O oznaczeniach olejów piszą w różnych miejscach. Poszperałbym gdzieś w w dziale auto - onet.pl / gazeta.pl / wp.pl itp np tu: http://moto.onet.pl/1315532,2217,artykul.html
Oględnie mówiąc pierwsza z pary liczb mówi, jak olej zachowuje się w niskich temperaturach (im mniejsza ta liczba, tym przy niższej temperaturze olej gęstbieje - czuli jest lepszy. 15 jest OK, 10 jest bardzo dobrze, 5 i 0 to rewelacyjnie), a druga - jak dobrze znosi wysokie temperatury. 40 to bardzo dobrze, 50 to rewelacja).
Silni smarta nei jest szczególnie wymagający i polskie warunki drogowe także. Więc bez stresu. Grunt, by olej wymieniać i by go nie brakowało w silniku.
Najlepiej kierować się tym, co piszą w instrukcji obsługi.
Oględnie mówiąc pierwsza z pary liczb mówi, jak olej zachowuje się w niskich temperaturach (im mniejsza ta liczba, tym przy niższej temperaturze olej gęstbieje - czuli jest lepszy. 15 jest OK, 10 jest bardzo dobrze, 5 i 0 to rewelacyjnie), a druga - jak dobrze znosi wysokie temperatury. 40 to bardzo dobrze, 50 to rewelacja).
Silni smarta nei jest szczególnie wymagający i polskie warunki drogowe także. Więc bez stresu. Grunt, by olej wymieniać i by go nie brakowało w silniku.
Najlepiej kierować się tym, co piszą w instrukcji obsługi.
Krzysiek Modzelewski
fan smarta fortwo
fan smarta fortwo