easy81
Liczba postów: 4
Dołączył: Oct, 2023
Reputacja:
0
Imię: Przemek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zgorzelec
smart fortwo 450 cdi
Dzień dobry, nowy na forum także chciałem się przywitać i pozdrowić wszystkich. Jakoś nie odszukałem takiej informacji, ale jeśli była już to przepraszam. Otóż mam smarta 450 cdi coupe rocznik 2005 pólautomat i padł mi silnik (uszkodzenie mechaniczne, nie badane głębiej, zatarty). Miałbym dawcę ale z rocznika 2002 też diesel. Czy taka zamiana byłaby możliwa w miarę bezproblemowo czy są to różne silniki, w sensie np. sterownik inny, bądź inne aspekty. Patrząc na zakup części to zazwyczaj pisze 2002-2007 więc w mojej naiwnej teorii powinno pasować, ale wiem, że to nie takie proste  proszę o wyrozumiałość i z góry dziękuję za informację.
raffa
Liczba postów: 2.000
Dołączył: Oct, 2018
Reputacja:
74
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Siemianowice Śląskie #nodiesel
smart fortwo 450 cabrio 0,7, passion, 2003
smart roadster coupé Brabus, 2006
smart fortwo 451 cabrio Turbo, passion, 2012
Cześć
matko, jesteś chyba pierwszym użytkownikiem, który zabił diesla  Zupełnie bez przekąsu, za to z powodu mojej niechęci do tego paliwa: gratuluję! Przez ciekawość, jaki miał przebieg?
O ile mi wiadomo i według mądrych źródeł (evilution) to silnik diesla był ten sam od początku do końca produkcji 450, co więcej - w 451 jest technicznie ten sam silnik, ale tam może się różnić oprogramowanie i elektronika. Wg evilution przez cały czas produkcji w 450 i do lipca 2009 roku w 451 diesel spełniał tę samą normę EUR4.
Natomiast w katalogu części są zapisy dotyczące np. rozrusznika, że nie pasuje do diesla 30 kW / EUR3...
Można więc wywnioskować, że silniki różniły się jednak normą.
Znasz https://www.ilcats.ru/smart/?language=en ? Wpisz sobie swój VIN, zobaczysz model silnika (i jego numer), no i jakieś inne, przydatne informacje. Może uda Ci się dostać VIN z tego drugiego samochodu? Miałbyś porównanie.
easy81
Liczba postów: 4
Dołączył: Oct, 2023
Reputacja:
0
Imię: Przemek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zgorzelec
smart fortwo 450 cdi
No właśnie na pewno nie jestem pierwszy, bo wiele wątków czytałem przy innych awariach i natykałem się na uwalone diesle też. Powiem szczerze, że też myślałem, że będzie niezniszczalny przy dobrym traktowaniu. Po ogłoszeniach trafiałem na cdi Motorschaden u Niemców. Przebieg ok. 200 tys. więc troszkę już miał, wiem wiem, widziałem tutaj takie po 400 tys. przebiegu  tym się sugerowałem wybierając CDI . Ogólnie padł mu egr a potem przy próbach odpału już były jakieś mechaniczne zgrzytania, parę sekund tak pochodził i potem już stop i nie próbowali nic więcej. Może zbieg okoliczności nie wiem. W Aso nie wiedzieli co mu jest i dalsze diagnozy były już zbyt kosztowne, nie wdaję się tutaj w przypuszczenia. Dzięki wielkie za info w sprawie podobieństw tych silników. Też dzisiaj czytałem trochę i przypuszczam, że 2002 jest Euro 3 a od 2003 Euro 4, czyli mogą być różnice. Jeśli ekologia, to na pewno inny soft, więc EGR był po 2002, czy 2002 też go miało ? Spróbuję ogarnąć vin do tego silnika z 2002 roku i porównam. Ale ogólne też doczytałem, że sama jednostka ta sama była z tymi właśnie różnicami.
raffa
Liczba postów: 2.000
Dołączył: Oct, 2018
Reputacja:
74
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Siemianowice Śląskie #nodiesel
smart fortwo 450 cabrio 0,7, passion, 2003
smart roadster coupé Brabus, 2006
smart fortwo 451 cabrio Turbo, passion, 2012
No to zabrałeś moim przeciwnikom argument, że ten diesel taki cudowny i bezawaryjny!
Jest tu trochę specjalistów od tych silników, pewnie ktoś się jeszcze wypowie i rzuci światło na tę sprawę
Kanapa
Liczba postów: 6.232
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
139
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, passion, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
smart fortwo C 453, passion, 2021
(12.10.2023, 16:21)raffa napisał(a): Cześć 
matko, jesteś chyba pierwszym użytkownikiem, który zabił diesla Zupełnie bez przekąsu, za to z powodu mojej niechęci do tego paliwa: gratuluję! Przez ciekawość, jaki miał przebieg?
O ile mi wiadomo i według mądrych źródeł (evilution) to silnik diesla był ten sam od początku do końca produkcji 450, co więcej - w 451 jest technicznie ten sam silnik,
Można więc wywnioskować, że silniki różniły się jednak normą.
Znasz https://www.ilcats.ru/smart/?language=en ? Wpisz sobie swój VIN, zobaczysz model silnika (i jego numer), no i jakieś inne, przydatne informacje. Może uda Ci się dostać VIN z tego drugiego samochodu? Miałbyś porównanie.
W 451 cdi są zmiany w konstrukcji wobec 450.
