wszedł bez kombinacji.  Wizualnie różnic nie dostrzegłem.  Egr warto zaślepić bo zamęczy się szybciej  głowica.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#9
 easy81 
(12.10.2023, 21:54)LAZY. napisał(a): Z przedlifta do polifta wszedł bez kombinacji.  Wizualnie różnic nie dostrzegłem.  Egr warto zaślepić bo zamęczy się szybciej  głowica.

Czyli robiłeś takie coś i powinno być w miarę bezproblemowo. Dobra informacja, bo silnik dawcy mały przebieg i sprawny do wyjęcia. Właśnie do egra żałuję, że nie zrobiłem od razu tego. Co do zaślepki masz na myśli emulator za ok. 150 pln z allegro ? Jeśli będę go robił, to na pewno wywalę egr, bo mam z nim niemiłe doświadczenia. Dzięki wielkie za informację!
 Odpowiedz
#10
 obwd-crash 
(13.10.2023, 08:59)easy81 napisał(a):
(12.10.2023, 21:54)LAZY. napisał(a): Z przedlifta do polifta wszedł bez kombinacji.  Wizualnie różnic nie dostrzegłem.  Egr warto zaślepić bo zamęczy się szybciej  głowica.

Czyli robiłeś takie coś i powinno być w miarę bezproblemowo. Dobra informacja, bo silnik dawcy mały przebieg i sprawny do wyjęcia. Właśnie do egra żałuję, że nie zrobiłem od razu tego. Co do zaślepki masz na myśli emulator za ok. 150 pln z allegro ? Jeśli będę go robił, to na pewno wywalę egr, bo mam z nim niemiłe doświadczenia. Dzięki wielkie za informację!

Wystarczy podkłądke bez otworu na rurce dolotwej z kolektora wydechowego. 
Chodzi o to, by spaliny nie dostawały się do EGR i powietrza z dolotu. 
Tym samym olej w powietrzu z dolotu nie będzie się koksował, a to była przyczyna zmniejkszania przekroju otworu powietzra dolotowego w EGR.
Na dodatek, na przeglądzie nikt tego nie zauważy, tak jak ma to miejsce gdy brak jest wpiętej wtyczki przy EGR i wpięta jest w emulator.
W przedlifcie, tak samo jak w polifcie jest EGR.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Video Przekładka silnika Kubabuba 1 636 19.04.2023, 13:16
Ostatni post: raffa
  głośny silnik 0,8 cdi sqter1971 14 1.452 01.03.2023, 16:40
Ostatni post: raffa
  silnik gaśnie samoczynnie 46 31.372 30.09.2021, 20:26
Ostatni post: APeZet
  Silnik nie odpala rafalamper@tlen.pl 3 1.349 21.06.2021, 20:33
Ostatni post: APeZet
  stuki w silnik 0.8 dci 2001 rok Jarek2672 3 1.533 02.05.2021, 11:49
Ostatni post: Jarek2672
  [450] silnik 600cc w polifcie? smartny 13 3.463 21.09.2020, 15:20
Ostatni post: Sołtys
  Silnik 700 turbo StaryStar 8 3.467 18.08.2019, 13:17
Ostatni post: krzyss
  [450] diesel Cdi, pompa wysokiego ciśnienia - wyciek zimny silnik / kapie ropa ptk86 132 90.795 05.07.2019, 19:43
Ostatni post: TomekBomek
  450 benzyna - silnik, pierścienie, tłoki, zawory czyli remont lub wymiana 140 103.070 26.05.2019, 06:13
Ostatni post: norbb
  WYJĄĆ SILNIK - O TO JEST PYTANIE:) 29 32.010 23.05.2019, 22:51
Ostatni post: LAZY.



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu