Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[450][451][452][454] [450] Tempomat uniwersalny - montaż w F2 cdi z 2000

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[450][451][452][454] [450] Tempomat uniwersalny - montaż w F2 cdi z 2000
#10
 obwd-crash 
Jak już pisałem w innych postach jestem po samodzielnym montażu tempomatu z firmy MDC. Zakup dokonany ze sklepu na stronie internetowej
http://www.misterdotcom.de/smart/Shop/El...pomat.html

Wracając do meritum:
- koszt 310÷325 euro z przesyłką w zależności od tego jaką dźwigienkę do obsługi tempomatu się wybierze, z oryginalną dźwigienką wycieraczek Smart, która występuje tylko i wyłącznie w kolorze szarym to niższa cena, z osobną dźwigienką wyższa cena, jeżeli ktoś jest płatnikiem VAT i ma eurpejski NIP to koszt ten spada do 273,11 euro przy wyższej z cen,
- czas montażu tak jak w instrukcji, tj. poniżej 30 minut, niczego nie trzeba ciąć ani lutować w elektryce, wszystko na wtyczki znajdujące się w zestawie, instrukcja montażu obrazkowa, pokazane gdzie i jakie śrubki/wkręty wykręcić oraz jak rozpiąc wtyczki oraz gdzie i jak wpiąć,
- możliwe dwie wersje dźwigni, przy oryginalnej niczego nie trzeba rzeźbić, tylko zamienia się sztuka za sztukę z dźwignią wycieraczek znajdującą się w samochodzie, przy dodatkowej trzeba znaleźć sobie odpowiednie miejsce dla siebie do jej mocowania, wówczas trzeba trochę porzeźbić, gdyż wiązka z wtyczką prowadzące od dźwigni są w stanie zmontowanym z nakrętkami nakręconymi już na trzpień montażowy dźwigienki, lecz te nakrętki do mocowania dźwigienki mają średnicę wewnętrzną otworu za małą by przełożyć wtyczkę od wiązki - Niemiec nie przemyślał rozwiązania - a bez odkręconych nakrętek nie da się przełożyć gwintowanego trzpienia dźwigienki przez otwór w obudowie licznika/kierownicy, jeżeli zechcemy przełożyć to otwór w obudowie musimy wyprofiloweać tak by przełożyć 2mm grubości i 12mm średnicy nakrętkę, przez otwór na trzpień o średnicy 8mm w obudowie licznika/kolumny, a to jest jedyny problem przy montażu.

No i to by było na tyle w zakresie montażu.
Nie ma co narzekać na problem z montażem osobnej dźwigni, bo kontakt z MDC był wzorowy, nawet po tym jak okazało się, że tempomat nie działał, kilka maili, priorytetowa przesyłka zwrotna modułu i za tydzień moduł był już u mnie. Tym razem po podłączeniu działał.

Teraz trochę o użytkowaniu.
Zachowałem się jak typowy Polak, najpierw włączyć i używać a jak coś nie bardzo działa to narzekać, a dopiero na koniec zajrzeć do instrukcji. Może to dlatego, że dobrze rozumię język niemiecki w mowie ale nie przepadam za czytaniem w tym języku.
Problem w użytkowaniu dotyczył dwu rzeczy:
- w czasie jazdy z włączonym tempomatem czuło się lekkie poszarpywania, jakby naprzemiennie szybko lekko dodawać gazu i zaraz odpuszczać,
- przy włączonym tempomacie i dodaniu gazu wyłączało tempomat.
Ale te narzekania wynikały po częśći z faktu użytkowania wcześniej auta amerykańskiego-benzyny w automacie i obecnie francuskiego-diesla w automacie, gdzie napęd z silnika do skrzyni przekazywany jest przez sprzęgło hydrokinetyczne a nie typowe-mechaniczne. No i w tych samochodach nigdy nie rozłączało tempomatu po przyspieszaniu.
Po przeczytaniu dalszej części instrukcji tempomatu, poza częścią obrazkową dotyczącą montażu, okazało się, że tempomat można programować w zakresie czułości regulacji prędkości jak i wyłączania po naciśnięciu gazu. Po zaprogramowaniu tempomatu - razem zajęło to około 60 sekund - teraz jest tak jak chciałem by było.

Tempomat ma jeszcze dwie inne funkcje, ogranicznik prędkości oraz automatyczne ryglowanie drzwi w czasie jazdy.

Wygląd dodatkowej dźwigienki i miejsca jej montażu przeze mnie przedstawiam poniżej. Zdjęcie nieco przerysowuje wielkość dźwigienki tempomatu w stosunku do dźwigienki włącznika świateł i kierunkowskazu.


Post moderowany przez PKO


Załączone pliki Miniatury
   
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Tempomat MDC do wersji przedliftowej - przez Wiesław - 25.04.2012, 20:16
Odpowiedź: F2 450 cdi z 2000 - tempomat uniwersalny - przez Gość - 14.02.2012, 17:51

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [450] Kierownica, łopatki - montaż aktywacja 45 44.320 02.08.2023, 09:52
Ostatni post: maciekpkow
  [450] Emulator EGR -CDI ŁYSY13 165 126.638 11.06.2023, 20:55
Ostatni post: berthold61
  [450] Remap silnika CDI - zmiana oprogramowania 255 138.626 10.05.2022, 14:59
Ostatni post: raffa
  Tempomat i komputer pokładowy - ogólna dyskusja. miksell 27 27.496 22.12.2021, 20:45
Ostatni post: LAZY.
  Szukam sprawdzonej mapy do 450 CDI 2003 61-70 KM trawnik 5 3.479 04.10.2017, 14:28
Ostatni post: trawnik
  [450] Tłumik benzyna / cdi - modyfikacje jaqub 87 46.686 20.01.2017, 10:07
Ostatni post: Marek
  [450] Tłumik cdi - modyfikacje KoloOlo1 71 47.986 17.05.2016, 22:02
Ostatni post: ŁYSY13
Exclamation [450] Ktoś chętny na remap 450 cdi 2006 rok? kuri3 1 3.266 14.09.2015, 21:28
Ostatni post: filiproll
  [450] Miska olejowa z korkiem spustowym CDI / Diesel LAZY. 5 5.377 11.12.2014, 23:36
Ostatni post: frygi
  [450] Modyfikacje CDI - silnik - zespół napędowy SANT0 77 35.902 26.06.2014, 09:26
Ostatni post: SANT0



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu