Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim smarcie ?

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim smarcie ?
 krzyss 
Promyku, to co teraz ? Inny kompletny silnik chyba ?
 Odpowiedz
 promyk 
kupiłem już słupek 0,8 CDI za 1500 i niniejszym odwołuję ogłoszenie które zamieściłem w wątku "kupię"

Morał z mojego przypadku jest taki: jeżeli nie świeci Ci się kontrolka oleju w Smarcie i bagnet pokazuje poprawny stan oleju to nie do końca oznacza że w Twoim aucie smarowanie jest ok. Ja w swoim CDI po tym co się stało montuję manometr ciśnienia w układzie smarowania i umieszczę go gdzieś pod pokrywą silnika.
Ot tak, na wszelki słuczaj - jak mawiają nasi amerykańscy przyjaciele Smile
życie jest piękne
 Odpowiedz
 obwd-crash 
(04.08.2014, 10:12)promyk napisał(a): rozrząd jest ok, łańcuszek i koło zębate napędu pompy olejowej padło

Mnie zastanawia jedno. W starych samochodach to korek spustowy oleju w misce miał magnes a w Smarcie to nawet korka spustowego nie ma nie wspominając o magnesie do wyłapywania zanieczyszczeń ferromagnetycznych. Nowe smarty podobno mają filtry cząstek stałych.

Są dostępne już miski olejowe z korkiem spustowym, a jak nie ma przy korku magnesu, to można dołożyć jakiś mały neodymowy. Temperatura oleju chyba nie powinna go "zabić" - rozmagnesować, bo ten proces zachodzi dla magnesów z proszków spiekanych - neodymowych w temperaturze powyżej 300°C.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
 promyk 
dobry pomysł Wiesiu, ja powieszę neodyma na zewnątrz miski bo jest stalowa
życie jest piękne
 Odpowiedz
 obwd-crash 
(04.08.2014, 10:43)promyk napisał(a): dobry pomysł Wiesiu, ja powieszę neodyma na zewnątrz miski bo jest stalowa

Niestety na zewnątrz miski nie przekłada się na "siłę" wewnątrz miski. Pole magnetyczne rozkłada się na powierzchni malejąc w kierunku od miejsca przyłożenia magnesu, przy wymianie oleju przez odsysanie ewentualne opiłki cały czas są w misce olejowej i nic o nich nie wiemy.
Wykonując remont lub wymianę silnika, dospawanie nakrętki M14 lub M16 (najlepiej z gwintem drobnozwojnym) jako podstawy korka spustowego to już żaden problem - jak tak zrobiłem przy wymianie sprzęgła, a jako korek użyłem krótką śrubę z podkładką miedzianą, dodatkowo gwint i podkładkę pokrywając odrobiną silikonu. Przy kolejnej wymianie pozostaje wygrzać do czerwoności podkładkę (rekrystalizacja powodująca zmiękczenie co umożliwia lepsze "dopasowanie" podkładki przy dokręcaniu korka - uszczelnienie) a silikon się wypali, śrubę oczyścić, no i operację ze świeżym silikonem powtórzyć
Natomiast wykręcając korek przy wymianie oleju zawsze można stwierdzić, manualnie, czy na magnesie są jakieś opiłki, a jeżeli są zostaną usunięte przez oczyszczenie korka i magnesu.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
 promyk 
ślady zużycia na napinaczu łańcuszka napędowego pompy olejowej zdają się potwierdzać przedstawioną teorię, że łańcuchowe koła zębate nie pracowały w jednej płaszczyźnie


Załączone pliki Miniatury
       
życie jest piękne
 Odpowiedz
 sasklacz 
(23.07.2014, 07:03)krzyss napisał(a): A co to za sprzeglo ?


krzyss by TpT


Wzmocnione wzgledem seryjnego, ma byc mocniejsze niz te, ktore w 101 montowali. Tylko przez to,ze jest twardsze to sprezyna aktuatora nie wyrabia wiec wlasnie czekam na wzmocniony zestaw.
 Odpowiedz
 krzyss 
Pochwal sie jak bedziesz juz je mial Smile
 Odpowiedz
 sasklacz 
Sprzeglo juz jest, tylko seryjny aktuator czasem puszcza za wczesnie czasem za pozno, wiec zmiana w porownaniu do seryjnego nie jest jeszcze specjalnie odczuwalna. No ale niedlugo powinien przyjechac Optigear i zobaczymy wtedy.
 Odpowiedz
 wroneq 
Przyszedł zestaw filtrów: http://allegro.pl/zestaw-4-filtrow-smart...60881.html
Wymieniłem filtr powietrza, filtr paliwa i filtr kabinowy.
- paliwa był oryginalny smarta z 2008 roku - trochę szok Razz
- filtr powietrza, założony był FILTRON i powiem szczerze że jakoś solidniej wyglądał niż filtr MANN
- filtr kabinowy, trzeba się nagimnastykować i ręce mam podrapane Sad
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dzisiaj mija dokładnie rok, jak zostałem Boss 11 10.165 03.11.2008, 21:47
Ostatni post: Boss



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości



Menu