Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Było "Jak rozpoznać silnik do remontu" a jest dyskusja o wszystkim

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku Wątek zamknięty 
Było "Jak rozpoznać silnik do remontu" a jest dyskusja o wszystkim
#1
 azghr1982 
Witam czytałem trochę na forum i nie znalazłem jakiś porad jak rozpoznać silnik do remontu. Ostatnio oglądałem 2 egzemplarze przebieg kolo 100 tyś niby 100% sprawne jakieś faktury z remontu itp. Po odpaleniu piszczy jak by pasek nie równo pracuje później jest spokojnie po rozgrzaniu się. Po wrzuceniu wiższych obrotów dziwne metaliczne odgłosy i bardzo głośno w kabinie. Drugi którego oglądałem dymił bardzo i nie miał mocy tak jak ten pierwszy. Niestety w okolocach nie mam młodszego egzemplarza do obejrzenia tylko SMART FORTWO II a to chyba inna bajka co by móc porównać. Czego sie wystrzegać? Czy naprawdę powinno być cicho w środku. Na co zwracać uwagę.

Pozdrawiam
#2
 azghr1982 
Dzisiaj oglądałem kolejny egzemplarz i dziwnie pracował. Miałem wrażenie ze od pracy silnika była to 600cm3 trzęsie się fotel kierowcy. Silnik pracował równo dość cicho tylko straszne wibracje było czuć na fotelu kierowcy. Pierwszy właściciel w Polsce auto sprowadzone rok temu niby po remoncie silnika przy 90 tyś w niemczech są jakieś faktury ale niemiecki jest mi obcym językiem. Czy wasze smarty też mają wibracje na fotelu kierowcy czy ten przegląd to jakaś ściema i silnik się sypie.

Pozdrawiam
#3
 LAZY. 
Pewnie poduszki silnika są dobite, trzeba by się dokładnie przyjrzeć od spodu. Jak oglądasz, a się nim nie przejedziesz to ciężko ocenić.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
#4
 andrzejmirek 
Gdzie oglądałeś te autka? Ja ostatnio oglądałem dwa. Miałem to samo. Daje gaz a on zaczął jakieś metaliczne dźwięki wydawać i jakby szarpać. Do tego bardzo ciężko chodziła kierownicą. Czy smart ma w ogóle wspomaganie?
#5
 ROZEK 
Ma, ale o ile sie orientuje nie wszystkie.
#6
 kolej 
Manewrowałem SMARTE-m niedawno 2 wieczory po garażu, bo wykręcałem audio. Nie ma blokady kierownicy, wszystko na wyłączonym zapłonie i lekkość skręcania kół jest zaskakujące, lżej się chyba kręci kierownicą, niż w aucie ze wspomaganiem - byłem w szokuHammer

Teraz wspomaganie nie ma dla mnie znaczenia - przynajmniej w SMARCIE.
#7
 azghr1982 
Smarty oglądałem w Kielcach i okolicach. Oglądałem mam na myśli jechałem. Podczas jazdy wibracje mniejsze jak stoi na swiatłach to zdecydowanie czuć. Tak niektóre wersje maja wspomaganie i to zdecydowanie czuć. Ja mam punto II z elektrycznym wspomaganiem i bez wspomagania smarta kierownica chodzi dość cieżko jak dla mojej żonki. Parkowanie w ciasnym garażu podziemnym sprawia jej trudność. Dlatego zdecydowanie z wspomaganiem polecam. Jak był robiony niby remont silnika w niemczech przed sprowadzeniem nic nie mowiace mi faktury to nie wymienilo by poduszek pod silnikiem faktura opiewa na jakies 2500 EURO wiec nie malo biorac pod uwage ze samochod jest w cenie 6 tyś do kupienia Smile

Poszukam jeszcze jakiegos mlodszego smarcika tak z 2006-2007 ostatnie z pierwszej wersji. Chcial bym sie przejechac takim zadbanym smarcikiem i miec porownanie jak powinno jezdzic takie autko. Im wiecej szukam i jezdze smarcikami na probe tym bardziej sie zastanawiam czy nie kupic zajechanego silnika kolo 120 tys do remontu i sobie go odszykowac byle by blacha i zawieszenie bylo git.
#8
 Akusa 
Co do tej telepki na fotelu to napewno ma poduchy na silniku wywalone.
A z tymi fakturami to pewnie sciema :-/
#9
 azghr1982 
Witam oglądałem 2 droższe smarty tak w cenie 10000-12000 pln z przebiegiem kolo 120-135 tys km po remontach w niemczech. Praca przyzwoita dość cicho i bez niepokojących szmerów stuków i metalicznych dzwięków. Koszt naprawy w euro przekracza połowę wartości zakupionego samochodu. Co sądzicie kupować wierząc ze naprawdę pośmigam jeszcze kolejne 100 tyś bo silnik po remoncie czy lepiej kupić tańszy egz. i zrobić remont mając 100% pewności co do silnika. Mam jeszcze jedno pytanie po jeździe próbnej jak wyłączyłem smarta słychać z tylu takie trzaski samochód jest wyłączony a jazda próbna to jakieś 8 km bez strasznego gazowania przeciągania na biegach głównie na automacie. Co to może być?

Pozdrawiam
#10
 krzyss 
Strzela tlumik i to normalna sprawa.


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Bug Co to jest? Znalazłem w smarcie po zakupie auta. JacekDe 5 3.682 18.02.2018, 23:57
Ostatni post: Jaro5
  Dbanie o silnik cdi CodeBoy 13 5.424 05.07.2017, 20:09
Ostatni post: Lolek
  Było o pewnym smarcie a jest dyskusja o wszystkim Szymonek 20 9.278 20.02.2015, 20:23
Ostatni post: Guniu
  Czy holowanie jest dozwolone? D1-Pati 3 3.909 16.02.2015, 11:50
Ostatni post: D1-Pati
  Kto jest posiadaczem białego smarcika? Potrzebuję pomocy! kczarn 0 2.209 27.09.2013, 22:32
Ostatni post: kczarn
  Promile - co i jak Kanapa 9 4.207 22.07.2013, 15:05
Ostatni post: Lolek
  Czy Strefa Kulturalnej Jazdy jest w Polsce potrzebna ? skjskj 4 4.262 13.05.2013, 11:56
Ostatni post: Gal
  Konkurs!!! Ile jest błędów w tym tekście. plesniak 6 4.452 20.11.2012, 19:53
Ostatni post: PKO
  Maglowana gruszka - co to jest? DaSza 0 2.611 06.03.2012, 11:17
Ostatni post: DaSza
  czy to jest normalne??? merit 9 5.188 01.02.2012, 19:44
Ostatni post: PremiumAD



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu