obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 31.12.2022, 17:52
(30.12.2022, 14:36)raffa napisał(a): Tylko jak masz garaż przy domu to i tak płacisz te koszty stałe normalnie, nie płacisz ich oddzielnie przy garażu. To samo z podlicznikiem (np. na parkingu podziemnym we wspólnocie).
Oczywiście trzeba to doliczyć, jak ktoś ma garaż oddalony i tam ma drugi licznik (w sensie drugi punkt poboru).
A z tymi tarczami i klockami to jestem w szoku
No niestety te stałe i zmienne koszty doliczane są do każdej kilowatogodziny, oprócz stałych miesięcznych opłat niezależnie od ilości zużytego prądu.
Teraz ma panele i już nie patrzę już na ceny energii.
Ale np. w 2020 roku w Energa był to koszt 1kWh energii około:
- 0,373zł taryfa dzienna,
- 0,248zł taryfa nocna.
Do tego opłata sieciowa zmienna za każdą 1kWh około:
- 0,275zł taryfa dzienna,
- 0,062zł taryfa nocna.
Do tego opłata jakościowa około 0,013zł/kWh i opłata kogeneracyjna około 0,0014zł/kWh w każdej z taryf.
Nie licząc opłat stałych naliczanych miesięcznie, to koszt pobrania energii w taryfie dziennej 0,662zł/kWh a w taryfie nocnej 0,324zł/kWh.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
wczorajszy
Liczba postów: 9
Dołączył: Aug, 2022
Reputacja:
1
Imię: Andrzej
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Bilcza/Kielce
smart fortwo C 453, 2018
wczorajszy 03.01.2023, 06:00
Ja założyłem ładowarkę Greencell w domu i nią ładuje. Szkoda że Smarcik może być ładowany tylko 1 fazą przez to ładuje ok 2h40min od 25% baterii. Mam fotovoltaike i wg moich obliczeń koszt naładowania to ok 7zł. Dokładne dane będe miał jak przyjdzie rachunek pod koniec stycznia. Ogólnie żona zadowolona.
ŁYSY13
Liczba postów: 9.227
Dołączył: Aug, 2008
Reputacja:
197
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa Zacisze
smart fortwo 451 Brabus, BRABUS Xclusive, 2011
smart fortwo C453 turbo, BRABUS, 2017
ŁYSY13 451. Cabrio Vmx 200 km emeryt SAMOTNY WILK
raffa
Liczba postów: 1.597
Dołączył: Oct, 2018
Reputacja:
59
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Siemianowice Śląskie #nodiesel
smart fortwo 450 cabrio 0,7, passion, 2003
smart roadster coupé Brabus, 2006
(30.12.2022, 11:21)obwd-crash napisał(a): (29.12.2022, 18:16)Marek991 napisał(a): -opcja 4 ( ładując w nocnej taryfie G 12 lub G 12W ok 0,34 PLN /kWh koszt przejechania 100 km wynosiłby ok 5 zł
Tylko te ceny energii z "gniazdka" w domu/hali nie uwzględniają całkowitego kosztu kWh jaki się płaci, bo dochodzą przecież te wszystkie opłaty stałe, ruchome etc. Ale ich doliczenie i tak skutkuje osiągnieciem kosztu przejazdu 100km, tylko nieco ponad 50% kosztu zużytej benzyny.
Kurde, dostałem świeżutką fakturę i jednak dobrze mi się wydawało: miałem rację
Taryfa G12 lub G12W w Tauronie, cena 'poza szczytem / nocna' podana przez Kolegę Marek991 (ok. 0,34 PLN / kWh) zawiera już wszystkie opłaty: stawkę za energię, opłatę dystrybucyjną zmienną, OZE i kogeneracyjną.
U mnie w G12W poza szczytem wygląda to tak:
0,3037 PLN
0,0348 PLN
0,0009 PLN
0,00406 PLN.
Razem w tym samym Tauronie po sąsiedzku w stosunku do Kolegi Marek991 wynosi: 0,34346 PLN / kWh.
Pozostałe opłaty nie są zależne od ilości zużytych kWh i są stałe i wspólne dla każdego punktu poboru, więc jak pisałem - jeśli garaż jest przy domu, albo stanowisko na parkingu rozliczane wg podlicznika i tak już je płacimy. W moim przypadku jest to prawie 31 PLN.
EDIT: dla przypomnienia, wg Marek991 w takiej taryfie koszt przejechania 100 km wynosiłby ok. 5 PLN.
Dla porównania, w moim przypadku średnia z grudnia dla silnika 700 cm3 i średnio ciężkiej nodze (aczkolwiek w mieście używanej z ogranicznikiem prędkości) wynosi: 36,2 PLN / 100 km.
Średni miesięczny przebieg smartem przez ostatnie 4 lata to ok. 750 km, średnio miesięcznie na samo paliwo do smarta wydaję więc ok. 270 PLN.
Jeżdżąc elektrykiem kosztowałoby mnie to 37,5 PLN.
