Pavvel
Liczba postów: 30
Dołączył: Mar, 2016
Reputacja:
0
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cdi
Pavvel
30.04.2016, 14:42
Cześć,
mam pytanie do osób które miały 450 a teraz jeżdżą 451 z takim samym silnikem: Jest postęp? Ciszej, mięcej, twardziej, szybciej? Pali więcej, czy mniej? Awaryjność mniejsza czy większa?
ŁYSY13
Liczba postów: 9.226
Dołączył: Aug, 2008
Reputacja:
197
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa Zacisze
smart fortwo 451 Brabus, BRABUS Xclusive, 2011
smart fortwo C453 turbo, BRABUS, 2017
To przepaść trzeba samemu sprawdzić
IPhone 6S Łysy13
emeryt
ŁYSY13 451. Cabrio Vmx 200 km emeryt SAMOTNY WILK
dr-big
Liczba postów: 453
Dołączył: Dec, 2007
Reputacja:
2
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Skąd: stolica
smart fortwo 451 cdi, passion, 2013
Potwierdzam, przepaść. 451 jeździ się o niebo lepiej. Trochę więcej pali w CDI, na benzynach smarkowych się nie znam. W 451 jest zdecydowanie więcej miejsca...
Było kilka, a aktualnie 54 KM w 451 Passion
Zawsze cdi... No chyba, że 452 i tylko coupe ...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.04.2016, 17:17 przez dr-big.)
MariuszB
Liczba postów: 1.123
Dołączył: Sep, 2008
Reputacja:
13
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart brak
MariuszB
01.05.2016, 07:21
>Przepaść< to jest wtedy, kiedy przesiadasz się z F2, niezależnie czy to 450/451 do np. MB W221/W222. Mówię oczywiście o kwestii szeroko rozumianego komfortu... ale to oczywiste.
W 451 czuć trochę mniej nierówności drogi.
Motor CDI konstrukcyjnie jest ten sam w obu. 451 ma seryjnie trochę więcej mocy.
Skrzynia w 451 zmienia trochę łagodniej.
Spalanie, w 450 nieznacznie niższe.
Trwałość - myślę, że podobna.
451 jest ogólnie ciut większy, co w pewnych kwestiach będzie zaletą, w innych wadą.
Subiektywnie, 450 w środku jest bardziej zabawkowy, gadżet. 451 bardziej "samochodowy".
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.05.2016, 07:36 przez MariuszB.)
dr-big
Liczba postów: 453
Dołączył: Dec, 2007
Reputacja:
2
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Skąd: stolica
smart fortwo 451 cdi, passion, 2013
(01.05.2016, 07:21)MariuszB napisał(a): >Przepaść< to jest wtedy, kiedy przesiadasz się z F2, niezależnie czy to 450/451 do np. MB W221/W222. Mówię oczywiście o kwestii szeroko rozumianego komfortu... ale to oczywiste. (...)
Wtedy to już porównanie szalupy na wiosła z jachtem motorowym
...
Dla mnie różnica jest kolosalna, wszystko na plus, a jedyny minus to gabaryty- trudniej wcisnąć się na jakieś wolny skrawek parkingowy.
PS. O awaryjności niewiele mogę powiedzieć, bo 451 użytkowałem do 60 tkm i 50 tkm... Do tego przebiegu w jednym był do wymiany pęknięty pierścień zbierający impulsy z ABS tył- częsta usterka 451- koszt naprawy ze 120 PLN. Dodatkowo dobry olej 0W40 i filtry co 10 Tkm. To wszystko, zalać ON i heja.
PS2. A że 451 CDI mnie przekonał dowodzi fakt, że za 2 dni jadę po następnego zmiennika...
Było kilka, a aktualnie 54 KM w 451 Passion
Zawsze cdi... No chyba, że 452 i tylko coupe ...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.05.2016, 10:03 przez dr-big.)
Pavvel
Liczba postów: 30
Dołączył: Mar, 2016
Reputacja:
0
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cdi
Dzięki za info.
Więc zmiana na nowszy model jest pozytywna. Zaczynam o tym myśleć.