Cóż w tym egzemplarzu wszystko jest fajne, nawet problem z wybierakiem biegów. To co teraz piszę to efekt bezsilności i braku czasu.
Wymienione: siłownik sprzęgła - nowy, czujnik prędkości obrotowej skrzyni -nowy, olej w skrzyni biegów - nowy, wybierak biegów - używany, .... Lecz błędy i objawy wracają bez ostrzeżenia. Raz cały dzień bez problemu, a raz co 100m.... Bez wyraźnej reguły czy zależności warunków atmosferycznych. Adaptacja siłownika sprzęgła zakończona niepowodzeniem, ale sprzęgło działa. Przyuczenie skrzyni biegów zakończone powodzeniem, lecz do czasu wysypania błędów, na desce mrugają klucze, można zmienić 2 i 4. Ponownie przyuczenie i jakiś chwilę jedziemy i od początku. Rzadko kiedy pojawia się zablokowany bieg 3, może 1 na 10 gdzie dostępne są 2 i 4.
Teraz błędy:
Komputer pokazuje błąd P1800 nieakceptowalne dane transmisji
Oraz P0707 "sygnał z czujnika przyrostowego podzespołu M17 (silniczek biegu) są nieakceptowalne
Może ktoś coś w jakimś kierunku popchnie, bo może już zmęczenie oczu mnie dopada i nie zauważam prostych rzeczy.
Pomocy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.10.2022, 20:50 przez tygrysvip2.)
Jaki przebieg?
Jeżeli dobrze powyżej 100 tysięcy to kolega ze Szczecina chyba miał podobny problem.
O ile pamietam to był problem chyba z olejem który się dostawał gdzieś tam plus wyngeł ze szczotek w silnikach zmiany biegów wzbudzał awarie.
1 motor shifts Reverse, Gear 2 and Gear 4. The other motor shifts Gear 1, Gear 3 and Gear 5. So, if you have issues with either odds or evens, chances are it’ll be a gear change motor issue
Taaa, też tak myślałem, ale zmiana całego zespołu wybieraka biegów nic nie wniosła, objawy takie same. Zakładam że silnik wybieraka kupionego jest sprawny, bo maloprawdopodobne trafić na to samo uszkodzenie, no chyba że to w tym modelu jest nagminne
(11.10.2022, 20:50)Kanapa napisał(a): Jaki przebieg?
Jeżeli dobrze powyżej 100 tysięcy to kolega ze Szczecina chyba miał podobny problem.
O ile pamietam to był problem chyba z olejem który się dostawał gdzieś tam plus wyngeł ze szczotek w silnikach zmiany biegów wzbudzał awarie.
Dziś, rozebrane fotele, sprawdzona wilgotność przy sterowniku, nic sucho, porozłączane wtyki. Zdjęta klema minus - rzecz jasna. Żadnych podejrzanych złączy i korozji. Dosłownie wszystko ok. Ale po złożeniu jedzie bez błędów.... Zobaczymy jak długo.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.10.2022, 16:49 przez tygrysvip2.)
Ja bym jednak obstawiał silniczki zmiany biegów lub uszkodzone/przetarte przewody do tych silniczków.Wiązka silniczków jest zamocowana w kilku miejscach do skrzyni metalowymi spinkami ( w MHD tak jest ) być może gdzieś jet przetarta i "łapie masę "z obudowy skrzyni.Ja w MHD podczas wymiany sprzęgła zauważyłem właśnie takie uszkodzenia izolacji na przewodach z silniczków zmiany biegów,co prawda izolacja nie była całkiem przetarta jednak widać było że wiązka przeciera się o spinki.Całą wiązkę do silniczków dodatkowo owinąłem taśmą izolacyjną a w miejscach gdzie są zamontowane spinki nawinąłem jej więcej żeby wiązka się nie przesuwała w spinkach.