Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[451] FAQ Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - wymiana by Łysy

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[451] FAQ Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - wymiana by Łysy
#1
 Smutny 
Witam serdecznie,

Następny poradnik dla każdego w postaci fotorelacji tak aby każdy mógł zrozumieć.

Niby temat prosty ale może przyda się dla osób zupełnie zielonych w technice samochodowej ( takich jak ja ).

Wszystko zawdzięczamy koledze Łysy13, który pomógł wymienić tarcze z klockami.

Zaczynamy:

1. Potrzebne rzeczy

Klucz nasadkowy 18 mm
[Obrazek: BUsh70xl.jpg]

Klucz nasadkowy 13 mm
[Obrazek: e841oHel.jpg]

Pastę montażową
[Obrazek: Hfzjihml.jpg]

Torx T25 i w razie czego T30
Klucz 17
Szczotka druciana

Młotek Smile

2. Pacjent przed wymianą:

[Obrazek: 79SHF28l.jpg]

Przed pracą musimy rozszerzyć zaciski bo potem nie będziemy w stanie tego zrobić - możemy to zrobić ożywając śrubokręta - wsadzamy go między klocek a zacisk i napieramy aż troszkę się ruszy

3. Następnie trzeba zdjąć zacisk

[Obrazek: Ir17v9Ol.jpg]

Tutaj używamy klucza 17 do trzymania śruby i nasadki 13 mm

pozbywamy się takiej śruby

[Obrazek: kzwqDlGl.jpg]

Po jej usunięciu możliwe jest opuszczenie zacisku na dolnej śrubie i zdjęcia jej z mocowania zacisku

[Obrazek: AbuZZfHl.jpg]

4. Odkręcamy mocowanie zacisku

Od wewnętrznej strony tarczy zacisk trzyma się na dwóch śrubach 18 mm

odkręcamy je i zdejmujemy zacisk z tarczy

[Obrazek: RVswPHEl.jpg]

Śrubka
[Obrazek: me2Cw6Rl.jpg]

5. Bierzemy się za czyszczenie mocowania zacisku z brzydkiego nalotu:

[Obrazek: mJ4wCMIl.jpg]

[Obrazek: a1o1FICl.jpg]

Używamy szczotki

[Obrazek: c6T1yZ2l.jpg]

A następnie smarujemy pastą montażową po oczyszczeniu

[Obrazek: BoKph5fl.jpg]

6. Czas na usunięcie tarczy

[Obrazek: kKdXQZPl.jpg]

Używamy torxa T25 - Ja miałem bardzo mocno siedzącą śrubkę i trzeba było użyć T30 wbitą młotkiem bo inaczej nie szła.



Stara tarcza i klocek

[Obrazek: bUhkGifl.jpg]

[Obrazek: 8gaFqLul.jpg]

[Obrazek: qwhf725l.jpg]

7. Część przyjemna czyli zakładanie nowych części

Zaczynamy od tarczy - ja nie używałem starych śrubek mocujących tarczę tylko użyłem nowych które były z tarczami ( był tam krzyżak a nie torx)

[Obrazek: dhPQ4q4l.jpg]

Dalej mocowanie zacisku:

[Obrazek: As9uCDUl.jpg]

Wsadzamy klocki ( naturalnie klocek z blaszką od wewnątrz)

[Obrazek: cQTl07fl.jpg]

Dolną śrubę i górną od zacisku smarujemy pastą montażową

[Obrazek: VPo6ixsl.jpg]

Zakładamy zacisk

[Obrazek: AbuZZfHl.jpg]

i teraz bardzo dobrze uważamy na ułożenie sprężynek od zacisków aby było dobrze ustawione

[Obrazek: vpl7zyPl.jpg]

UWAGA TAK JEST ŹLE ZAMOCOWANY KLOCEK

[Obrazek: Yjg3MLNl.jpg]

Widać, że sprężynka jedna wystaje


tutaj mamy wprawidłowo


[Obrazek: OeyG0YHl.jpg]


Dokręcamy górną śrubkę od zacisku i praca zrobiona ! Smile



Ja wymieniłem tarcze i klocki firmy TRW - komplet kosztował mnie 330 zł z przesyłką.


Pamiętamy, że przez pierwsze 300 km bardzo lekko hamujemy Smile Potem można bawić się w rajdowca Smile
 Odpowiedz
#2
 Loginek 
Swietna robota! trzeba tylko dodac, ze po sciagnieciu zacisku i wykreceniu srubki z tarczy hamulcowej, trzeba sie niezle napocic zeby ,,pacjeta,, wyciagnacSmile. Przydalby sie jakis sciagacz. Najlatwiejsza opcja to uzycie mlotka - impulsownika kinetycznego napedzanego drewnianym trzonkiem, ale walenie w tarcze zza glowy moze uszkodzic LOZYSKO! Jak widac na zdieciach, u kolegi, (u mnie bylo podobnie) tarcza jest doslownie przyspawana rdza do lozyska.
 Odpowiedz
#3
 brat_hanki 
Hej,

