Jedynie ostatnie zdanie ma jakiś sens !!! Kontrola poziomu oleju należy do czynności tzw. obsługi codziennej, co oznacza że w samochodach o eksploatacji umiarkowanej należy kontrolować stan oleju co 500 km, natomiast w samochodach z przebiegami 100 km dzienie należy sprawdzać i uzupełniać olej CODZIENNIE !!! Błyskanie lampki ostrzegawczej braku ciśnienia oleju na zakrętach oznacza ni mniej ni więcej tylko krańcowo niski poziom oleju i każde takie błyśnięcie to kilka lub kilkanaście obrotów silnika bez ciśnienia smarowania, a to oznacza pracę łożysk z przerwanym filmem olejowym czyli "metal na metal". Nie ma nic gorszego dla panewek i łożysk turbiny. Olej w silniku samochodu to separator części mechanicznych, ale też i chłodziwo dla miejsc których w inny sposób ochłodzić nie można, na przykład tłoków czy korbowodów i wału korbowego. Dlatego też silnik bez oleju zaciera się w kilkanaście sekund. Jeśli chodzi o zużycie mechaniczne to każde błyśnięcie lampki braku ciśnienia smarowania równa się 1 miesiącowi normalnej eksploatacji.
Lolek - motoparalotniarz