ŁYSY13
Liczba postów: 9.227
Dołączył: Aug, 2008
Reputacja:
197
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa Zacisze
smart fortwo 451 Brabus, BRABUS Xclusive, 2011
smart fortwo C453 turbo, BRABUS, 2017
ŁYSY13 451. Cabrio Vmx 200 km emeryt SAMOTNY WILK
tkm_smart_
Liczba postów: 76
Dołączył: Dec, 2022
Reputacja:
3
Imię: tom
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 450 cdi, 2000
ŁYSY13
Liczba postów: 9.227
Dołączył: Aug, 2008
Reputacja:
197
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa Zacisze
smart fortwo 451 Brabus, BRABUS Xclusive, 2011
smart fortwo C453 turbo, BRABUS, 2017
Może i będzie git
ŁYSY13 451. Cabrio Vmx 200 km emeryt SAMOTNY WILK
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.05.2023, 13:21 przez ŁYSY13.)
tkm_smart_
Liczba postów: 76
Dołączył: Dec, 2022
Reputacja:
3
Imię: tom
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 450 cdi, 2000
tkm_smart_ 15.05.2023, 13:26
Ważne, że zostanie oryginał.
tzn wygląd oryginalny. Idealna opcja na przeglądy.
Edit 2023.05.22 EgR sprawny "inaczej" działa ok, Mocy przybywaj !
PS. Przelotowa obudowa EGR na miejscu, Przewód spalin zaślepiony podkładka, Cewka EGR sprawna elektrycznie.
Bedzie hulać bez problemu?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.05.2023, 22:51 przez tkm_smart_.)
tkm_smart_
Liczba postów: 76
Dołączył: Dec, 2022
Reputacja:
3
Imię: tom
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 450 cdi, 2000
tkm_smart_ 25.05.2023, 08:10
Witam.
No i narobiłem sobie tez kłopotu.Uruchomiłem silnik bez podłączonego elektrycznie cewki EGRu i silnik przeszedł w tryb awaryjny.
Podłączyłem EGR, ale tryb awaryjny został.
Po odłączeniu/podłączeniu akumulatora i uruchomieniu auta przez 5-10 sekund jest ok, tzn silnik wchodzi na obroty do 5000, potem wskakuje tryb awaryjny i max 3000. Po wyłączeniu stacyjki i po paru minutach odczekania znów jest wszystko ok na parę sekund.
Cewka Egr zamontowany i trzpień podparty. - wchodzi w tryb awaryjny.
Cewka Egr zamontowany i trzpień podparty sprężyną i zaworem - pracuje parę sekund, widać ruch sprężyny - wchodzi w tryb awaryjny.
Ostania możliwość - zmontować emulator wg schematu i sprawdzić. Ale ktory schemat wybrać?
Ale planuje podjechać na kompa to będę może znał przyczynę.
Pozdrawiam, Tomasz.
tkm_smart_
Liczba postów: 76
Dołączył: Dec, 2022
Reputacja:
3
Imię: tom
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 450 cdi, 2000
tkm_smart_ 26.05.2023, 06:07
Witam.
Składam serdecznie podziękowania koledze Blase_B za podłączenie mojego smarcika pod kompa i pomoc w zdiagnozowaniu problemu trybu awaryjnego i skasowaniu mnóstwa innych błędów.
EGR nie sypie już błędami i nie powoduje trybu awaryjnego, również nie włącza już recyrkulacji spalin.
Całość wygląda jak oryginał z fabryki. Obyło się również bez stosowania emulatora.
Dla chętnych mogę podzielić się wiedzą jak tego dokonaliśmy.
Jedyny pozostały błąd to wywalona poduszka boczna w fotelu.
Pozdrawiam, Tomasz.
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 26.05.2023, 07:28
(26.05.2023, 06:07)tkm_smart_ napisał(a): Witam.
Składam serdecznie podziękowania koledze Blase_B za podłączenie mojego smarcika pod kompa i pomoc w zdiagnozowaniu problemu trybu awaryjnego i skasowaniu mnóstwa innych błędów.
EGR nie sypie już błędami i nie powoduje trybu awaryjnego, również nie włącza już recyrkulacji spalin.
Całość wygląda jak oryginał z fabryki. Obyło się również bez stosowania emulatora.
Dla chętnych mogę podzielić się wiedzą jak tego dokonaliśmy.
Jedyny pozostały błąd to wywalona poduszka boczna w fotelu.
Pozdrawiam, Tomasz.
Jeżeli poduszka jest sprawna, to sprawdź wtyczkę pod fotelem.
Jest tam sprężynka, która łączy styki, jak wyjmuje się wtyczkę z gniazda i wówczas pokazuje błąd.
Sprężynka ta potrafi się też opuścić na styki jeżeli wtyczka jest luźna w gnieździe (jeżeli wyrzuci się tę sprężynkę to uniknie się "przypadkowych" błędów, a poduszka działa).
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
berthold61
Liczba postów: 79
Dołączył: May, 2023
Reputacja:
0
Imię: Bernard
Płeć: Mężczyzna
Skąd: K-K
smart fortwo 450 cdi
berthold61 26.05.2023, 07:56
(26.05.2023, 06:07)tkm_smart_ napisał(a): Witam.
Składam serdecznie podziękowania koledze Blase_B za podłączenie mojego smarcika pod kompa i pomoc w zdiagnozowaniu problemu trybu awaryjnego i skasowaniu mnóstwa innych błędów.
EGR nie sypie już błędami i nie powoduje trybu awaryjnego, również nie włącza już recyrkulacji spalin.
Całość wygląda jak oryginał z fabryki. Obyło się również bez stosowania emulatora.
Dla chętnych mogę podzielić się wiedzą jak tego dokonaliśmy.
Jedyny pozostały błąd to wywalona poduszka boczna w fotelu.
Pozdrawiam, Tomasz.
No to podziel się tą wiedzą bo ja też chciałbym dziadowstwa wszelkie powyłączać ,chodzi o EGR out .
tkm_smart_
Liczba postów: 76
Dołączył: Dec, 2022
Reputacja:
3
Imię: tom
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 450 cdi, 2000
tkm_smart_ 26.05.2023, 08:43
Witam.
Co do poduszki to po prostu nie mam jej w fotelu kierowcy, jest pusta, chce włożyć opornik (jaki?) lub zanotować poduszkę lub wymienić fotel - szukam niebieskiego.
Co do EGR:
Korpus EGR wytoczyłem jak pokazałem wcześniej na zdjęciach - jest pusty w środku (wytoczony na okrągło), Natomiast sam zawór EGR, który siedział w korpusie wyjąłem razem z obudową i zamontowałem do cewki EGR, a sama cewka lezy tymczasowo na czas testów na silniku.
I w tej pozycji nie sypie błędami.
Następnie odciąłem wnętrze zaworu EGR i zostawiłem tylko korpus+pół grzybka oraz sprężynę, i to następnie zamontowałem do samej cewki EGR i tu zaczęło sypać błędami. Sztuczka regulacji cewki EGR polega na tym, że trzpień celki ma być wciśnięty, ale nie do końca - musi pozostać 1 mm luzu jałowego (dodałem podkładkę pod zawór) i w takiej postaci ponownie zmontowałem odcięty zawór do cewki i wszystko działa.
Całość sprawdzona kompem przez kolegę Blase_B, Jazda próbna i brak błędów i powrót mocy.
Teraz ten wynalazek musze zamontować do korpusu głównego EGR i całość będzie wyglądać jak oryginał z fabryki.
Zrobię zdjęcia i dołączę tutaj, bo bez ich pomocy to ciężko wytłumaczyć.
Pozdrawiam, Tomasz.
tkm_smart_
Liczba postów: 76
Dołączył: Dec, 2022
Reputacja:
3
Imię: tom
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 450 cdi, 2000
|