Taka sucha teoria
EDIT2: ja paneli nie mam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.01.2023, 20:38 przez raffa.)
kipro1
Liczba postów: 294
Dołączył: Feb, 2013
Reputacja:
10
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Kraków
smart fortwo C 453 cabrio turbo, BRABUS
smart forfour W453
Będąc użytkownikiem Smarta elektrycznego - bardzo się cieszę, że W KOŃCU merytorycznie wypowiedział się ktoś kto takiego smarta posiada i użytkuje na co dzień. Bardzo mnie denerwują te komentarze na Facebooku czy na innych forach - najczęściej i najwięcej mają do powiedzenia ci, którzy nigdy w elektrycznym samochodzie nawet nie siedzieli.
RobsonWawa
Liczba postów: 2.327
Dołączył: Aug, 2010
Reputacja:
56
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, 2013
RobsonWawa 07.01.2023, 21:02
Ja szykując się do zakupu elektryka zwiększyłem wielkość instalacji PV do 21 kWp aby mieć możliwość jeżdżenia bez ograniczeń . Cena dołożonych paneli wyzeruje się po przejechaniu ok 25 tys. km na prądzie, Auto przeznaczone głównie do przemieszczania się po mieście i czasem wypad w obrębie 200 -250 km więc doładowania poza domem sporadyczne. przy praktycznym zasięgu ok 350 km . Bateria 78 kW z max prędkością ładowania do 150 kW pozwala na dosyć szybki pit stops . Ładowarka do tankowania z AC to niestety tylko 11 kW i tu można pozazdrościć Smartowi czy Zoe.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.01.2023, 21:03 przez RobsonWawa.)
Marek991
Liczba postów: 40
Dołączył: Nov, 2020
Reputacja:
1
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo C 453
Marek991 08.01.2023, 20:32
Kolego raffa , dziękuję za uzupełnienie .
Kolego RobsonWawa , no to konkret te 21 kWp !!! I tak załadujesz przy tych 11 KW przez całą noc auto z tak dużą bateria do pełna. ( Polestar czy Tesla ? )
Moje wyliczenia to czysta na razie teoria , ponieważ mam ok kwietnia 17 paneli na dachu a samochód kupiliśmy we wrześniu, korzystam więc cały czas na bierząco z wyprodukowanej energii i chyba nic nie dopłacę w rozliczeniu rocznym..
Mamy instalacjię 6,2 kW/p , która wyprodukowała do teraz 5000 kwh z czego po odjęciu bieżącego zużycia oddalismy do sieci 4050 kWh a odebraliśmy 2000 kWh ( składają się na to wszystkie urządzenia w domu od kwietnia do teraz + ładowanie Smarta raz w tygodniu ) . Mamy na dzień dzisiejszy po odjęciu 20 % za magazynowanie energii do wykorzystania oddane do sieci 1240 kWh. Nie jestem w stanie tego wykorzystać do końca marca kiedy znów zacznie się duża produkcja z paneli , musiałbym zrobić Smartem przez te dwa miesiące ok 8300 km żeby to zużyć .
Oglądałem na YT ostatnio materiał o Tesli Model S , na pierwszych tarczach i klockach zrobione 405.000 km !!!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.01.2023, 20:38 przez Marek991.)
RobsonWawa
Liczba postów: 2.327
Dołączył: Aug, 2010
Reputacja:
56
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, 2013
RobsonWawa 14.01.2023, 21:06
Myślałem nad instalacją ładowarki która ładowała by tylko nadwyżką z produkcji bieżącej ale po przyjrzeniu się bliżej tematowi stwierdziłem , że taka zmienność prądu ładowania jaka może wystąpić na ładowarce może się źle odbić na kondycji samochodu.
Autko to Volvo C 40 Recharge P8.
Pierwsze 1000 km .przejechane za 0 zł. Zacząłem uczyć się jazdy w trybie jeden pedał więc klocki nie są używane.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.01.2023, 21:07 przez RobsonWawa.)
Marek991
Liczba postów: 40
Dołączył: Nov, 2020
Reputacja:
1
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo C 453
Marek991 15.01.2023, 17:31
(14.01.2023, 21:06)RobsonWawa napisał(a): Myślałem nad instalacją ładowarki która ładowała by tylko nadwyżką z produkcji bieżącej ale po przyjrzeniu się bliżej tematowi stwierdziłem , że taka zmienność prądu ładowania jaka może wystąpić na ładowarce może się źle odbić na kondycji samochodu.
Autko to Volvo C 40 Recharge P8.
Pierwsze 1000 km .przejechane za 0 zł. Zacząłem uczyć się jazdy w trybie jeden pedał więc klocki nie są używane.
Możesz zawsze ładować niską ale stałą mocą podczas produkcji z paneli , będzie to trwało dłużej ale będzie stabilnie . ( latem nawet jak są chmury to instalacja coś tam produkuje )
W Smarcie nie ma trybu " jeden pedał " a jedynie ECO, który ładuje baterię podczas hamowania i spuszczenia nogi z gazu .
Ja mam Wallboxa Webasto Pure nastawionego na wolniejsze ładowanie 3,7 KW ale jak jest potrzeba to mogę go naładować z mocą 22 kW w 40 minut do 80 % .
MariuszB
Liczba postów: 1.123
Dołączył: Sep, 2008
Reputacja:
13
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart brak
MariuszB 17.01.2023, 07:08
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
&
|