Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[454] Demontaż i kalibracja przepustnicy F4 1.3 benzyna

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[454] Demontaż i kalibracja przepustnicy F4 1.3 benzyna
#1
 bogo78 
Problem poruszany wiele razy, ale postanowiłem napisać podsumowanie dla potomnych.
Problem: po odpaleniu auto gaśnie, po ponownym odpaleniu pojawia się żótka lampka awarii silnika, auto można rozkręcić leniwie do 2tys.obr./min i do 30km/h. Ogólnie nie da się jechać.
Doraźne rozwiązanie problemu: Jeśli masz podpiętego przypadkiem ELM327 do OBD, odpalasz np. Torque Lite, kasujesz kod błędu, następnie wyłączasz zapłon i kalibrujesz przepustnicę. Czyli włączasz zapłon w pozycję II, wciskasz pedał gazu do dechy, trzymasz kilka sekund, wyłączasz zapłon do 0 i po chwili puszczasz pedał gazu. Auto powinno odpalić i jeździć znowu normalnie. Jeśli nie, odczekaj chwilę, i powtarzasz procedurę do skutku. Nie wiem, czy przypadkiem sama kalibracja nie wystarczy, ja zawsze kasowałem ELM-em błąd (bo mam wpiętego cały czas). Oznacza to najwyższy czas na demontaż i czyszczenie przepustnicy.
Demontaż przepustnicy: 
1. odłączasz akumulator (klemy trzyma śruba nr 10).
   
2. odkręć mocowanie akumulatora do podstawy (śruba nr 13 na długiej przedłużce) i wyjmij akumulator.
   
3. wymontuj dolot powietrza, w tym celu podważ plastikowe spinki tak jak na zdjęciu i wyciągnij je
   
a następnie podnieś plastik dolotu do góry i wyciągnij z obudowy filtra powietrza
   
4. poluzuj opaskę mocującą rurę doprowadzające powietrze do przepustnicy i zdejmij rurę z obudowy filtra powietrza
   
5. zdemontuj podstawę akumulatora łącznie z puszką fitra powietrza. W tym celu zdejmij gumowe zaślepki śrub i odkręć je (bliżej ciebie to 13-tki, dalej - prawie pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego - 10-tka)
   
   
6. taki widok powinien pozostać. Teraz będziemy (dla ułatwienia oczywiście) demontować gumową rurę oznaczoną strzałką
   
7. dla ułatwienia odpinamy wtyczkę (chyba sensora MAS) wciskając jej zabezpieczenie śrubokrętem, aż kliknie, zsuwamy ją i odkładamy na bok, rurę układu chłodzenia podnosimy do góry
   
   
8. ukazuje nam się dolne mocowanie gumowej rury do przepustnicy, luzujemy śrubę opaski zaciskowej i zsuwamy rurę. W połowie długości tej rury wchodzi do niej mała gumowa rurka (odpowietrzenie skrzyni korbowej), można ją łatwo zsunąć przy pokrywie silnika, całą rurę umyć, zakonserwować, żeby cieszyła oko.
   
9. Tak wygląda przepustnica od strony dolotu. Teraz trzeba wypiąć wtyczkę czujnika położenia przepustnicy (TPS) oznaczoną żółtą strzałką w ten sam sposób jak w pktcie 7. Następnie odkręcić 4 śruby kluczem TORX bodajże nr 30 (dwie na zdjęciu niewidoczne, ale są tam).
   
   
10. Po odkręceniu odchylamy przpustnicę i ukazuje się nam taki widok (albo lepszy). Uwaga, żeby nie zgubić zielonej uszczelki, odkładamy ją na bok.
   

cdn...
 Odpowiedz
#2
 bogo78 
.. cd

11. Pozostało nam odpięcie przewodów z płynem chłodzącym (żółte owale na zdjęciu z pktu 9.). Kombinerkami łapiemy skrzydełka opaski i odsuwamy jak najdalej się da, następnie zsuwamy gumowe przewody z króćców - poleci nieco płynu chłodzącego, polecam podłożyć szmatkę. Jeśli przewody nie chcą zejść, można użyć wąskich szczypiec, lekko złapać za widoczny metalowy króciec, zaprzeć o przepustnicę i metodą dźwigni naciskać na gumowy przewód, aż zacznie się zsuwać.
   
a następnie zabezpieczyć przed wyciekiem płynu chłodzącego, np. za pomocą kawałka rurki
   
12. Przepustnicę myjemy (spryskujemy) preparatem do mycia gaźników, brud sam pięknie spływa, wtryskujemy go również do kolektora ssącego, można nieco szmatką przetrzeć. 
   
pamiętamy o gumowej, zielonej uszczelce. Myjemy ją. Ma one swoje gniazdo w kolektorze ssącym i tam ją wkładamy (pasuje jak klucz do zamka), następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Na koniec odpalamy auto, jeśli obroty wariują, przeprowadzamy kalibrację przepustnicy (opis na początku wątka), wyjeżdżamy na drogę i na dowolnym biegu "zamykamy szafę", potem można znowu skalibrować. A potem wszystko wraca do normy.

Koszt: cena preparatu do mycia gaźników (ja użyłem Wurtha, tani i bardzo dobry).
 Odpowiedz
#3
 BASTOS 
Do jakiego silnika jest ta instrukcja ?

"Nie wiem, nie znam się. Zarobiony jestem."
 Odpowiedz
#4
 bogo78 
A sorki. Robione na benzynie 1.3.

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
 Odpowiedz
#5
 damiano.o 
Gratulacje i podziękowania za super instrukcję Dobra robota Zrób jeszcze edycję wątku i sprecyzuj o jaki konkretnie model i typ chodzi

Pozdrawiam z RS Concept
RS concept (RS chip + EL-TEC  + MAKSOR ULTRA)
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [454] Demontaż tapicerki drzwi Smart Forfour SmartM 2 775 01.06.2018, 14:54
Ostatni post: SmartM
  [454] Demontaż panelu drzwi fazer72 0 826 22.04.2018, 10:13
Ostatni post: fazer72
  [454] Demontaż podszybia - mechanizm wycieraczek tomiek 15 2.559 14.01.2018, 12:13
Ostatni post: elephant_ml
  demontaż zderzaka przedniego i błotników Smart forfour 454 monika30rz 2 1.075 26.08.2017, 14:05
Ostatni post: kacper.diablo
  [454] Demontaż wtryskiwaczy 1.5 cdi / 68 km Kizio 1 329 11.06.2017, 11:57
Ostatni post: DJ123
  [454] demontaż zderzaka tylnego poradnik fazer72 7 1.043 23.05.2017, 15:08
Ostatni post: fazer72
  454 - demontaż lampy Long1988 11 2.886 16.02.2016, 23:04
Ostatni post: prost13
  [454] Forfour Radio - demontaż forfour 3 5.884 25.03.2015, 15:22
Ostatni post: kacper.diablo
  [454] Demontaż mechanizmu tylnej wycieraczki - fotorelacja Kanapa 0 1.957 29.04.2013, 16:07
Ostatni post: Kanapa
  [454] Montaż i demontaż - konsola, cockpit, deska rozdzielcza Kanapa 0 4.162 05.08.2012, 05:50
Ostatni post: Kanapa



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu