Wiec ja testowałem w życiu wszystkie modele, a ostatnio w Zell nawet nowego F2 w każdej wersji.
Wiec na początek pora rozwiać troche legend
:
MINUSY:
- nowy F2 zmienia tak samo biegi jak stary
jedyna różnica to lewarek jak ciągniesz lub popychasz to jest nieco krutszy ( ciągniesz nieco krucej lub popychasz ) ale to niema żadnego absolutnie żadnego wpływu nasz szybkość. Nadaj jest tak samo beznadzieje woly !!! czytaj tragedia.
- skrzynia ma tylko 5 biegów teraz
- no i teraz największe rozczarowanie
nowy CDI jest znacznie wolniejszy niż stary, a co gorsza moment został podniesiony wiec tak do 2 tys. obrotów to jest tragedia
( sam posiadam starszego w wersji CDI to wiem co pisze ). Nowy aż się prosi o remap
- siedząc w środku masz już większe wrażenie że siedzisz w normalnym aucie, brakuje troszku tego efektu zabawki
- ma wspomaganie, na parkingu jest niby ok ale w normalnej jezdzie tak średnio, ale to kwestia przyzwyczajenia ( troche tak pływa na drodze, wersja brabus pod tym względem jest bez zarzutów )
PLUSY:
- lepsze wycieraczki, nawet powiem że genialne
- zdecydowanie lepszy system audio ( mowa o wersji Passion lub Brabus )
- ładniejsza kierownica i kokpit
- wersja cabrio nareszcie ma full elektryczny dach
- jest nareszcie schowek ( dodatkowo zamukany na kluczyk, w starym w tym miejscu jest poduszka pasażera ) - mały bo mały ale jest
- za siedzeniami jest więcej miejsca i bagażnik jest nieco większy
- w klapie bagażnika jest schowek
- klapa przednia smarta nareszcie jest sciągana ( można normalnie wymienić żarówkę
)
- lepsze siedzenia
- benzyna ma większą pojemność ( niestety silnik z mitsu )
NEUTRALNE:
- siedzi się wyżej niż w starszym modelu
PODSUMOWANIE:
Jeśli miałbym wybrać czy stary czy nowy to powiem tak że nowy nie jest wart tej kasy bo niedostajemy za wiele nic więcej, natomiast całkiem inaczej sprawa wygląda w przypadku wersji cabrio tutaj już zdecydowanie lepiej wypada nowy model
ta sama sytuacja jest w przypadku wersji Brabus.
Sporym zaskoczeniem był fakt iż nowy CDI ma te 3 konie więcej niż stary a niestety masa zabija go
jest dużo wolniejszy niż stary ( sprawdzalem to i stary objechał go bez wysiłku
,a mój ma już przejechane 146 tys. km+ standardowa moc + załadowany na full, a tamten to była nówka i niemal że zerowym przebiegiem + pusty bagażnik)
W nowym F2 jest jeszcze wersja benzynowa z systemem wyłączania silnika podczas postoju co w kilku procentach redukuje spalanie ale szkoda w to kase ładować, jak komuś zalezy na spalaniu to kupuje CDI.
Bardzo miłym zaskoczeniem ( tak samo jak w starszej wersji ) okazała się wersja Brabus 98KM. Jadąc nim widać wyraznie było i czuć ze moc cały czas walczy z tą beznadziejną skrzynią i przyznam ze całkiem nieźle jej szło pierwsze 2 biegi i była na budziku 100
Powiem tak Brabus a topowa benzyna to dwa zupelnie inne auta różnica jest kolosalna !!! :
- inne porwadzenie
- gednialne przyspieszenie i wrażenia
- bajeczne audio ( wersja Xclusive Brabus )
- łopatki w kierownicy
- zdecydowanie lepsze zawieszenie ( sztywne )
Jeśli ktoś koniecznie chce kupić benzyne z najmocniejszą mocą to niech sobie dozbiera kilka złociszy więcej i kupi Brabusa naprawde warto. A jeśli kasa to nieproblem i koniecznie chcesz nowego F2 to tylko w wersji Smart ForTwo Cabrio Brabus Xclusive.
Na koniec dodam iż jeśli ktoś chce kupić nowego F2 i w dodatku na benzynie to lepiej zamiast niego kupić roadstera bo to ta sama kasa, a wrażenia nieporównywalne
w dodatku jest bardziej unikatowy i daje więcej frajdy z jazdy
Cytat:Generalnie chodzi mi tylko i wyłącznie o CDI choć chętnie poznam różnice także silników benzynowych.
Jest naprawde dużo dużo dużo wolniejszy
Cytat:Ciekawi mnie jakie zmiany dokonano w skrzyni biegów? Czy zmienia biegi szybciej? Jak z komfortem, czy jest wyraźna poprawa?
Zerowe różnice w zmianie biegów !!!
Komfort jest lepszy