Kanapa
Liczba postów: 6.133
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
(07.01.2013, 16:50)obwd-crash napisał(a): Tak, całe szczęście, że do 2001 cały czas był resor a nie sprężyny, tylko czy były jakieś modyfikacje w wymiarach i charakterystyce zawieszenia ?
11/1999 - kolejny "lift" zawieszenia i rozszerzenie wyposażenia dodatkowego:
zmiany w zawieszeniu:
- dłuższy skok kół osi przedniej o 10 mm, a tylnej o 5 mm
- zmiękczona charakterystyka resoru przedniego i grubszy stabilizator osi przedniej (20 mm)
- zmiana ogumienia osi przedniej (wersja z silnikiem benzynowym) 145/65 R15 na feldze 4J X15 ET27 zamiast 135/70 R15 na feldze 3,5J x 15.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.01.2013, 16:55 przez Kanapa.)
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 07.01.2013, 16:58
Mariusz, kto czyta wszystko ten nie zabłądzi , a jak tylko część bez odnośników to wtedy udzieli odpowiedzi jak ja...
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Kanapa
Liczba postów: 6.133
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
(07.01.2013, 16:58)obwd-crash napisał(a): ... kto czyta wszystko ten nie zabłądzi , a jak tylko część bez odnośników to wtedy udzieli odpowiedzi jak ja...
Diabeł tkwi w szczegółach: przez dwa lata dziwiłem się dlaczego w moim F2 wchodzi przy zmianie oleju max 2,5 litra.
Pierwsze silniczki tak miały, dopiero później zwiększono miskę do standardowych 3,5 litra aby troszkę bardziej chłodzić.
Informację przypadkowo znalazłem u Haynesa w niemieckim wydaniu DTR do 450.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.01.2013, 17:27 przez Kanapa.)
dominikk
Liczba postów: 203
Dołączył: Jan, 2013
Reputacja:
0
Imię: Dominik
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trojmiasto
smart fortwo 450 0,6, passion, 2000
dominikk 14.06.2013, 22:48
Panowie jakie polecacie amorki -- zależy mi ogółem na jak największej przyczepności na gładkiej nawierzchni (by smart wychylał się jak najmniej w szybkich zakrętach) - na pewno odpuszczam produkt bilstein z dolnej półki a B6 czy B8 raczej do smarta 450 z 2000roku (resorak) nie ma prawda?
Kanapa
Liczba postów: 6.133
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
kenny
Liczba postów: 169
Dołączył: Dec, 2012
Reputacja:
2
Imię: Michał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 0,6, pulse, 1999
No tak, szczególnie TA Technix, chińska kupa jakich mało
dominikk
Liczba postów: 203
Dołączył: Jan, 2013
Reputacja:
0
Imię: Dominik
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trojmiasto
smart fortwo 450 0,6, passion, 2000
dominikk 26.05.2014, 19:22
Mam pytanie, czy po wymianie wahaczy osi tylnej (drążków reakcyjnych tył) należy ustawić geometrię, czy nie ulega ona przestawieniu??
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.05.2014, 19:23 przez dominikk.)
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 26.05.2014, 21:42
Koła mocowane są do belki sztywnej zawieszenia, zatem drążki nie mają wpływu na geometrię, a jedynie na poprawne pozycjonowanie tej belki wszerz pojazdu i przy ruchach góra dół. Drążki jak i ich mocowanie nie posiadają jakichkolwiek elementów regulacyjnych.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
dominikk
Liczba postów: 203
Dołączył: Jan, 2013
Reputacja:
0
Imię: Dominik
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trojmiasto
smart fortwo 450 0,6, passion, 2000
dominikk 26.05.2014, 21:54
OK. dziękuję za informację.
GaMic
Liczba postów: 30
Dołączył: Jun, 2014
Reputacja:
0
Imię: Michał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Oleśnica k. Wrocławia
smart fortwo 450 cdi
Witam.
OD 2 tygodni śmigam smartem fortwo 0.8 CDi
Auto kupione od "kokardki" - trochę trzeba je doprowadzić do porządku...
Wymieniłem już: tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora, ustawiłem zbieżność ... ale lewe koło ma negatyw... (Wrocław - miasto dziur).
Gdzie może tkwić przyczyna ?
- krzywa zwrotnica ?
- skrzywiony amortyzator ?
- łożysko amorka w gnieździe (jest coś takiego? )
- coś innego ?
Nie wiem od czego zacząć, a wymieniać na czuja - nie uśmiecha mi się.
Jak najłatwiej znaleźć winowajcę 2 stopniowego negatywu ???
pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie bardziej ddoświadczonych
Michał
|