Ukraińska strona jest pewna na 80% i pewnych informacji tam nie ma więc trzeba być w miarę ostrożnym.
Nie zawsze dane sa dobrze wyświetlone po wpisaniu VIN, szczególnie jak było kilka opcji wyposażeniowych.
easy81
Liczba postów: 4
Dołączył: Oct, 2023
Reputacja:
0
Imię: Przemek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zgorzelec
smart fortwo 450 cdi
(12.10.2023, 19:17)Kanapa napisał(a): (12.10.2023, 16:21)raffa napisał(a): Cześć 
matko, jesteś chyba pierwszym użytkownikiem, który zabił diesla Zupełnie bez przekąsu, za to z powodu mojej niechęci do tego paliwa: gratuluję! Przez ciekawość, jaki miał przebieg?
O ile mi wiadomo i według mądrych źródeł (evilution) to silnik diesla był ten sam od początku do końca produkcji 450, co więcej - w 451 jest technicznie ten sam silnik,
Można więc wywnioskować, że silniki różniły się jednak normą.
Znasz https://www.ilcats.ru/smart/?language=en ? Wpisz sobie swój VIN, zobaczysz model silnika (i jego numer), no i jakieś inne, przydatne informacje. Może uda Ci się dostać VIN z tego drugiego samochodu? Miałbyś porównanie.
W 451 cdi są zmiany w konstrukcji wobec 450.
Ukraińska strona jest pewna na 80% i pewnych informacji tam nie ma więc trzeba być w miarę ostrożnym.
Nie zawsze dane sa dobrze wyświetlone po wpisaniu VIN, szczególnie jak było kilka opcji wyposażeniowych.
Dzięki za wskazówkę, będę brał poprawkę, jak dostanę jutro vin. Chodzi o dwa modele 450ki, 2002 jako dawca sprawny i 2005 uszkodzony. Po 2002 była druga generacja 450ki, bardziej w wyposażeniu, w stylu esp, zawieszenie z tego co czytałem.
raffa
Liczba postów: 2.000
Dołączył: Oct, 2018
Reputacja:
74
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Siemianowice Śląskie #nodiesel
smart fortwo 450 cabrio 0,7, passion, 2003
smart roadster coupé Brabus, 2006
smart fortwo 451 cabrio Turbo, passion, 2012
Tam, znaczy przy liftingu, było wbrew pozorom dużo zmian, ale raczej mniej związanych z samym silnikiem. To był typowy facelifting, nie nowy model. Producenci starają się oszczędzić kasę i nie robią takich wielkich rewolucji co kilka lat. A opracowanie nowego silnika pochłania kupę kasy...
'W silniku' podejrzewam, że może różnić się raczej osprzęt, więc może i okablowanie i na pewno oprogramowanie. Ale podkreślam, to przypuszczenia.
LAZY.
Liczba postów: 3.458
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
102
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Z przedlifta do polifta wszedł bez kombinacji. Wizualnie różnic nie dostrzegłem. Egr warto zaślepić bo zamęczy się szybciej głowica.
Star diagnoza trójmiasto.
easy81
Liczba postów: 4
Dołączył: Oct, 2023
Reputacja:
0
Imię: Przemek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zgorzelec
smart fortwo 450 cdi
(12.10.2023, 21:54)LAZY. napisał(a): Z przedlifta do polifta wszedł bez kombinacji. Wizualnie różnic nie dostrzegłem. Egr warto zaślepić bo zamęczy się szybciej głowica.
Czyli robiłeś takie coś i powinno być w miarę bezproblemowo. Dobra informacja, bo silnik dawcy mały przebieg i sprawny do wyjęcia. Właśnie do egra żałuję, że nie zrobiłem od razu tego. Co do zaślepki masz na myśli emulator za ok. 150 pln z allegro ? Jeśli będę go robił, to na pewno wywalę egr, bo mam z nim niemiłe doświadczenia. Dzięki wielkie za informację!
obwd-crash
Liczba postów: 4.072
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 13.10.2023, 12:07
(13.10.2023, 08:59)easy81 napisał(a): (12.10.2023, 21:54)LAZY. napisał(a): Z przedlifta do polifta wszedł bez kombinacji. Wizualnie różnic nie dostrzegłem. Egr warto zaślepić bo zamęczy się szybciej głowica.
Czyli robiłeś takie coś i powinno być w miarę bezproblemowo. Dobra informacja, bo silnik dawcy mały przebieg i sprawny do wyjęcia. Właśnie do egra żałuję, że nie zrobiłem od razu tego. Co do zaślepki masz na myśli emulator za ok. 150 pln z allegro ? Jeśli będę go robił, to na pewno wywalę egr, bo mam z nim niemiłe doświadczenia. Dzięki wielkie za informację!
Wystarczy podkłądke bez otworu na rurce dolotwej z kolektora wydechowego.
Chodzi o to, by spaliny nie dostawały się do EGR i powietrza z dolotu.
Tym samym olej w powietrzu z dolotu nie będzie się koksował, a to była przyczyna zmniejkszania przekroju otworu powietzra dolotowego w EGR.
Na dodatek, na przeglądzie nikt tego nie zauważy, tak jak ma to miejsce gdy brak jest wpiętej wtyczki przy EGR i wpięta jest w emulator.
W przedlifcie, tak samo jak w polifcie jest EGR.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
![[Obrazek: icon1.png]](http://www.motostat.pl/user_images/62166/icon1.png)
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 433 500 km !!!!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.10.2023, 12:07 przez obwd-crash.)
|