Fajny tutorial!
Ja tłoczki cofam ściskiem stolarskim i robię to po zdjęciu zacisku tak, aby ocenić w jakim stanie jest gumka uszczelniająca, po wciśnięciu tłoczka jej już nie widać. Warto też oczyścić piastę po zdjęciu tarczy, ja robię to szczotką doczołową na szlifierce kątowej i wygląda jak nówka. I warto też przelecieć pilnikiem sam tłoczek (tą powierzchnię, która przylega do klocka hamulcowego), jeśli będzie tam nierówno to może uszkodzić tą "naklejkę" na klockach, a ta naklejka pełni rolę wibroizolatora po to, żeby klocki nie piszczały.
Ja miałem z jednej strony zapieczony zacisk w jarzmie, a z drugiej klocek w jarzmie, także u mnie ta wymiana nie przebiegła tak gładko.
 Odpowiedz
#4
 Loginek 
Troche nie fer ze nie ma nic do tej pory o sciagnieciu tarczy hamulcowej. No ale okay, po sciagnieciu zacisku i jarzma, macie Tarcze przyklejona do lozyska, bierzemy ,,sredni,, mlotek, obracamy caly czas tarcza i stukamy mlotkiem w tarcze do zewnatrz, nic na chama! zeby nie uszkodzic lozyska, klepac mlotkiem nawet 10 min.! Tarcza w koncu pusci. W ASO maja inne bajery zamiast mlotkaSmile, tak mi sie wydajeSmile
 Odpowiedz
#5
 obwd-crash 
w "ASO" pseudofachowiec nie przejmuje się łożyskiem, bo ono ewentualnie padnie za kilka lub kilkanaście tys. km, nikt tego raczej nie powiąże z jego "działalnością" Sad bo przecież on nic z łożyskiem nie robił Sad
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 357 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#6
 Loginek 
Wiesiek? szkoda ze masz racje.
 Odpowiedz
#7
 lukskajwoker 
Coś wam napiszę bo temat przerabiałem na wielu autach.
Po zdjęciu starej tarczy - piastę trzeba wyczyścić na maxa - warsztaty mają specjalne krążki do tego - ręcznie najlepiej zeskrobać nożem (albo lekko papierem). Wystarczy że jest kawałek rdzy a spowoduje ona już bicie tarczy. Sprawdzam to zawsze czujnikiem zegarowym - i mam zawsze po czyszczeniu mniej niż norma producenta czyli BDB. Sprawdzałem bez czyszczenia i jest więcej niż podaje norma.
Oczywiście między tarczę a piastę dobrze dać pastę miedzianą.

tak wygląda krążek do czyszczenia tarczy - http://www.interpremium.com.pl/zdjecia_p...4070-1.jpg


pokażę Wam jeszcze jak ja regenerowałem zaciski (nie Smart ale w Smarcie będę robił to za moment - bo mam autko od kilku dni dopiero :P )
foto 1 - zacisk przed, foto 2 - zacisk po mechanicznym czyszczeniu, foto 3 - zacisk po lakierowaniu (wymianie prowadnic, gumek)

[Obrazek: 1fpvf50qhkr1_t.jpg]

[Obrazek: 2j77l1wf537a_t.jpg]

[Obrazek: 9ba94yyohva7_t.jpg]
 Odpowiedz
#8
 meselek 
Zamierzam w niedługim czasie wymienic w smarcie 451 tarcze i klocki.prosze o doradzenie jaki zestaw sprawdzony zakupić.pozdrawiam
 Odpowiedz
#9
 Gapa. 
Zależy ile chcesz wydac ?
http://www.powerbrakes.pl/pl/g12/34454-t...53g12.html
lub Mikoda i klocek EBC

A tu masz cały temat wyszukiwanie nie jest trudne i nie boli :/ http://smartklub.pl/t-450-451-452-tarcze...pid=146670
 Odpowiedz
#10
 meselek 
A tu masz cały temat wyszukiwanie nie jest trudne i nie boli :/ http://smartklub.pl/t-450-451-452-tarcze...pid=146670


a wiesz czytałem juz to.pozdrawiam
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [450][451][452] tarcze hamulcowe DaSza 89 13.292 11.04.2018, 19:06
Ostatni post: obwd-crash
  451 - wymiana alernatora kenzo_fan 3 265 14.01.2018, 20:16
Ostatni post: kenzo_fan
  Wymiana oleju w silniku i skrzyni 451 DAREQ 12 1.420 31.10.2017, 17:35
Ostatni post: EwaBB
  wentylator chłodnicy - wymiana Pilotm 1 420 29.04.2017, 11:01
Ostatni post: Pilotm
  [451] Filtr powietrza [CDI], wymiana tumich 6 1.621 07.09.2016, 14:14
Ostatni post: dr-big
  [451] 451 Filtr kabinowy - wymiana marcinmid 11 9.388 09.07.2016, 06:25
Ostatni post: edison
  Wymiana szkła w lampie. siemaniec 1 592 03.05.2016, 20:09
Ostatni post: LAZY.
  [451] PROSZE O PORADE JAKIE KLOCKI I TARCZE WŁOŻYĆ ( JAKIEŚ LEKKO PYLĄCE) DIABLO 9 1.379 31.03.2016, 17:39
Ostatni post: DIABLO
  [451] FAQ 451 - Problem ze sprzęgłem Kanapa 3 2.924 28.05.2015, 11:34
Ostatni post: Loginek
  [451] wymiana silnika Szymonek 9 1.408 09.04.2015, 21:21
Ostatni post: Szymonek



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości



Menu