Promyku, to co teraz ? Inny kompletny silnik chyba ?
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim smarcie ?
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
kupiłem już słupek 0,8 CDI za 1500 i niniejszym odwołuję ogłoszenie które zamieściłem w wątku "kupię"
Morał z mojego przypadku jest taki: jeżeli nie świeci Ci się kontrolka oleju w Smarcie i bagnet pokazuje poprawny stan oleju to nie do końca oznacza że w Twoim aucie smarowanie jest ok. Ja w swoim CDI po tym co się stało montuję manometr ciśnienia w układzie smarowania i umieszczę go gdzieś pod pokrywą silnika. Ot tak, na wszelki słuczaj - jak mawiają nasi amerykańscy przyjaciele
życie jest piękne
(04.08.2014, 10:12)promyk napisał(a): rozrząd jest ok, łańcuszek i koło zębate napędu pompy olejowej padło Są dostępne już miski olejowe z korkiem spustowym, a jak nie ma przy korku magnesu, to można dołożyć jakiś mały neodymowy. Temperatura oleju chyba nie powinna go "zabić" - rozmagnesować, bo ten proces zachodzi dla magnesów z proszków spiekanych - neodymowych w temperaturze powyżej 300°C.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!! (04.08.2014, 10:43)promyk napisał(a): dobry pomysł Wiesiu, ja powieszę neodyma na zewnątrz miski bo jest stalowa Niestety na zewnątrz miski nie przekłada się na "siłę" wewnątrz miski. Pole magnetyczne rozkłada się na powierzchni malejąc w kierunku od miejsca przyłożenia magnesu, przy wymianie oleju przez odsysanie ewentualne opiłki cały czas są w misce olejowej i nic o nich nie wiemy. Wykonując remont lub wymianę silnika, dospawanie nakrętki M14 lub M16 (najlepiej z gwintem drobnozwojnym) jako podstawy korka spustowego to już żaden problem - jak tak zrobiłem przy wymianie sprzęgła, a jako korek użyłem krótką śrubę z podkładką miedzianą, dodatkowo gwint i podkładkę pokrywając odrobiną silikonu. Przy kolejnej wymianie pozostaje wygrzać do czerwoności podkładkę (rekrystalizacja powodująca zmiękczenie co umożliwia lepsze "dopasowanie" podkładki przy dokręcaniu korka - uszczelnienie) a silikon się wypali, śrubę oczyścić, no i operację ze świeżym silikonem powtórzyć Natomiast wykręcając korek przy wymianie oleju zawsze można stwierdzić, manualnie, czy na magnesie są jakieś opiłki, a jeżeli są zostaną usunięte przez oczyszczenie korka i magnesu.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Przyszedł zestaw filtrów: http://allegro.pl/zestaw-4-filtrow-smart...60881.html
Wymieniłem filtr powietrza, filtr paliwa i filtr kabinowy. - paliwa był oryginalny smarta z 2008 roku - trochę szok - filtr powietrza, założony był FILTRON i powiem szczerze że jakoś solidniej wyglądał niż filtr MANN - filtr kabinowy, trzeba się nagimnastykować i ręce mam podrapane |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Dzisiaj mija dokładnie rok, jak zostałem | Boss | 11 | 10.185 |
03.11.2008, 21:47 Ostatni post: Boss |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości