Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Blokada ABS i ESP

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Blokada ABS i ESP
#11
 wibi79 
O "Truście" nie wiem nic i nie mogę ocenić natomiast ESP to bezpieczeństwo kierowcy,samochodu i innych użytkowników.Na śliską nawierzchnię (lód) nie pomoże żaden system a jedynie napęd (i też nie zupełnie) 4x4. Kol. obwd-crash wspomniał o Maluchu, przyznaję, na śniegu i to głębokim poruszał się jak na autostradzie, sam Malucha nie posiadałem ale co najmniej raz ratował mnie torując drogę przez zaspy,gdybym tego nie doświadczył to bym nie uwierzył.
 Odpowiedz
#12
 raffa 
Znając tutejsze opinie o systemie trust+ utwierdziłem się w przekonaniu, że chcę polifta. I mam.
Nie wiem, który dokładnie model posiada autor wątku, ale jestem zgodny z @wibi79.

W moich oczach jedyne zastosowanie dla takiego wyłącznika to tor. Producent znając o wiele lepiej od nas ograniczenia wynikające z konstrukcji smarta, po przebadaniu zachowania w różnych warunkach wyposażył go w te konkretne systemy bezpieczeństwa. Nie bez powodu. Jeśli dwie osoby mówią o pojedynczych przypadkach (nie ujmując Wam, Koledzy), w których ten system się nie do końca sprawdził, a tysiące użytkowników jeżdżą jednak z aktywnymi systemami, to moim zdaniem o czymś to świadczy.

Z moich własnych obserwacji:
rok temu, po pierwszym marznącym deszczu ze śniegiem usiłowałem wprowadzić smarta w poślizg. Na pustym placu. Długo, usilnie i... bezskutecznie.
Wiem, prędkość nie była zbyt duża (ale w końcu kto szaleje po śniegu i lodzie?), ale opony mam tylko wielosezonowe, i to wcale nie z najwyższej półki. Za to nówki.
Próbowałem na różne sposoby, mając w tym jakieś doświadczenie jeszcze z czasu poloneza, kiedy regularnie jeździliśmy ze szwagrem na dwa auta przypomnieć sobie, jak sprawuje się tylnonapędowy samochód na śniegu.
W smarcie musiałem obserwować zupełnie inne zachowania. Drugi sezon i na szczęście nie miałem żadnego problemu ani z działaniem tych systemów, ani z jego niepożądanymi skutkami.

Wręcz przeciwnie!
 Odpowiedz
#13
 Arczi100 
Podstawowa różnica (jak się nie mylę) jest taka że ESP zmniejsza prędkość obrotową koła które nie ma przyczepności dotyczy to przedniej i tylnej osi. A TRUST+odcina moc na tylne koła.

Wyłączenie trust-a przy złych warunkach zrobi ze Smarta malucha z podwójną mocą (proszę o tym pamiętać) Maluch ok.24KM Smart Ok 50KM.

I żeby skończyć : przełęcz Okraj wyłączony TRUST łańcuchy na tyle koła w obie strony bez problemu. Ważne by z automatu na manual przełączyć.

I jeszcze jedna prośba kierowcy . W góry jeździmy na oponach zimowych (proszę)
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [450] [450] Wyłącznie ABS PIESEL929 0 395 11.10.2018, 13:34
Ostatni post: PIESEL929
  [450] 0.8 cdi żółty trójkat i brak ESP grzybekdg 8 917 06.12.2017, 17:37
Ostatni post: grzybekdg
  [450] wykrzyknik esp vs spowalniacz drogowy.. alextok1 12 3.406 22.06.2017, 10:56
Ostatni post: zarzyk
  Abs czy trust+ ? hamowanie, jak sprawdzić eviltypie 11 1.943 07.01.2017, 21:28
Ostatni post: metody
  ESP da sie wyłaczyc? Tila 21 10.959 19.11.2015, 19:26
Ostatni post: krzycho
  [450] problem z ABS ? dawidos75 8 3.151 13.05.2015, 13:55
Ostatni post: kotomysz
  Świece, ABS i pasek zibi29 1 1.446 21.09.2012, 07:37
Ostatni post: smart452
  informacje ESP i AIRBAG 3 1.997 07.11.2009, 18:42
Ostatni post: Guest



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu