LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
100
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Bierę jak się nie rozpada
Star diagnoza trójmiasto.
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 15.09.2019, 17:30
No to jest Twój, tylko nie wiem kiedy go dostaniesz.
Córka będzie 28-29 września, to mogę jej wówczas wrzucić do auta i odebrałbyś na Przymorzu
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
100
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Intercooler choć już nieco sfatygowany to dziś go ,,napompowałem" i zanurzyłem, szczelny bez zastrzeżeń. Grucha turbo sprawdzona, działa bez zarzutu i też szczelna. Do oględzin został EGR, albo wyczyszczę albo wykastruję- zobaczy się. Zapchany jest dolot- cienka rurka co wchodzi do niego i sam egr. Ciężko byłą tą rurkę odkręcić bo przy egr obie śruby ukręciłem, a od drugiej jedna poszła, a drugiej nie idzie odkręcić i łeb już zajechałem. Napsikałem chemii i podejmę kolejna próbę.
Mycie silnika i składam powoli.
Star diagnoza trójmiasto.
speedykielce
Liczba postów: 989
Dołączył: Aug, 2017
Reputacja:
14
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Kielce
smart fortwo 450 cabrio cdi, passion, 2001
speedykielce 16.09.2019, 19:56
(16.09.2019, 19:51)LAZY. napisał(a): Intercooler choć już nieco sfatygowany to dziś go ,,napompowałem" i zanurzyłem, szczelny bez zastrzeżeń. Grucha turbo sprawdzona, działa bez zarzutu i też szczelna. Do oględzin został EGR, albo wyczyszczę albo wykastruję- zobaczy się. Zapchany jest dolot- cienka rurka co wchodzi do niego i sam egr. Ciężko byłą tą rurkę odkręcić bo przy egr obie śruby ukręciłem, a od drugiej jedna poszła, a drugiej nie idzie odkręcić i łeb już zajechałem. Napsikałem chemii i podejmę kolejna próbę.
Mycie silnika i składam powoli. LAZY która cienka rurka ?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Smart 450 cdi cabrio
speedykielce
Liczba postów: 989
Dołączył: Aug, 2017
Reputacja:
14
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Kielce
smart fortwo 450 cabrio cdi, passion, 2001
speedykielce 16.09.2019, 20:00
Ta co jest uszczelka ? Co.sie zaślepia ?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Smart 450 cdi cabrio
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
100
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Do EGR idzie tylko jedna cienka rurka. Ta się od strony EGR zapchała, chcę ją zdjąć i wyczyścić.
Star diagnoza trójmiasto.
speedykielce
Liczba postów: 989
Dołączył: Aug, 2017
Reputacja:
14
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Kielce
smart fortwo 450 cabrio cdi, passion, 2001
speedykielce 16.09.2019, 20:11
(16.09.2019, 20:01)LAZY. napisał(a): Do EGR idzie tylko jedna cienka rurka. Ta się od strony EGR zapchała, chcę ją zdjąć i wyczyścić. Oszzzzz... tej nie odkrecalem.... może jest zabita i dlatego dusi się spalinami i kopci
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Smart 450 cdi cabrio
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
100
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Dziś przyszła pora na reanimację EGR bo przy odkręcaniu rurki urwałem obie śruby
Walczyłem 3 godziny, grzałem, tłukłem, zalewałem chemią i ani drgnęły. Zeszlifowałem na płasko i rozwierciłem, wykrętaki, chemia - nic, wklejone chyba klejem do betonu
Dostałem dawno temu korpus EGR i o ile jest w nim zawór to go wykorzystam. Obecny nie rokuje najlepiej.
Jak wspomniałem wcześniej zawalony gruzem był otwór gdzie owa rurka jest podłączona.
Pomimo wszystko chciałem odzyskać zawór z tego korpusu. Grzebie w otworze gdzie owa rurka była podłączona- nie ma przelotu, jak zaspawane. Pod powiększeniem patrzę do środka i przelotu nie ma. Postanowiłem wymontować zawór i ostatecznie wydać diagnozę. No i odkryłem że mój EGR był cwano zaślepiony. Zaślepienie dolotu polegało na obróceniu zaworu o kilkanaście stopni i tym samym zablokowaniu dolotu. Cała elektronika i solenoid zostały na miejscu i w sumie nie było śladu po patencie. Mając zawór na stole postanowiłem go domyć i usunąć resztę syfu bo było w nim pełno nagaru zmieszanego z olejem. Jednak doszedłem do wniosku że obrzygany silnik olejem miałem z tego powodu iż ruchoma część tego zaworu na prowadnicy miała straszne luzy i olej pod ciśnieniem przez prowadnicę wywalało na zewnątrz. Zatem EGR idzie do kasacji. Pozostaje opcja zakupowa- nówka/używka. Nie puszcza jedna śruba od rurki EGR od strony silnika. Mam nadzieję że zastosowana chemia zadziałała i uda mi się ją odkręcić. Drugi tydzień bez autka, jak nie pada to nie ma części. Zastrzelić się idzie.
Star diagnoza trójmiasto.
speedykielce
Liczba postów: 989
Dołączył: Aug, 2017
Reputacja:
14
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Kielce
smart fortwo 450 cabrio cdi, passion, 2001
speedykielce 19.09.2019, 21:55
(19.09.2019, 21:51)LAZY. napisał(a): Dziś przyszła pora na reanimację EGR bo przy odkręcaniu rurki urwałem obie śruby
Walczyłem 3 godziny, grzałem, tłukłem, zalewałem chemią i ani drgnęły. Zeszlifowałem na płasko i rozwierciłem, wykrętaki, chemia - nic, wklejone chyba klejem do betonu
Dostałem dawno temu korpus EGR i o ile jest w nim zawór to go wykorzystam. Obecny nie rokuje najlepiej.
Jak wspomniałem wcześniej zawalony gruzem był otwór gdzie owa rurka jest podłączona.
Pomimo wszystko chciałem odzyskać zawór z tego korpusu. Grzebie w otworze gdzie owa rurka była podłączona- nie ma przelotu, jak zaspawane. Pod powiększeniem patrzę do środka i przelotu nie ma. Postanowiłem wymontować zawór i ostatecznie wydać diagnozę. No i odkryłem że mój EGR był cwano zaślepiony. Zaślepienie dolotu polegało na obróceniu zaworu o kilkanaście stopni i tym samym zablokowaniu dolotu. Cała elektronika i solenoid zostały na miejscu i w sumie nie było śladu po patencie. Mając zawór na stole postanowiłem go domyć i usunąć resztę syfu bo było w nim pełno nagaru zmieszanego z olejem. Jednak doszedłem do wniosku że obrzygany silnik olejem miałem z tego powodu iż ruchoma część tego zaworu na prowadnicy miała straszne luzy i olej pod ciśnieniem przez prowadnicę wywalało na zewnątrz. Zatem EGR idzie do kasacji. Pozostaje opcja zakupowa- nówka/używka. Nie puszcza jedna śruba od rurki EGR od strony silnika. Mam nadzieję że zastosowana chemia zadziałała i uda mi się ją odkręcić. Drugi tydzień bez autka, jak nie pada to nie ma części. Zastrzelić się idzie. Znalazłem nowe egr w rozsądnej cenie .. jak coś dam namiar na pw
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Smart 450 cdi cabrio
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
100
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Też je znalazłem, chyba te same.
Star diagnoza trójmiasto.
|